Jozef Kabáň, šéfdesignér Škoda Auto, nyní promluvil k nejbližší budoucnosti automobilů značky Škoda.
Počátek letošního dubna nám zpestřila premiéra faceliftované verze Superbu, vlajkové lodi automobilky Škoda. Další snímky novinky jsme vám nabídli o několik dnů později a ceny nového Superbu jsme pro vás odhalili se začátkem května. Nicméně je prakticky jisté, že Škodu Superb v této podobě příliš dlouhý život nečeká, neboť podoba zcela nové generace by mohla být známa již v průběhu příštího roku.
Zástupci britského magazínu Auto Expres ale v Goodwoodu vyzpovídali škodováckého šéfdesignéra, jenž alespoň naznačil budoucnost nových vozů Škoda. Jozef Kabáň do Mladé Boleslavi nastoupil v roce 2008 a do povědomí veřejnosti se zapsal studií Škoda Vision D. Ta se poprvé ukázala v roce 2011 na autosalonu v Ženevě a o několik týdnů později i na brněnském Autosalonu. Zároveň se stala předzvěstí sériového modelu Škoda Rapid.
Škoda Superb ve svém aktuálním, teprve nedávno představeném provedení
Jozef Kabáň od té doby udává charakter sériovým vozům Škoda a ve zmíněném rozhovoru potvrdil, že nová Fabia se představí již na začátku příštího roku. „Bude to opravdu hezké auto, ale až přijde Superb, myslím, že budete mít opravdu o čem psát,“ prozradil Kabáň a dodal, že letos ve Frankfurtu oslaví svoji premiéru Škoda Rapid Spaceback.
Připravované modely značky Škoda mají být podle Kabáně zbaveny všeho přebytečného, včetně třeba viditelných koncovek výfuků, jež zůstanou vyhrazeny pouze vysloveně sportovně střiženým verzím. Nový Superb má být výraznější než ten současný, a stejně jako ty dosavadní, ani ten připravovaný nebude možno přesně včlenit do konkrétní třídy.
Na Goodwoodu promluvil v souvislosti s budoucností škodovky také Werner Eichorn, člen představenstva Škoda Auto pro marketing, jenž potvrdil starší plán na rozšíření roční produkce vozů Škoda na 1,5 mil. kusů v roce 2018. Zároveň uvedl, že „svérázné modely“ na způsob současného Roomsteru pokračovat budou, ovšem zvažuje se změna jejich zaměření směřující blíže ke kategorii lehkých užitkových vozidel.
Eichorn rovněž prohlásil, že pro navýšení roční výroby na 1,5 mil. automobilů potřebuje Škoda Auto další modely včetně sedmimístného SUV, jež bude v hierarchii modelů zařazeno nad Škodu Yeti a zacílí hlavně na požadavky zákazníků v Rusku a Číně.