Svou představu nejdokonalejšího Porsche 911 nám kalifornská firma Singer Vehicle Design představila ve formě grafických návrhů již minulý rok. Teď už je však detaily a špičkovou technikou posedlý výtvor konečně dokončen.
Singer se svou reinterpretací klasického Porsche 911 proslavil po celém světě a nedávno dokončil jubilejní stý exemplář. Novinka označená DLS (Dynamics and Lightweighting Study) posunuje schopnosti celé společnosti ještě mnohem dále a onen známý perfekcionismus v honbě za „dokonalou devětsetjedenáctkou“ dosahuje pomyslného vrcholu.
S tvorbou vozu pomáhala Singeru i společnost Williams, přesněji jeho klientská divize Advanced Engineering. Tito odborníci se nejvíce vyřádili na čtyřlitrovém plochém šestiválci, který je nadále atmosféricky plněn a chlazen vzduchem, ale produkuje rovných 368 kW (500 koní) křičících v 9000 ot./min. Jen pro informaci, stejný výkon nyní produkuje i současná 911 GT3.
Williams a Singer se totiž nedrželi zkrátka a čtyřlitrový motor používá řadu unikátních dílů a řešení, včetně zcela nového systému mazání, titanových ventilů, ovládání plynu inspirovaného technikou F1 a celého množství hořčíkových součástek. Vylepšen byl i přístup vzduchu k motoru, jehož vstupy najdete vytvarované v druhé řadě bočních okýnek.
Šestistupňová manuální převodovka pochází od firmy Hewland, má hořčíkovou skříň, odhalený mechanismus řazení v interiéru a řadička je navíc přiblížena výše k volantu pro rychlejší interakci.
Karoserie, ač vypadá jako od klasické 911, je znovu navržena za pomocí simulace obtékání vzduchu, dále kompletně vyrobena z uhlíkových vláken a ještě rozšířena. Základem DLS je ovšem nadále jako v minulosti skelet Porsche 911 generace 964. K opravdové funkčnosti byl upraven i typický „ducktail“ spoiler na zádi, k němuž vzduch proudí ještě pod nepatrným křídlem v zadní části střechy a okna.
Karbonu je přitom v autě použito doslova hromady a není tedy divu, že hmotnost vozu se pochybuje jen okolo 1000 kg. Z karbonu je i unikátní volant, na zakázku vyrobený firmou Momo. Stejný přístup byl použit také u jedinečných sedaček Recaro. Jejich konstrukce je samozřejmě z karbonu a samotné kožené polstrování je opět dle Singeru mistrovskou prací. Což lze vlastně říct o celém přepracovaném interiéru.
Pokud jde o unikátní díly, nelze nezmínit i zbrusu nová kola. Nejedná se totiž o legendární disky Fuchs, ale jejich kovanou, novodobou 18palcovou variantu se středovou maticí. Jak jinak, na zakázku přímo pro Singer byla vyrobena u BBS. Obuta jsou do modifikovaných pneumatik Pilot Sport Cup 2, které velmi rád dodal sám Michelin. Brzdy jsou nakonec karbon-keramické od Bremba.
Exkluzivní devětsetjedenáctky bude vyrobeno jen 75 kusů, načež tato kolaborace nejlepších firem v oboru vyjde zájemce na pořádné peníze – 1,8 milionu dolarů. V přepočtu tedy asi 40 milionů korun.