29
Fotogalerie

Volkswagen Up! Lite: dále za méně, ve čtyřech

Na autosalonu v Los Angeles prezentuje VW studii s označením Up! Lite. Nabízí zajímavou kombinaci využitelnosti a spotřeby paliva.

Volkswagen Up! Lite vzniknul jako modifikace prototypu L1, s nímž se Volkswagen pochlubil letos na autosalonu ve Frankfurtu a my jsme vám jej představili na tomto místě. A podle tvrzení evropského superkoncernu se má jednat rovnou o nejhospodárnější čtyřmístný osobní automobil současnosti.

Pohonná energie přichází hned ze dvou zdrojů. Prvním je dvouválcový vznětový motor TDI s objemem 0,8 l. Ten je naladěn na výkon 51 koní (38 kW) při 4 000 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 120 Nm v rozmezí od 1 800 do 2 250 ot./min. Jednotka při pohonu studie spolupracuje s elektromotorem o výkonu 14 koní (10 kW) napájeným li-ionovými akumulátory, takže se Volkswagen Up! Lite může pochlubit celkovým výkonem 65 koní (48 kW).

Volkswagen Up 01.jpg Volkswagen Up 09.jpg Volkswagen Up 04.jpg

Mezi další prvky směřující k maximální hospodárnosti patří dále regenerativní brzdění, soustava start/stop a sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Ty údajně ve spojení s pohotovostní hmotností jen 695 kg umožňují vozu dosahovat průměrné spotřeby nafty o výši 2,44 l/100 km, emise CO2 pak mají činit 65 g/km. Dvacetilitrová palivová nádrž tak vozu vystačí na ujetí zhruba 800 km. Ačkoli od tohoto třídveřového kompaktního vozu žádné jízdní rekordy čekat nemůžeme, brzdou provozu se zřejmě v případě sériové výroby nestane: zrychlit z klidu na 100 km/h má za 12,5 s a dosáhne trvalé cestovní rychlosti 160 km/h. 

Volkswagen Up 15.jpg Volkswagen Up 16.jpg Volkswagen Up 17.jpg

V otázce designu sáhnul Volkswagen k čistým liniím s nově koncipovanou, jednoduchou přídí a dynamicky vzad sestupující střechou s takřka svislou zadní stěnou. Střecha je kvůli úspoře hmotnosti zhotovena z uhlíkových kompozitů a celek váží jen 3,3 kg. Většina struktury karosérie je tvořena kombinací hliníkových slitin, oceli a právě uhlíkových kompozitů. Vůz je 3 800 mm dlouhý, 1 600 mm široký a 1 400 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 450 mm.

Mezi bezpečnostní prvky patří stabilizace ESP a jedna čelní a dvojice bočních kamer, jež nahrazují zpětná zrcátka. Zvenčí se studie vyznačuje i mlhovkami, dennímni světly LED (z těchto jednotek jsou složena také zadní sdružená světla) a osmnáctipalcovými ráfky vyrobenými z kombinace hliníku a kompozitů. O zábavu cestujících se mají postarat přehrávač MP3, dotykový displej s úhlopříčkou 5,7 palce, vestavěný telefon a přístup na internet. 

Volkswagen Up 02.jpg Volkswagen Up 03.jpg Volkswagen Up 05.jpg
Volkswagen Up 06.jpg Volkswagen Up 07.jpg Volkswagen Up 08.jpg
Volkswagen Up 10.jpg Volkswagen Up 11.jpg Volkswagen Up 12.jpg
Volkswagen Up 13.jpg Volkswagen Up 14.jpg Volkswagen Up 18.jpg
Volkswagen Up 19.jpg Volkswagen Up 20.jpg Volkswagen Up 21.jpg
Volkswagen Up 22.jpg Volkswagen Up 23.jpg Volkswagen Up 24.jpg
Volkswagen Up 25.jpg Volkswagen Up 26.jpg Volkswagen Up 27.jpg
Volkswagen Up 28.jpg Volkswagen Up 29.jpg
Volkswagen Up! Lite

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud