Pokud byste nutně potřebovali byznys dodávku s výkonem dnešních supersportů, úpravci HGP-turbo a Autohaus Nordost Berlin z Německa pro vás mají řešení.
Výkon přes 700 koní byste dnes očekávali v řadě exotických supersportů nebo šíleně osvalených „Amerikách“, zaručeně není obvyklé takovou palebnou sílu najít pod kapotou Volkswagenu Multivan.
Německý úpravce HGP-turbo, který nemá problém s nejrůznějšími výměnami motorů, se nyní překonal. Zpod kapoty páté generace Multivanu vyhodil původní dvoulitrový čtyřválec a nahradil jej známým 3,6litrovým šestiválcem od VW. A pochopitelně ho vybavil dvojicí turbodmychadel.
S laděním šestiválce má firma už nějaké ty zkušenost – dříve jej například umístila pod kapotu sedmičkového Golfu. Rovněž v případě Multivanu tak produkuje 522 kW (700 koní) a masivních 925 Nm točivého momentu. S krátkodobou funkcí „overboost“ se pak výkon šplhá dokonce na 552 kW (740 koní).
Samozřejmě došlo na úpravu podvozku, brzdové soustavy, nová kola s lepivějšími pneumatikami a zesílena byla odpovídajícím způsobem i převodovka.
Na dodávku s hmotností okolo 2,5 tuny tedy asi dostatečné vyladění. S pohonem všech kol umí být Multivan určitě pořádně hbitý. Bohužel, přesný čas zrychlení z nuly na 100 km/h firma neuvádí. Každopádně ale víme, že na autobahnu umí vůz dosáhnout rychlosti až 290 km/h.
Společnost Autohaus Nordost Berlin, u níž je vůz nyní na prodej, si poté vyhrála s designem Multivanu. Pátá generace dodávky tak nyní zvenku vypadá jako novější šestá. Uvnitř pak došlo na celkové přečalounění sedaček a obložení Alcantarou.
Cena této šílenosti? S výkonem supersportu mluvíme rovněž o částce ze světa supersportů. Upravený Multivan vyjde na v přepočtu přibližně 6,5 milionu korun.