Společnost Auviga přišla v divokém období konce osmdesátých let se zajímavým nápadem, na kterém se podílel i sovětský VAZ. Ten plnil roli technického experta a navrhl vnitřek obytného modulu. Zdroj: Ladamoscow.com

Společnost Auviga přišla v divokém období konce osmdesátých let se zajímavým nápadem, na kterém se podílel i sovětský VAZ. Ten plnil roli technického experta a navrhl vnitřek obytného modulu. | Zdroj: Ladamoscow.com

Nástavba se k upravené Nivě připojovala šrouby, po odpojení stála na výsuvných nohách. Vůz pak bylo možné normálně používat. Zdroj: Ralf Christian Kunkel

Nástavba se k upravené Nivě připojovala šrouby, po odpojení stála na výsuvných nohách. Vůz pak bylo možné normálně používat. | Zdroj: Ralf Christian Kunkel

Zatím co na papíře vypadá taková záležitost velmi promyšleně, v reálu trpěla problémy. Tím hlavním bylo vysoké těžiště, řidič musel při manévrování dávat pozor, aby se nepřevrátil. Zdroj: Ladamoscow.com

Zatím co na papíře vypadá taková záležitost velmi promyšleně, v reálu trpěla problémy. Tím hlavním bylo vysoké těžiště, řidič musel při manévrování dávat pozor, aby se nepřevrátil. | Zdroj: Ladamoscow.com

Dalším problémem byla omezená jízdní dynamika, benzinová šestnáctistovka s necelými 60 kW sice díky třetí nápravě nenesla celou hmotnost nástavby, ale ani bez ní nebyla Niva bůh ví jak svižným vozem. Zdroj: speedfreak.ru

Dalším problémem byla omezená jízdní dynamika, benzinová šestnáctistovka s necelými 60 kW sice díky třetí nápravě nenesla celou hmotnost nástavby, ale ani bez ní nebyla Niva bůh ví jak svižným vozem. | Zdroj: speedfreak.ru

Tento zajímavý projekt skončil s rozpadem Sovětského svazu v roce 1991 a nebyl nadále vyvíjen. Zdroj: speedfreak.ru

Tento zajímavý projekt skončil s rozpadem Sovětského svazu v roce 1991 a nebyl nadále vyvíjen. | Zdroj: speedfreak.ru

VAZ 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

VAZ 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: inetauto.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: inetauto.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: RCforum.ru

Vaz 2121 Auviga Zdroj: Ladamoscow.com

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: Ladamoscow.com

Vaz 2121 Auviga Zdroj: Ladamoscow.com

Vaz 2121 Auviga | Zdroj: Ladamoscow.com

Nástavba se k upravené Nivě připojovala šrouby, po odpojení stála na výsuvných nohách. Vůz pak bylo možné normálně používat. Zdroj: Ralf Christian Kunkel
Zatím co na papíře vypadá taková záležitost velmi promyšleně, v reálu trpěla problémy. Tím hlavním bylo vysoké těžiště, řidič musel při manévrování dávat pozor, aby se nepřevrátil. Zdroj: Ladamoscow.com
Dalším problémem byla omezená jízdní dynamika, benzinová šestnáctistovka s necelými 60 kW sice díky třetí nápravě nenesla celou hmotnost nástavby, ale ani bez ní nebyla Niva bůh ví jak svižným vozem. Zdroj: speedfreak.ru
Tento zajímavý projekt skončil s rozpadem Sovětského svazu v roce 1991 a nebyl nadále vyvíjen. Zdroj: speedfreak.ru
15
Fotogalerie

Lada Niva Auviga měla 6 kol a obytnou nástavbu. Nikdy nedostala šanci prorazit

Nápad to byl zajímavý, ale sériového provedení se nedočkal.

Na přelomu 80. a 90. let vznikl v Litvě volnočasový speciál na bázi VAZu 2121. Odpojitelná obytná nástavba vypadá jako geniální řešení, měla však i své mouchy.

Společnost Auviga přišla v divokém období konce osmdesátých let se zajímavým nápadem, na kterém se podílel i sovětský VAZ. Ten plnil roli technického experta a navrhl vnitřek obytného modulu. Nástavba se k upravené Nivě připojovala šrouby, po odpojení stála na výsuvných nohách. Vůz pak bylo možné normálně používat.

Zatím co na papíře vypadá taková záležitost velmi promyšleně, v reálu trpěla problémy. Tím hlavním bylo vysoké těžiště, řidič musel při manévrování dávat pozor, aby se nepřevrátil. Dalším byla omezená jízdní dynamika, benzinová šestnáctistovka s necelými 60 kW sice díky třetí nápravě nenesla celou hmotnost nástavby, ale ani bez ní nebyla Niva bůh ví jak svižným vozem. Dále si připočtěte aerodynamiku cihly.

Tento zajímavý projekt skončil s rozpadem Sovětského svazu v roce 1991 a nebyl nadále vyvíjen. Občas se alespoň objeví v diskusích fórech a nechá vzpomenout na to, co mohlo být na silnicích, kdyby tvůrci vývoj nevzdali.

Lada

Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.

AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.

Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross

Doporučujeme

Články odjinud