Genesis G70

Genesis G70

Toto je Genesis G70. Je možné, že v budoucnu nahradí vozy BMW na pozicích safety carů v MotoGP

Toto je Genesis G70. Je možné, že v budoucnu nahradí vozy BMW na pozicích safety carů v MotoGP

Toto je Genesis G70. Je možné, že v budoucnu nahradí vozy BMW na pozicích safety carů v MotoGP

Toto je Genesis G70. Je možné, že v budoucnu nahradí vozy BMW na pozicích safety carů v MotoGP

8. Genesis G70

8. Genesis G70

8. Genesis G70

8. Genesis G70

Genesis G70
Toto je Genesis G70. Je možné, že v budoucnu nahradí vozy BMW na pozicích safety carů v MotoGP
14
Fotogalerie

Genesis G70 oficiálně: Luxusní Hyundai chce konkurovat BMW řady 3

Klasická koncepce, šestiválec, samosvorný diferenciál... Minimálně z hlediska použité techniky nevypadá novinka vůbec špatně.

Korejské značky jsou na dnešním trhu již zcela pevně usazeným hráčem na poli mainstreamových vozů. V dražších a větších automobilových segmentech sice působily vždy, ale je cítit, že až právě nyní přichází vozy, které to s útokem na takzvané prémiovky myslí vážně. 

Kia fascinuje s modelem Stinger, zatímco sesterský Hyundai od sebe odpoutal značku Genesis. Ta nyní představuje možná nejdůležitější součást portfólia. Model G70 spadá do střední třídy a zatopit chce nejen BMW řady 3 či Mercedesu třídy C, ale třeba také Jaguaru XE či Alfě Romeo Giulia.

"Sedmdesátka" je třetím modelem nově vzniklé značky, která operuje především v zámoří a Asii s většími sedany G80 a G90. Hodnocení designu necháme na vás, novinka ale vypadá vyváženě a pohledně, přestože jak zvenčí, tak uvnitř nacházíme různé inspirace... 

I nejmenší sourozenec má klasickou koncepci pohonu, tedy motor uložený podélně a pohon zadních kol. Motorová paleta se shoduje se zmíněnou Kiou Stinger. Na výběr je tedy dieselová 2,2 o výkonu 202 koňských sil, zážehový přeplňovaný dvoulitr s 252 koňmi a vrcholný šestiválec 3,3 litru. Ten nabídne 370 koňských sil, maximální točivý moment 510 Nm a osmistupňový automat. Z nuly na sto zrychlí za 4,7 sekund a maximálně se rozjede na 270 km/h.

K řidičským zážitkům má přispět i variabilní převod řízení, vektorování točivého momentu a především mechanický samosvorný diferenciál. Samostatná značka Genesis oficiálně na našem trhu nefiguruje, ale není všem dnům konec. G70 se nejprve začne prodávat v Jižní Korei. Poté i v Severní Americe, Rusku a na Blízkém východě, a to na začátku příštího roku.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Genesis-G70-13.jpgGenesis-G70-17.jpgGenesis-G70-18.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud