| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

Audi Q8

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

| Audi Q8 50 TDI quattro

TEST Audi Q8 50 TDI quattro Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro | Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro | Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro | Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro Foto: Ondřej Lilling

TEST Audi Q8 50 TDI quattro | Foto: Ondřej Lilling

| Audi Q8 50 TDI quattro
| Audi Q8 50 TDI quattro
Audi Q8
Audi Q8
17
Fotogalerie

Audi Q8 dostalo další dva motory. Ten nejsilnější má 340 koní

Luxusní SUV-kupé bylo na český trh uvedeno s jediným agregátem. Šestiválcový nafťák s výkonem 210 kW doplňuje jeho slabší verze a také silný turbobenzin.

Šestiválec 3.0 TDI, výkon 210 kW, točivý moment 600 N.m a cena od 1.945.900 korun – zhruba takové odpovědi se vám mohlo až do dnešního dne dostat od prodejců Audi v případě vašeho zájmu o SUV-kupé Q8. Vlajková loď mezi SUV se čtyřmi kruhy ve znaku byla jedním z mnoha aut napříč celou evropskou nabídkou, které doplatily na tahanice při přechodu na přísnější emisní normu a změnu metodiky měření spotřeby. Od teď už ale bude výběr motorů mnohem větší.

Audi totiž doplnilo nabídku agregátů modelu Q8 o další dva šestiválce. Dosud jediný agregát nabídky (3.0 TDI/210 kW) označený 50 TDI quattro bude co do výkonu figurovat jako zlatý střed, přičemž na jedné straně jej doplňuje výkonově slabší verze se 170 kilowatty a 500 N.m (označený 45 TDI quattro), na straně druhé najdete jediný benzinový agregát 3.0 TFSI s výkonem 250 kW (340 koní) a točivým momentem 500 N.m, který figuruje pod zkratkou 55 TFSI quattro.

Stejně jako 210kilowattový nafťák pracují nové motory se 48voltovou elektrickou sítí. Mild-hybridní systém vozu umožňuje v rychlostech od 55 do 160 km/h po dobu až 40 sekund plachtit s vypnutým motorem, systém stop/start pak funguje už v rychlostech pod 22 km/h. Audi říká, že systém v praxi ušetří až 0,7 l/100 km, což sice nemáme jak porovnat, v dřívějším testu Q8 50 TDI quattro jsme však po 1100 ujetých kilometrech registrovali spotřebu nižší než 9 l/100 km, což u takového mastodonta není špatný výsledek.

Řazení obstarává osmistupňový Tiptronic a standardem je pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem. Základní cena verze 45 TDI quattro byla stanovena na 73.300 eur (asi 1.885.000 Kč), turbobenzi 55 TFSI začíná na 76.300 eurech (asi 1.960.000 Kč).

České ceny zatím nejsou k dispozici, lze však očekávat, že se nebudou příliš lišit od uvedených přepočtů dle aktuálního kurzu ČNB. V Německu totiž vychází verze 50 TDI quattro na 76.300 eur (asi 1.960.000 Kč), u nás tento vůz pořídíte od 1.945.900 Kč.

Audi Q8: Technická data a ceny nabízených verzí
Motor 45 TDI quattro 50 TDI quattro 55 TFSI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2995
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 170/- 210/3500-4000 250/-
Točivý moment [N.m/min] 500/1750-3250 600/2250-3250 500/1370-4500
Převodovka 8A 8A 8A
Maximální rychlost [km/h] 233 245 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,1 6,3 5,9
Komb. spotřeba[l/100 km] 6,4-6,7 6,8 8,9-9,1
Základní cena [Kč] cca 1.885.000* 1.945.900 cca 1.960.000*
*přepočet podle kurzu ČNB k 18.2. 2019

Audi Q8

Audi Q8 je luxusní SUV z dílny automobilky Audi. Na trh byl vůz uveden v roce 2018. Oproti modelu Q7 má agresivnější tvary.

Motory, ceny, data • Test Audi Q8 50 TDI quattro • Nové motory • Audi RS Q8 • Test Audi RS Q8

Doporučujeme

Články odjinud