Co všechno skrývá podvozek nového ID.4? Volkswagen se na toto téma podíval trochu podrobněji.
Výroba elektrického SUV Volkswagen ID.4 již začala, oficiální premiéra už proběhla a nedávno jsme měli možnost si nový přírůstek rozrůstající se rodiny elektromobilů ID. prohlédnout i konečně naživo. Nyní se však automobilka podrobněji zaměřuje na techniku podvozku novinky včetně obsažených systémů, které mají zajistit bezpečnost i zábavu za volantem.
Za základ dobré či dokonce „sportovní“ ovladatelnosti považuje Volkswagen samozřejmě nízké těžiště, které je bateriovým modulem umístněným v podlaze mezi nápravami výhodou celé řady elektromobilů. V případě verze s pohonem všech kol a tedy dvěma elektromotory se přitom ID.4 vyznačuje přesným rozložením hmotnosti 50:50.
Přední náprava ID.4 je řešena zavěšením typu McPherson s převodovým poměrem řízení 15,9:1. Vzadu přišlo na řadu nově vyvinuté kompaktní pětiprvkové zavěšení s pomocným rámem pružně uchyceným k šasi. Vyšší hmotnost elektromobilů je známá věc, takže části zavěšení ID.4 jsou vyrobeny z lehkého hliníku.
Nabídka aerodynamicky řešených kol začíná u průměru 18 palců, příplatkově však může jezdit ID.4 až na 21palcových kolech. Obutí s nízkým valivým odporem má u všech verzí vpředu šířku 235 mm, vzadu pak maximálně 255 mm. Průměr otáčení SUV uvádí Volkswagen na slušné hodnotě 10,2 metru.
S pohotovostní hmotnostní okolo 2 tun jsou potřeba i silné brzdy. U modelů s 77kWh bateriovým modulem nasazuje Volkswagen dopředu kotouče o průměru 358 mm, zatímco vzadu s ohledem na kombinaci s brzděním rekuperací postačí bubnové brzdy – jejich obložení má vydržet celý životní cyklus vozu.
S vyšší úrovní výbavy nebo v rámci samostatných příplatků je možné ID.4 vybavit i systémem progresivního řízení (s variabilním převodem od 15,9:1 do 14,5:1) a rovněž adaptivním podvozkem DCC s elektricky regulovanými tlumiči. Nastavení obou zmíněných součástí lze měnit v rámci čtyř jízdních režimů – Eco, Comfort, Sport a Individual.
Všechno pod kontrolou pak drží systém Vehicle Dynamics Manager (poprvé uveden v novém Golfu), který pracuje ve spojení s elektronickou stabilizací ESC a v závislosti na jízdních podmínkách zvládá upravovat i nastavení adaptivních tlumičů nebo přibrzďovat jednotlivá kola elektronickou uzávěrkou XDS. Samotné ESC pak spolupracuje i s řídící jednotkou elektromotoru, aby se v rámci kontroly trakce zajistila ideální přilnavost kol při plné akceleraci, rychlém zatáčení nebo zpomalování během rekuperačního brzdění.