Nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů prý utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na to konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. Seat

Nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů prý utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na to konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. | Seat

Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel. Seat

Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel. | Seat

Jedním z nejdůležitějších bodů je  používání homologované sedačky , jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat  výhradně na zadních sedadlech , která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech. Seat

Jedním z nejdůležitějších bodů je používání homologované sedačky, jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat výhradně na zadních sedadlech, která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech. | Seat

Spousta lidí prý také pořádně  nečte návody  a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být  co nejvíce napnuté  a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. Seat

Spousta lidí prý také pořádně nečte návody a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být co nejvíce napnuté a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. | Seat

To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě  bundy, nebo dokonce i batohy . V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena. Seat

To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě bundy, nebo dokonce i batohy. V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena. | Seat

Dětská sedačka by měla být do 15 měsíců věku dítěte  natočena proti směru jízdy , protože krk dítěte neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm. Seat

Dětská sedačka by měla být do 15 měsíců věku dítěte natočena proti směru jízdy, protože krk dítěte neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm. | Seat

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost  vůbec nepoutá , nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i  samotní rodiče  a jít tak svým ratolestem příkladem. Seat

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost vůbec nepoutá, nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i samotní rodiče a jít tak svým ratolestem příkladem. | Seat

Veškeré  nezajištěné předměty  v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla  vyprostit v sedadle , nikoliv v náručí. Seat

Veškeré nezajištěné předměty v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla vyprostit v sedadle, nikoliv v náručí. | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí Seat

Používáte autosedačku správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí | Seat

Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel. Seat
Jedním z nejdůležitějších bodů je  používání homologované sedačky , jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat  výhradně na zadních sedadlech , která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech. Seat
Spousta lidí prý také pořádně  nečte návody  a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být  co nejvíce napnuté  a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. Seat
To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě  bundy, nebo dokonce i batohy . V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena. Seat
12
Fotogalerie

Používáte dětské autosedačky správně? Dle studie to dvě třetiny řidičů neumí

Španělská studie radí, jak co nejlépe a nejbezpečněji přepravovat děti v autosedačkách. I v tak jednoduché věci totiž lidé stále dělají chyby.

Nepřipoutané dítě o hmotnosti osmi kilogramů prý utrpí při nehodě v 50 km/h rychlosti stejná zranění, jako by vypadlo z okna ve třetím patře. Britská organizace Child Seat Safety na to konto tvrdí studií, že dvě třetiny dětí v autech poutají rodiče nesprávně. Aby se situace zlepšila, stačí si hlídat pár jednoduchých a jasných pravidel.

Jedním z nejdůležitějších bodů je používání homologované sedačky, jejíž parametry jsou v souladu s hmotností a výškou dítěte. Dále byste měli děti poutat výhradně na zadních sedadlech, která jsou pro ně dle statistik nejbezpečnější. Na předním sedadle by se měla dětská sedačka objevit pouze v krajních případech.

Spousta lidí prý také pořádně nečte návody a poutají sedadla špatně. To jde ruku v ruce s utáhnutím popruhů, které jsou prý často uvolněné, přitom by měly být co nejvíce napnuté a přiléhat k tělu, i za cenu omezeného pohybu toho nejcennějšího pasažéra. To se váže i k tomu, že některé děti mají při jízdě v autosedačce na sobě bundy, nebo dokonce i batohy. V takovém případě může být funkčnost bezpečnostního pásu omezena.

Dětská sedačka by měla být do 15 měsíců věku dítěte natočena proti směru jízdy, protože krk dítěte neunese v případě kolize hmotnost hlavy. Norma EHK R129 však doporučuje tuto polohy až do výšky dítěte 105 cm.

Velmi riskantní jsou i cesty na krátké vzdálenosti. Podle španělského královského autoklubu prý 37 % řidičů přiznává, že občas své děti při jízdě na krátkou vzdálenost vůbec nepoutá, nebo je nechají, ať se připoutají samy. Připoutaní by měli být i samotní rodiče a jít tak svým ratolestem příkladem.

Veškeré nezajištěné předměty v autě se mohou v případě kolize proměnit v projektily, ovšem to platí i při cestování o samotě. Pokud dojde k nejhoršímu, je doporučeno dítě z havarovaného vozidla vyprostit v sedadle, nikoliv v náručí.

Doporučujeme

Články odjinud