Ruf, specialista na vozy Porsche, představuje nové provedení typu RGT s označením RGT-8. Číslo v názvu neznačí nic menšího než poćet válců.
Novinka vychází ze sériového modelu Porsche 911 řady 997 a je osazena zcela novým vidlicovým osmiválcem Ruf s rozevřením řad v úhlu 90 stupňů a plochým klikovým ústrojím Flatcrank. Zahrnuje „čtyřventilovou techniku s půlkulovým spalovacím prostorem ve spojení s vícebodovým vstřikováním paliva, což dohromady zaručuje optimální tvorbu směsi, přičemž potřebné mazání zajišťuje mechanizmus se suchou klikovou skříní.“ Jednotka disponuje chlazením vodou, zdvihovým objemem 4,5 l, výkonem 542 koní (404 kW) při 8 500 ot./min. a točivým momentem 500 Nm při 5 400 ot./min., jenž se skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál přenáší na kola zadní nápravy.
Vodní pumpa, alternátor a kompresor klimatizace jsou uloženy co nejníže a hnány přímo od motoru bez použití řemenů. Pro dosahování nejlepších jízdních výkonů je nový Ruf RGT-8 co nejlehčí. Z hliníku jsou proto vyrobeny dveře a kapota, z uhlíkových kompozitů jsou pak kryt motoru či zadní spoiler, čímž se podařilo uspořit plných 200 kg. Do sportovní výbavy patří též keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu, vestavěná ochraná klec nebo devatenáctipalcové kované ráfky s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup o rozměru 245/35 ZR 19 vpředu a 325/30 ZR 19 vzadu.
Na první pohled zůstali u ladičské spolenčosti Ruf do značné míry věrni kouzlu standardního modelu Porsche 911, pokud však hodláte svůj vůz více odlišit, nabízí vám Ruf paket Frère. Ten sestává z přepracované přídě, nových předních blatníků a specifického provedení interiéru a má být poctou belgickému pilotovi Paulu Frèremu, jenž za volantem vozu typu 550 Coupe zvítězil roku 1953 ve vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans.
Pokud vás novinka zaujala, máme pro vás jednu trochu horší zprávu - na první vozy série RGT-8 si musíte počkat až do příštího roku, dříve Ruf zákazníkům žádný nedodá.
Ruf RGT-8