13
Fotogalerie

Citroën C4 sedan: v Česku již na apríla

Přinášíme vám specifikace, ceny a fotografie nového modelu C4 s karosérií sedan. Na našem trhu se objeví již téměř za měsíc.

Nová varianta C4 není pouhou úlitbou milovníkům levných sedanů, které vycházejí z vozů nižších tříd. Rozvor náprav sedanu C4 totiž vydatně narostl z 2 608 na 2 710 mm, z čehož těží především cestující na zadních sedadlech a zavazadlový prostor. Jeho objem činí 513 litrů, mezi podběhy má alespoň metr na šířku, délka činí 1 210 mm a výška rovného půl metru. Celkovou délkou karosérie 4 770 mm přitom takřka atakuje hranice střední třídy. Na našem trhu se začne prodávat dne 1. dubna, a sice ve stupni výbavy Pallas a dvojicí pohonných jednotek se shodným objemem i výkonem. C4 Sedan 1,6i 16V o výkonu 110 koní bude stát 459 500 Kč a vznětové provedení 1,6 HDI 16v vás vyjde na 530 500 Kč. Jejich základní vybavení bude obsahovat například systémy ABS + EBD + EBA, čelní, boční a okenní airbagy, tempomat/omezovač rychlosti, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či palubní počítač. Lze očekávat, že paleta výbavových stupňů bude rozšířena, pro pohon však zůstanou k dispozici pouze dvě zmíněné jednotky.

O přítomnosti tohoto modelu na evropských trzích se spekuluje již od začátku loňského roku, v půli roku 2007 bylo rozhodnuto, že C4 v provedení sedan bude i u nás. C4 Sedan se od dubna 2007 vyrábí a prodává v Argentině, produkci zajišťuje výrobní závod v Palomar nedaleko Buenos Aires.

Palubní deska byla takřka beze změn převzata z pěti a třídveřových verzí, a to včetně charakteristického volantu s pevným středem, kde se otáčí pouze jeho věnec. Na pevném středu jsou umístěny ovladače tempomatu, rádia, telefonu apod. Většina informací směřuje k řidiči prostřednictvím několika displejů před volantem a na středu palubní desky, jejichž intenzita a kontrast se mění automaticky v závislosti na aktuálním stavu světelných podmínek.

K bezpečným jízdním vlastnostem přispívá i elektrohydraulický posilovač řízení, jenž mění svůj účinek v závislosti nejen na rychlosti jízdy, ale také na úhlu natočení volantu. O spolehlivé zpomalování se starají kotoučové brzdy na všech kolech a již zmíněné podpůrné systémy ABS, EBD a EBA. Struktura karosérie Citroënu C4 sedan vychází ze dříve představených provedení, které v nárazových testech Euro NCAP získaly plný počet pěti hvězdiček za ochranu posádky při nehodě a tři hvězdičky za střet s chodcem. Skelet sedanu však byl přesto vyztužen absorpčními členy, rozkládajícími větší část energie z čelního středu v oblastech podlahy. Posílena byla také odolnost proti krádeži či vloupání. Standardem jsou imobilizér, obvodový alarm, elektrický zámek zavazadlového prostoru či automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru ihned po rozjezdu vozidla a dosažení rychlosti 10 km/h.

Další informace z představení tohoto vozu naleznete mezi tiskovými zprávami.

c4sedan_1_dn.jpgc4sedan_2_dn.jpgc4sedan_3_dn.jpg
c4sedan_12_dn.jpgc4sedan_7_dn.jpgc4sedan_8_dn.jpgc4sedan_9_dn.jpgc4sedan_13_dn.jpgc4sedan_4_dn.jpg
c4sedan_6_dn.jpgc4sedan_5_dn.jpgc4sedan_11_dn.jpgc4sedan_10_dn.jpg
Citroën C4 sedan

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud