13
Fotogalerie

Subaru Outback a Forester MY2015 přijíždějí na český trh

Tuzemské zastoupení automobilové části koncernu Fuji Heavy Industries začíná prodávat vylepšené verze svých „terénních“ modelů.

Subaru oficiálně uvedlo na český trh dvě novinky, které jsou z hlediska prodejních objemů pro tuzemské zastoupení klíčové: nové Subaru Outback a oblíbený Forester ve verzi pro modelový rok 2015.

Subaru MY2015 128.jpgSubaru MY2015 130.jpgSubaru MY2015 131.jpg
Nový Outback spolehlivě identifikujete podle sebevědomé lichoběžníkové masky

Technicky vzato je nový Outback spíš modernizací toho dosavadního, přesto narostl do šířky i do délky. Podrobně jsme vám ho představili v prvních jízdních dojmech z Itálie a Slovinska, dnes tedy jen stručně: kromě prostornější karoserie se modernizace dotkla také podvozku (je tišší a komfortnější), interiéru i motorů.

Před překážkou zastaví

S modernizovaným Outbackem se do Evropy dostává také systém EyeSight, který prostřednictvím dvojice kamer sleduje prostor před vozem a v případě hrozící srážky je schopen auto včas zastavit z rychlosti až 50 km/h. (Většina jiných výrobců slibuje zastavení před překážkou do 30 km/h, do padesátky jejich systémy „snižují závažnost následků nehody“.)

Subaru MY2015 139.jpgSubaru MY2015 140.jpg
Subaru MY2015 142.jpgSubaru MY2015 141.jpg
Předchozí generace Subaru Outback – modelu, který de facto založil populární kategorii zvýšených kombíků do lehčího terénu

Nové Subaru Outback pořídíte nejlevněji s motorem 2.5i (129 kW) a výbavou Active. Tato verze vyjde na 939 000 Kč. Základní výbava je nicméně velkorysá a obsahuje kromě jiného vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci, Bluetooth, parkovací kameru, tempomat i systém EyeSight.

Nejdražší verzí je 2.0D-S Sport Lineartronic za 1 159 000 Kč. 

IMG_1193.jpg Subaru MY2015 133.jpgSubaru MY2015 134.jpg
Outback se prodává s benzínovým čtyřválcem 2.5i Lineartronic nebo dieselem 2.0D – ten lze kombinovat i s manuální převodovkou

Ke všem motorům lze objednat variátorovou převodovku Lineartronic. S ní se u Subaru vždy pojí jednodušší systém pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou namísto mechanického diferenciálu.

V kombinaci s moderním vektorováním točivého momentu pomocí brzdové soustavy však i takový systém dokáže rozhýbat auto i v situaci, kdy má pevnou půdu pod nohama jediné kolo – ať už přední, nebo zadní.

Diesel + Lineartronic = Forester MY2015

Podobně jako u nového Outbacku vypadá nabídka motorizací a výbav rovněž u vylepšeného Foresteru modelového roku 2015. Ten dostal nový multimediální systém Starlink s rozhraním Mirrorlink pro chytré telefony a upravené ovládání klimatizace. Největší novinkou je ovšem možnost objednávat dieselový boxer v kombinaci s automatem.

Subaru MY2015 138.jpgSubaru MY2015 135.jpgSubaru MY2015 136.jpg
Na tiskovou konferenci do Letňan přivezlo české zastoupení nejen Outback a nový Forester (vlevo), ale i maratonský speciál Czech Subaru Offroad týmu a kupé Leone GFTS

Subaru Forester 2.0D Lineartronic stojí 839 000 Kč  ve výbavě Active. Za model s benzínovým dvoulitrem byste zaplatili 699 000 Kč a v nabídce stále figuruje i přeplňovaný Forester 2.0 XT (177 kW) za 939 000 Kč.

Zástupci Subaru také naznačili, že značka na podzim uvede na evropský trh model Levorg, a to s přeplňovaným motorem 1,6 l.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud