7
Fotogalerie

Kia s pohonem zadních kol začíná získávat první obrysy, míří proti BMW

Pohon zadních kol je pro výrobu o něco nákladnější než obecně preferovaný pohon kol přední nápravy. Rozdíl v jízdních vlastnostech je ovšem naprosto nesrovnatelný. V kategorii prémiových vozů se tak téměř výhradně setkáte s pohonem buď zadních, nebo všech kol. Pokud tedy chce být korejská automobilka Kia skutečnou konkurencí pro prémiové sedany, bude s takovou koncepcí muset přijít. 

Podle nejnovějších informací už na takovém autě skutečně pracuje, technicky by mělo jít o zkrácenou verzi limuzíny Genesis G80, vizuálně se bude Kia profilovat jako „čtyřdveřové kupé“ namířené proti Audi A5 Sportback nebo BMW 4 Gran Coupé.

gt_09 2011_02.jpggt_09 2011_03.jpg
Design by mohla do jisté míry napovědět studie GT, která se představila před pěti lety na autosalonu ve Frankfurtu

K pohonu by měl podle všeho posloužit nově vyvinutý zážehový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem více než 269 kW (365 koní) a točivým momentem 509 Nm. Jeho síla bude směřovat na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. V nabídce by však měl být i zážehový dvoulitr a samozřejmě také diesel.

Představení modelu by mělo proběhnout v průběhu příštího roku, takže je dost možné, že se odhalení dočkáme už v rámci ženevského autosalonu. 

gt_09 2011_04.jpggt_09 2011_05.jpgkia_gt_02.jpgkia_gt_03.jpggt_09 2011_07.jpg

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud