18
Fotogalerie

BMW X1 s novými čtyřválci 2,0i a 2,0d

Doba je už taková. U BMW fandí crossoverům a čtyřválcům. Berme to jako holý fakt. Proto byla nabídka řady X1 nově rozšířena.

Kompaktní crossover BMW X1 se světu představil před dvěmi lety a záhy se dočkal významného tržního úspěchu. Například v prvním pololetí loňského roku se stal model BMW X1 v Evropě nejprodávanějším vozem své třídy. Na jaře roku 2010 byla nabídka pohonných jednotek pro BMW X1 rozšířena, to důležité se však v tomto ohledu děje právě nyní. Automobilka BMW totiž oznámila zahájení výroby nových čtyřválců, jeden je zážehový a druhý vznětový, ale společné jsou pro oba objem 2,0 l, přímé vstřikování a přeplňování.

BMW X1 nove ctyrvalce 04.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 05.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 06.jpg
BMW X1 nove ctyrvalce 07.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 08.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 09.jpg

Tip: Přečtěte si naše kompletní představení typu BMW X1.

Benzínový čtyřválec vychází ze silnějšího provedení s výkonem až 245 koní (180 kW), který slavil svoji premiéru v BMW X1 xDrive28i (dočká se jej také roadster BMW Z4!), takže těží také z předností přímého vstřiku či plně proměnného ovládání ventilů Valvetronic. V tomto případě dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 270 Nm dosahovaného v rozmezí od 1 250 do 4 500 ot./min. K mání bude v modelech sDrive20i a xDrive20i, tedy s pohonem zadních, nebo všech kol, a v kombinovaném provozu má dosáhnout spotřeby 7,1, resp. 7,7 l/100 km. O brzdu provozu však nejspíš nepůjde. Zrychlení z klidu na 100 km/h má totiž podle tvrzení výrobce proběhnout za 7,4 s (sDrive20i) a 7,8 s (xDrive20i). 

BMW X1 nove ctyrvalce 01.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 14.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 15.jpg

Druhou novinkou v nabídce řady BMW X1, navrženou pro vyložené šetřílky, bude jednotka 2,0d. Ta bude k dostání výhradně s pohonem zadních kol, tedy ve verzi sDrive20d, a využívá nejnovější generace vysokotlakého přeplňování common-rail a dmychadla TwinTurbo. Dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a točivého momentu 330 Nm v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min., přičemž vykazuje průměrnou spotřebu 4,5 l/100 km a stává se nejhospodárnějším provedením řady BMW X1.

BMW X1 nove ctyrvalce 17.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 18.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 03.jpg

Obě výše zmíněné pohonné jednotky budou standardně opatřeny soustavou prvků EfficientDynamics, která zahrnuje především „populární“ systém start/stop a pneumatiky s omezeným valivým odporem, ukazatel správného řazení, rekuperaci brzdné energie, elektromechanický posilovač řízení a odpojitelný kompresor klimatizace. Ceny zatím neznáme, prodeje mají být zahájeny během letošního podzimu.

BMW X1 nove ctyrvalce 10.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 12.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 02.jpg 
BMW X1 nove ctyrvalce 11.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 13.jpg BMW X1 nove ctyrvalce 16.jpg

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud