Motor 1.0 TSI je páteří nabídky celé řady modelů koncernu Volkswagen nejenom na evropském trhu. A nebavíme se jenom o malých městských vozech, ale také SUV a crossoverech. Foto: Ondřej Lilling

Motor 1.0 TSI je páteří nabídky celé řady modelů koncernu Volkswagen nejenom na evropském trhu. A nebavíme se jenom o malých městských vozech, ale také SUV a crossoverech. | Foto: Ondřej Lilling

Změny týkající se motoru 1.0 TSI si ukážeme na modelech Volkswagen prodávaných na českém trhu. Zatímco tříválelc 1.0 TSI s výkonem 70 kW na našem trhu žádné nečekají (nabízí se v polu a t-crossu), silnější provedení, zatím s 85 kW, přijde o část výkonu. Foto: Ondřej Lilling

Změny týkající se motoru 1.0 TSI si ukážeme na modelech Volkswagen prodávaných na českém trhu. Zatímco tříválelc 1.0 TSI s výkonem 70 kW na našem trhu žádné nečekají (nabízí se v polu a t-crossu), silnější provedení, zatím s 85 kW, přijde o část výkonu. | Foto: Ondřej Lilling

Na přelomu září a října dorazí modely Polo a T-Cross s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, SUV T-Roc čeká „ponížení“ z 85 na 81 kW o pár týdnů dříve. Foto: Ondřej Lilling

Na přelomu září a října dorazí modely Polo a T-Cross s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, SUV T-Roc čeká „ponížení“ z 85 na 81 kW o pár týdnů dříve. | Foto: Ondřej Lilling

Úprava výkonu u motoru 1.0 TSI zas tak překvapivá není, vezmeme-li v potaz paletu motorů nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf. Také tyto vozy u nás začínají s přeplňovaným tříválcem o výkonu 81 kW, na Slovensku dokonce prodávají golf i leon s motorem 1.0 TSI/66 kW. Foto: Ondřej Lilling

Úprava výkonu u motoru 1.0 TSI zas tak překvapivá není, vezmeme-li v potaz paletu motorů nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf. Také tyto vozy u nás začínají s přeplňovaným tříválcem o výkonu 81 kW, na Slovensku dokonce prodávají golf i leon s motorem 1.0 TSI/66 kW. | Foto: Ondřej Lilling

Motor 1.0 TSI nemusíte mít v lásce, na českém trhu se však ukazuje, že zákazníkům  nemusí padnout do oka ani objemnější a výkonnější čtyřválec. Foto: Ondřej Lilling

Motor 1.0 TSI nemusíte mít v lásce, na českém trhu se však ukazuje, že zákazníkům  nemusí padnout do oka ani objemnější a výkonnější čtyřválec. | Foto: Ondřej Lilling

Volkswagen Polo má v rukávu ještě jeden trumf –  derivát GTI s motorem 2.0 TSI . I ten čeká úprava, ale podle současných informací až v květnu příštího roku. Na rozdíl od tříválce 1.0 TSI naopak posílí, a sice ze 147 na 152 kW.

Volkswagen Polo má v rukávu ještě jeden trumf – derivát GTI s motorem 2.0 TSI. I ten čeká úprava, ale podle současných informací až v květnu příštího roku. Na rozdíl od tříválce 1.0 TSI naopak posílí, a sice ze 147 na 152 kW.

| Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

| Volkswagen Polo GTI

Změny týkající se motoru 1.0 TSI si ukážeme na modelech Volkswagen prodávaných na českém trhu. Zatímco tříválelc 1.0 TSI s výkonem 70 kW na našem trhu žádné nečekají (nabízí se v polu a t-crossu), silnější provedení, zatím s 85 kW, přijde o část výkonu. Foto: Ondřej Lilling
Na přelomu září a října dorazí modely Polo a T-Cross s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, SUV T-Roc čeká „ponížení“ z 85 na 81 kW o pár týdnů dříve. Foto: Ondřej Lilling
Úprava výkonu u motoru 1.0 TSI zas tak překvapivá není, vezmeme-li v potaz paletu motorů nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf. Také tyto vozy u nás začínají s přeplňovaným tříválcem o výkonu 81 kW, na Slovensku dokonce prodávají golf i leon s motorem 1.0 TSI/66 kW. Foto: Ondřej Lilling
Motor 1.0 TSI nemusíte mít v lásce, na českém trhu se však ukazuje, že zákazníkům  nemusí padnout do oka ani objemnější a výkonnější čtyřválec. Foto: Ondřej Lilling
10
Fotogalerie

Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Komu přišla i výkonově silnější varianta motoru 1.0 TSI slabá, jásat nebude. Výkon 85 kW se brzy stane minulostí, stejně jako tomu je u nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf.

Motor 1.0 TSI je páteří nabídky celé řady modelů koncernu Volkswagen nejenom na evropském trhu. A nebavíme se jenom o malých městských vozech, ale také SUV a crossoverech. Není to tak dávno, co jsme měli v testu Volkswagen Up! GTI s vyšším výkonem, než jaký nabízí základní Volkswagen Golf na českém trhu. Nebude ale trvat dlouho a poměry mezi jednotlivými modely se srovnají.

Změny týkající se motoru 1.0 TSI si ukážeme na modelech Volkswagen prodávaných na českém trhu. Zatímco tříválec 1.0 TSI s výkonem 70 kW na našem trhu žádné změny nečekají (nabízí se v polu a t-crossu), silnější provedení s 85 kW přijde o část výkonu.

Na přelomu září a října dorazí modely Polo a T-Cross s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, SUV T-Roc čeká „ponížení“ z 85 na 81 kW o pár týdnů dříve. Neunikne ani T-Roc Cabriolet, jehož prodej na našem trhu začal nedávno. Výroba verze s motorem 1.0 TSI/85 kW skončí na přelomu září a října, o 4 kW slabší varianta dorazí o měsíc později.

Úprava výkonu u motoru 1.0 TSI tak překvapivá není, vezmeme-li v potaz paletu motorů nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf. Také tyto vozy u nás začínají s přeplňovaným tříválcem o výkonu 81 kW, na Slovensku dokonce prodávají golf i leon s motorem 1.0 TSI/66 kW.

Motor 1.0 TSI nemusíte mít v lásce, na českém trhu se však ukazuje, že zákazníkům  nemusí padnout do oka ani objemnější a výkonnější čtyřválec. Momentálně mám na mysli motor 1.5 TSI/110 kW, který z nabídky Seatu Ibiza vypadnul už předloni v létě a nakonec se neudržel ani ve Volkswagenu Polo. Společně s motorem 1.6 TDI/70 kW skončil před pár týdny. V modelu T-Cross zatím motor 1.5 TSI/110 kW zůstává, jak jsme ale uvedli již dříve, v červenci se z něj odporoučí nafťák 1.6 TDI.

Když to shrnu, v nabídce běžných verzí Volkswagenu Polo zůstanou litrové motory 1.0 MPI (59 kW), 1.0 TSI (70 a 81 kW) a 1.0 TGI (66 kW). Jenže polo má v rukávu ještě jeden trumf – derivát GTI s motorem 2.0 TSI. I ten čeká úprava, ale podle současných informací až v květnu příštího roku. Na rozdíl od tříválce 1.0 TSI naopak posílí, a sice ze 147 na 152 kW.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud