O seškrtání nabídky motorů Škody Rapid jsme informovali již předminulý týden. Situace ohledně 1.4 TSI/92 kW však nabrala rychlejší spád, než se předpokládalo.
„Trend“ s ukončením prodeje vznětových agregátů v rámci modelů Škody Auto odstartovala modernizovaná Fabia. V rámci faceliftu přišla o tříválec 1.4 TDI, který v nabídce doplňoval litrové agregáty MPI a TSI. Už předminulý týden jsme informovali také o ukončení prodeje jednotek 1.4 TDI a 1.6 TDI v Rapidu, přičemž temná mračna se stahovala i nad čtyřválecem 1.4 TSI.
Dobře informovaný zdroj nám tehdy potvrdil, že se s agregátem 1.4 TSI počítá nanejvýš do letní celozávodní dovolené a následně naběhne prodej agregátu 1.5 TSI. Avšak nikoliv ve stávajícím Rapidu. Jeho nástupce, který zřejmě ponese název Spaceback, totiž bude poprvé odhalen ještě koncem letošního roku a současný Rapid tak dožije pouze s tříválcovými motory.
Původně se dalo očekávat, že nejpozději od konce července bude současný Rapid nabízen výhradně s litrovým tříválcem TSI o výkonech 70 a 81 kW. Zredukování motorů ale nabralo mnohem rychlejší spád.
Podle informací, které zveřejnil prodejce Škoda Automechanika a.s. z Prostějova, skončila možnost objednání motoru 1.4 TSI/92 kW už 20. února, tedy nedlouho poté, co jsme v souvislosti s Rapidem psali o ukončení objednávek agregátů 1.4 TDI a 1.6 TDI. Pomalu tím končí éra jednoho z motorů, které musely ustoupit tvrdším emisním normám.