Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil  na konci minulého roku . Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil na konci minulého roku. Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech. | Lexus LC Convertible  Zdroj: Lexus

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech. | Lexus LC Convertible  | Zdroj: Lexus

Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost. | Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus

Lexus LC Convertible | Zdroj: Lexus

Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus
Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus
Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus
Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. | Lexus LC Convertible Zdroj: Lexus
20
Fotogalerie

Střecha Lexusu LC Convertible vydrží 18 tisíc cyklů. Pro značku je prvenstvím v produkci

Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou. O to více snahy tak investoval do konstrukce střechy nového LC Convertible.

Nádherný kabriolet na základě kupé LC nám Lexus představil na konci minulého roku. Všichni se přitom nejspíš shodneme, že japonské značce se novinka opravdu povedla, ačkoliv pro něj byla v určitém směru prvenstvím. Jde totiž o první otevřený Lexus, který používá látkovou střechu. S ohledem na vývoj a konstrukci střechy tak nyní značka přináší zajímavá fakta.

Ačkoliv mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, konstruktéři podrobili střechu opravdu důkladnému testování. Zjistili třeba, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení. A samozřejmostí je, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

Lexus si dal záležet i na izolaci od vnějšího hluku a vibrací, střecha je vícevrstvá a tichý chod musel být zajištěn také u hydraulického motorku. Zbytek pak doplňuje i vybavení interiéru systémem aktivního potlačování hluku. Jak už víme, natažení nebo stažení střechy trvá 15 sekund a operaci lze spustit i za jízdy až do rychlosti 50 km/h.

Kompaktní konstrukce skládací střechy pak zajistila, že LC Convertible neobětuje část zavazadlového prostoru ve srovnání s kupé. Objem tedy zůstává na stejných 172 litrech. Střecha je při složení vměstnána mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

Lexus také dodává, že v rámci ovladatelnosti je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem, jelikož všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé. Na konstrukci střechy pak používá kombinace hořčíku a hliníku pro co nejnižší hmotnost.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud