Nástupce současné Škody Fabia je na cestě. Čtvrtá generace by se dle našich informací měla poprvé ukázat v polovině příštího roku | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Nástupce současné Škody Fabia je na cestě. Čtvrtá generace by se dle našich informací měla poprvé ukázat v polovině příštího roku | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Stejně jako polo a ibiza bude nová fabia postavena na platformě MQB A0, na rozdíl od sourozenců ale dostane i hodně diskutovanou karoserii kombi. Ta nedorazí společně s hatchbackem, ale o něco později. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Stejně jako polo a ibiza bude nová fabia postavena na platformě MQB A0, na rozdíl od sourozenců ale dostane i hodně diskutovanou karoserii kombi. Ta nedorazí společně s hatchbackem, ale o něco později. | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Maskování je opravdu výrazné, stěží jde poznat, že se jedná o Škodu Fabia. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Maskování je opravdu výrazné, stěží jde poznat, že se jedná o Škodu Fabia. | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Kapota se opět trochu více zakulatí, maska chladiče je nízká, široká a více kolmá, podobně jako u Škody Scala. Té dokonce odpovídají i svislé průduchy v předním nárazníku. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Kapota se opět trochu více zakulatí, maska chladiče je nízká, široká a více kolmá, podobně jako u Škody Scala. Té dokonce odpovídají i svislé průduchy v předním nárazníku. | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Alespoň dle fotek to ale vypadá, že nová fabia dostanete širší zadní sloupek, než má ta současná | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Alespoň dle fotek to ale vypadá, že nová fabia dostanete širší zadní sloupek, než má ta současná | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Svítilny prototypu se tváří, jako by měly „vystupovat“ z karoserie, a dokonce i zadní nárazník je výraznější než u současné generace. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Svítilny prototypu se tváří, jako by měly „vystupovat“ z karoserie, a dokonce i zadní nárazník je výraznější než u současné generace. | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Dokonce i zadní nárazník je výraznější než u současné generace. Nikdo ale nepotvrdí, zda se jedná o konečné tvary, nebo pouze dílo „maskérů“. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Dokonce i zadní nárazník je výraznější než u současné generace. Nikdo ale nepotvrdí, zda se jedná o konečné tvary, nebo pouze dílo „maskérů“. | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Základní tvar karoserie je jasný, důležité detaily si ale Škoda obvykle hlídá.  Vždyť i testovací scaly dlouho jezdily s „vycpanými“ boky , ačkoliv to tak na první pohled nevypadalo. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv

Základní tvar karoserie je jasný, důležité detaily si ale Škoda obvykle hlídá. Vždyť i testovací scaly dlouho jezdily s „vycpanými“ boky, ačkoliv to tak na první pohled nevypadalo. | Škoda Fabia IV 2021 | Foto: Archiv

Třetí generace Škody Fabia už pomalu dožívá | Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

Třetí generace Škody Fabia už pomalu dožívá | Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

V současnosti nabízí litrové tříválce s výkony od 44 (MPI) do 81 kW (TSI),  přičemž ten nejsilnější, kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou , je vyhrazen pouze hatchbacku. | Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

V současnosti nabízí litrové tříválce s výkony od 44 (MPI) do 81 kW (TSI), přičemž ten nejsilnější, kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou, je vyhrazen pouze hatchbacku. | Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

Kombíku zbyl už jediný motor, a sice tříválec TSI s výkonem 70 kW, u nějž lze volit mezi manuální i automatickou převodovkou | Škoda Fabia facelift 2018

Kombíku zbyl už jediný motor, a sice tříválec TSI s výkonem 70 kW, u nějž lze volit mezi manuální i automatickou převodovkou | Škoda Fabia facelift 2018

 | Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

 | Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 Foto: Škoda Auto

| Škoda Fabia facelift 2018 | Foto: Škoda Auto

Stejně jako polo a ibiza bude nová fabia postavena na platformě MQB A0, na rozdíl od sourozenců ale dostane i hodně diskutovanou karoserii kombi. Ta nedorazí společně s hatchbackem, ale o něco později. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv
Maskování je opravdu výrazné, stěží jde poznat, že se jedná o Škodu Fabia. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv
Kapota se opět trochu více zakulatí, maska chladiče je nízká, široká a více kolmá, podobně jako u Škody Scala. Té dokonce odpovídají i svislé průduchy v předním nárazníku. | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv
Alespoň dle fotek to ale vypadá, že nová fabia dostanete širší zadní sloupek, než má ta současná | Škoda Fabia IV 2021 Foto: Archiv
18
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia na prvních fotkách a videu! Skrývala hodně, měla i doprovod

Čtvrtá generace Škody Fabia by se měla poprvé ukázat zhruba v polovině příštího roku. Prototyp se již proháněl poblíž Mladé Boleslavi, máme fotky i video!

Třetí generace Škody Fabia už pomalu dožívá. V současnosti nabízí litrové tříválce s výkony od 44 (MPI) do 81 kW (TSI), přičemž ten nejsilnější, kombinovaný s manuální šestistupňovou převodovkou, je vyhrazen pouze hatchbacku. Kombíku zbyl už jediný motor, a sice tříválec TSI s výkonem 70 kW, u nějž lze volit mezi manuální i automatickou převodovkou.

Nástupce současné Škody Fabia je na cestě. Čtvrtá generace by se dle našich informací měla poprvé ukázat v polovině příštího roku a po stránce techniky bude následovat modernější sourozence ze stájí Volkswagenu a Seatu. Stejně jako polo a ibiza bude nová fabia postavena na platformě MQB A0, na rozdíl od sourozenců ale dostane i hodně diskutovanou karoserii kombi. Ta nedorazí společně s hatchbackem, ale o něco později.

Pod kapotou nové Škody Fabia najdeme pouze benzinové motory, v současné době se ale ještě řeší, zda budou „ryzí“, nebo i elektrifikované. „Jak vše dopadne, na to si musíte ještě počkat. Sami ještě řešíme otázku profitu hybridní verze, přece jen jde o malé auto za nevysokou částku a tahle technologie není zrovna levná. Za mě dává smysl od modelu Octavia výš,“ prozradil v rozhovoru pro časopis Auto Tip Thomas Schäfer, šéf Škody Auto.

Čtvrtá generace fabie bude nová jak po stránce technického základu, tak i vzhledu. Vůz vzniká pod vedením šéfdesignéra Olivera Stefaniho (v září 2017 ve Škodovce nahradil Jozefa Kabaně) a na silnicích se už objevil i první maskovaný prototyp. Prototyp, který vidíte v galerii a v přiloženém videu, byl spatřen poblíž Mladé Boleslavi a nejel sám. Záda mu kryla čtvrtá generace octavie, přesto objektivu neuniknul.

Maskování je opravdu výrazné, stěží jde poznat, že se jedná o Škodu Fabia. Kapota se opět trochu více zakulatí, maska chladiče je nízká, široká a více kolmá, podobně jako u Škody Scala. Té dokonce odpovídají i svislé průduchy v předním nárazníku. Prototyp byl vybaven světlomety s LED denním svícením ve spodní části, za jízdy připomínaly světla trojkové fabie po modernizaci. Podobná světla má i základní scala.

Těžko říct, jak moc se dá věřit linkám zadních dveří, alespoň dle fotek to ale vypadá, že nová fabia dostanete širší zadní sloupek, než má ta současná. Svítilny prototypu se tváří, jako by měly „vystupovat“ z karoserie, a dokonce i zadní nárazník je výraznější než u současné generace. Nikdo ale nepotvrdí, zda se jedná o konečné tvary, nebo pouze dílo „maskérů“. Základní tvar karoserie je jasný, důležité detaily si ale Škoda obvykle hlídá. Vždyť i testovací scaly dlouho jezdily s „vycpanými“ boky, ačkoliv to tak na první pohled nevypadalo.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud