Produkce elektrického SUV Volkswagen ID.4  již započala , oficiální premiéra  už proběhla  a nedávno jsme měli možnost si nový přírůstek rozrůstající se rodiny elektromobilů ID.  prohlédnout i konečně naživo . | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Produkce elektrického SUV Volkswagen ID.4 již započala, oficiální premiéra už proběhla a nedávno jsme měli možnost si nový přírůstek rozrůstající se rodiny elektromobilů ID. prohlédnout i konečně naživo. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Nyní se však automobilka podrobněji zaměřuje na techniku podvozku novinky včetně obsažených systémů, které mají zajistit bezpečnost i zábavu za volantem. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Nyní se však automobilka podrobněji zaměřuje na techniku podvozku novinky včetně obsažených systémů, které mají zajistit bezpečnost i zábavu za volantem. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Za základ dobré či dokonce „sportovní“ ovladatelnosti považuje Volkswagen samozřejmě nízké těžiště, které je bateriovým modulem umístněným v podlaze mezi nápravami výhodou celé řady elektromobilů. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Za základ dobré či dokonce „sportovní“ ovladatelnosti považuje Volkswagen samozřejmě nízké těžiště, které je bateriovým modulem umístněným v podlaze mezi nápravami výhodou celé řady elektromobilů. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

V případě verze s pohonem všech kol a tedy dvěma elektromotory se přitom ID.4 vyznačuje přesným rozložením hmotnosti 50:50. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

V případě verze s pohonem všech kol a tedy dvěma elektromotory se přitom ID.4 vyznačuje přesným rozložením hmotnosti 50:50. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Přední náprava ID.4 je řešena zavěšením typu McPherson s převodovým poměrem řízení 15,9:1. Vzadu přišlo na řadu nově vyvinuté kompaktní pětiprvkové zavěšení s pomocným rámem pružně uchyceným k šasi. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Přední náprava ID.4 je řešena zavěšením typu McPherson s převodovým poměrem řízení 15,9:1. Vzadu přišlo na řadu nově vyvinuté kompaktní pětiprvkové zavěšení s pomocným rámem pružně uchyceným k šasi. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Vyšší hmotnost elektromobilů je známá věc, takže části zavěšení ID.4 jsou vyrobeny z lehkého hliníku. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Vyšší hmotnost elektromobilů je známá věc, takže části zavěšení ID.4 jsou vyrobeny z lehkého hliníku. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Nabídka aerodynamicky řešených kol začíná u průměru 18 palců, příplatkově však může jezdit ID.4 až na 21palcových kolech. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Nabídka aerodynamicky řešených kol začíná u průměru 18 palců, příplatkově však může jezdit ID.4 až na 21palcových kolech. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Obutí s nízkým valivým odporem má u všech verzí vpředu šířku 235 mm, vzadu pak maximálně 255 mm. Průměr otáčení SUV uvádí Volkswagen na slušné hodnotě 10,2 metru. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Obutí s nízkým valivým odporem má u všech verzí vpředu šířku 235 mm, vzadu pak maximálně 255 mm. Průměr otáčení SUV uvádí Volkswagen na slušné hodnotě 10,2 metru. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

S pohotovostní hmotnostní okolo 2 tun jsou potřeba i silné brzdy. U modelů s 77kWh bateriovým modulem nasazuje Volkswagen dopředu kotouče o průměru 358 mm... | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

S pohotovostní hmotnostní okolo 2 tun jsou potřeba i silné brzdy. U modelů s 77kWh bateriovým modulem nasazuje Volkswagen dopředu kotouče o průměru 358 mm... | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

...zatímco vzadu s ohledem na kombinaci s brzděním rekuperací postačí bubnové brzdy – jejich obložení má vydržet celý životní cyklus vozu. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

...zatímco vzadu s ohledem na kombinaci s brzděním rekuperací postačí bubnové brzdy – jejich obložení má vydržet celý životní cyklus vozu. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

S vyšší úrovní výbavy nebo v rámci samostatných příplatků je možné ID.4 vybavit i systémem progresivního řízení (s variabilním převodem od 15,9:1 do 14,5:1)... | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

S vyšší úrovní výbavy nebo v rámci samostatných příplatků je možné ID.4 vybavit i systémem progresivního řízení (s variabilním převodem od 15,9:1 do 14,5:1)... | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

...a rovněž adaptivním podvozkem DCC s elektricky regulovanými tlumiči. Nastavení obou zmíněných součástí lze měnit v rámci čtyř jízdních režimů – Eco, Comfort, Sport a Individual. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

...a rovněž adaptivním podvozkem DCC s elektricky regulovanými tlumiči. Nastavení obou zmíněných součástí lze měnit v rámci čtyř jízdních režimů – Eco, Comfort, Sport a Individual. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Všechno pod kontrolou pak drží systém Vehicle Dynamics Manager (poprvé uveden v novém Golfu), který pracuje ve spojení s elektronickou stabilizací ESC... | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Všechno pod kontrolou pak drží systém Vehicle Dynamics Manager (poprvé uveden v novém Golfu), který pracuje ve spojení s elektronickou stabilizací ESC... | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

...a v závislosti na jízdních podmínkách zvládá upravovat i nastavení adaptivních tlumičů nebo přibrzďovat jednotlivá kola elektronickou uzávěrkou XDS. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

...a v závislosti na jízdních podmínkách zvládá upravovat i nastavení adaptivních tlumičů nebo přibrzďovat jednotlivá kola elektronickou uzávěrkou XDS. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Samotné ESC pak spolupracuje rovněž s řídící jednotkou elektromotoru, aby se v rámci kontroly trakce zajistila ideální přilnavost kol při plné akceleraci, rychlém zatáčení nebo zpomalování během rekuperačního brzdění. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen

Samotné ESC pak spolupracuje rovněž s řídící jednotkou elektromotoru, aby se v rámci kontroly trakce zajistila ideální přilnavost kol při plné akceleraci, rychlém zatáčení nebo zpomalování během rekuperačního brzdění. | Volkswagen ID.4 | Zdroj: Volkswagen

Nyní se však automobilka podrobněji zaměřuje na techniku podvozku novinky včetně obsažených systémů, které mají zajistit bezpečnost i zábavu za volantem. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen
Za základ dobré či dokonce „sportovní“ ovladatelnosti považuje Volkswagen samozřejmě nízké těžiště, které je bateriovým modulem umístněným v podlaze mezi nápravami výhodou celé řady elektromobilů. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen
V případě verze s pohonem všech kol a tedy dvěma elektromotory se přitom ID.4 vyznačuje přesným rozložením hmotnosti 50:50. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen
Přední náprava ID.4 je řešena zavěšením typu McPherson s převodovým poměrem řízení 15,9:1. Vzadu přišlo na řadu nově vyvinuté kompaktní pětiprvkové zavěšení s pomocným rámem pružně uchyceným k šasi. | Volkswagen ID.4 Zdroj: Volkswagen
15
Fotogalerie

Podvozek Volkswagenu ID.4 detailněji: Má části z hliníku i brzdy na celý život

Co všechno skrývá podvozek nového ID.4? Volkswagen se na toto téma podíval trochu podrobněji.

Výroba elektrického SUV Volkswagen ID.4 již začala, oficiální premiéra už proběhla a nedávno jsme měli možnost si nový přírůstek rozrůstající se rodiny elektromobilů ID. prohlédnout i konečně naživo. Nyní se však automobilka podrobněji zaměřuje na techniku podvozku novinky včetně obsažených systémů, které mají zajistit bezpečnost i zábavu za volantem.

Za základ dobré či dokonce „sportovní“ ovladatelnosti považuje Volkswagen samozřejmě nízké těžiště, které je bateriovým modulem umístněným v podlaze mezi nápravami výhodou celé řady elektromobilů. V případě verze s pohonem všech kol a tedy dvěma elektromotory se přitom ID.4 vyznačuje přesným rozložením hmotnosti 50:50.

Přední náprava ID.4 je řešena zavěšením typu McPherson s převodovým poměrem řízení 15,9:1. Vzadu přišlo na řadu nově vyvinuté kompaktní pětiprvkové zavěšení s pomocným rámem pružně uchyceným k šasi. Vyšší hmotnost elektromobilů je známá věc, takže části zavěšení ID.4 jsou vyrobeny z lehkého hliníku.

Nabídka aerodynamicky řešených kol začíná u průměru 18 palců, příplatkově však může jezdit ID.4 až na 21palcových kolech. Obutí s nízkým valivým odporem má u všech verzí vpředu šířku 235 mm, vzadu pak maximálně 255 mm. Průměr otáčení SUV uvádí Volkswagen na slušné hodnotě 10,2 metru.

S pohotovostní hmotnostní okolo 2 tun jsou potřeba i silné brzdy. U modelů s 77kWh bateriovým modulem nasazuje Volkswagen dopředu kotouče o průměru 358 mm, zatímco vzadu s ohledem na kombinaci s brzděním rekuperací postačí bubnové brzdy – jejich obložení má vydržet celý životní cyklus vozu.

S vyšší úrovní výbavy nebo v rámci samostatných příplatků je možné ID.4 vybavit i systémem progresivního řízení (s variabilním převodem od 15,9:1 do 14,5:1) a rovněž adaptivním podvozkem DCC s elektricky regulovanými tlumiči. Nastavení obou zmíněných součástí lze měnit v rámci čtyř jízdních režimů – Eco, Comfort, Sport a Individual.

Všechno pod kontrolou pak drží systém Vehicle Dynamics Manager (poprvé uveden v novém Golfu), který pracuje ve spojení s elektronickou stabilizací ESC a v závislosti na jízdních podmínkách zvládá upravovat i nastavení adaptivních tlumičů nebo přibrzďovat jednotlivá kola elektronickou uzávěrkou XDS. Samotné ESC pak spolupracuje i s řídící jednotkou elektromotoru, aby se v rámci kontroly trakce zajistila ideální přilnavost kol při plné akceleraci, rychlém zatáčení nebo zpomalování během rekuperačního brzdění.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud