Není pochyb, že Tatra 600 neboli takzvaný Tatraplan patří mezi naprosté ikony portfolia osobních vozů kopřivnické automobilky. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Není pochyb, že Tatra 600 neboli takzvaný Tatraplan patří mezi naprosté ikony portfolia osobních vozů kopřivnické automobilky. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Model s typickou proudnicovou karoserií je nadále vyhledávaným sběratelským kouskem. Jeden exemplář s již slušně naplněným potenciálem se teď objevil na prodej  u klasické divize Mototechny . | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Model s typickou proudnicovou karoserií je nadále vyhledávaným sběratelským kouskem. Jeden exemplář s již slušně naplněným potenciálem se teď objevil na prodej u klasické divize Mototechny. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Z produkce modelu mezi roky 1948 až 1952 se přitom jedná o jeden z posledních kusů. Jak je uvedeno v inzerátu, auto bylo v roce 1952 dodáno jako nové v Ostravě vojenské správě. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Z produkce modelu mezi roky 1948 až 1952 se přitom jedná o jeden z posledních kusů. Jak je uvedeno v inzerátu, auto bylo v roce 1952 dodáno jako nové v Ostravě vojenské správě. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Později v roce 1962 putovalo přes ostravskou Mototechnu do soukromých rukou, kde zůstalo až do roku 2000. Nakonec zamířila Tatra do sbírky a podstoupila renovaci. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Později v roce 1962 putovalo přes ostravskou Mototechnu do soukromých rukou, kde zůstalo až do roku 2000. Nakonec zamířila Tatra do sbírky a podstoupila renovaci. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Lze tedy čekat, že i vzduchem chlazený plochý čtyřválec OHV o objemu 1,95 litru poběží bezstarostně s původně udávanými 38 kW výkonu (52 koní). | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Lze tedy čekat, že i vzduchem chlazený plochý čtyřválec OHV o objemu 1,95 litru poběží bezstarostně s původně udávanými 38 kW výkonu (52 koní). | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Ostatně nájezd vozu není kdovíjak vysoký, za svůj život auto ujelo 56.537 kilometrů. I maximální rychlosti 130 km/h bychom u takto hezkého kusu stále věřili. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Ostatně nájezd vozu není kdovíjak vysoký, za svůj život auto ujelo 56.537 kilometrů. I maximální rychlosti 130 km/h bychom u takto hezkého kusu stále věřili. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Mimochodem, odstín laku sedí s tatrováckým vzorníkem, stejně jako barva čalounění, která odpovídá originálu. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Mimochodem, odstín laku sedí s tatrováckým vzorníkem, stejně jako barva čalounění, která odpovídá originálu. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Uvnitř panuje útulná atmosféra, přičemž nelze zmínit fakt, že Tatraplan patřil ve své době k vozům s nejnižším vnitřním hlukem díky dobrému odhlučnění kabiny. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Uvnitř panuje útulná atmosféra, přičemž nelze zmínit fakt, že Tatraplan patřil ve své době k vozům s nejnižším vnitřním hlukem díky dobrému odhlučnění kabiny. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Svou historii s českou Mototechnou tedy nabízený Tatraplan pokračuje i nyní při hledání nového majitele. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Svou historii s českou Mototechnou tedy nabízený Tatraplan pokračuje i nyní při hledání nového majitele. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Auto má originální starý technický průkaz, platné české doklady a onu doloženou minulost, která se u veteránů cení zlatem. A když mluvíme o zlatě… | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Auto má originální starý technický průkaz, platné české doklady a onu doloženou minulost, která se u veteránů cení zlatem. A když mluvíme o zlatě… | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Zatímco nedávno uvedená,  vzácná Škoda 1000 MBX  si u Mototechny Classic drží nadále cenovku pod dvěma miliony, za vypulírovaný Tatraplan chce prodejce přesně kulaté 2.000.000 Kč. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

Zatímco nedávno uvedená, vzácná Škoda 1000 MBX si u Mototechny Classic drží nadále cenovku pod dvěma miliony, za vypulírovaný Tatraplan chce prodejce přesně kulaté 2.000.000 Kč. | Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic

| Tatra 600 Tatraplan | Zdroj: Mototechna Classic

Model s typickou proudnicovou karoserií je nadále vyhledávaným sběratelským kouskem. Jeden exemplář s již slušně naplněným potenciálem se teď objevil na prodej  u klasické divize Mototechny . | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic
Z produkce modelu mezi roky 1948 až 1952 se přitom jedná o jeden z posledních kusů. Jak je uvedeno v inzerátu, auto bylo v roce 1952 dodáno jako nové v Ostravě vojenské správě. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic
Později v roce 1962 putovalo přes ostravskou Mototechnu do soukromých rukou, kde zůstalo až do roku 2000. Nakonec zamířila Tatra do sbírky a podstoupila renovaci. | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic
Lze tedy čekat, že i vzduchem chlazený plochý čtyřválec OHV o objemu 1,95 litru poběží bezstarostně s původně udávanými 38 kW výkonu (52 koní). | Tatra 600 Tatraplan Zdroj:  Mototechna Classic
18
Fotogalerie

V Česku je na prodej vymazlený Tatraplan. Připravte si na něj pár milionů

Stav perfektní, historie sedí, jen ty finanční prostředky by to chtělo doladit…

Není pochyb, že Tatra 600 neboli takzvaný Tatraplan patří mezi naprosté ikony portfolia osobních vozů kopřivnické automobilky. Model s typickou proudnicovou karoserií je nadále vyhledávaným sběratelským kouskem. Jeden exemplář s již slušně naplněným potenciálem se teď objevil na prodej u klasické divize Mototechny.

Z produkce modelu mezi roky 1948 až 1952 se přitom jedná o jeden z posledních kusů. Jak je uvedeno v inzerátu, auto bylo v roce 1952 dodáno jako nové v Ostravě vojenské správě. Později v roce 1962 putovalo přes ostravskou Mototechnu do soukromých rukou, kde zůstalo až do roku 2000. Nakonec zamířila Tatra do sbírky a podstoupila renovaci.

Lze tedy čekat, že i vzduchem chlazený plochý čtyřválec OHV o objemu 1,95 litru poběží bezstarostně s původně udávanými 38 kW výkonu (52 koní). Ostatně nájezd vozu není kdovíjak vysoký, za svůj život auto ujelo 56.537 kilometrů. I maximální rychlosti 130 km/h bychom u takto hezkého kusu stále věřili.

Mimochodem, odstín laku sedí s tatrováckým vzorníkem, stejně jako barva čalounění, která odpovídá originálu. Uvnitř panuje útulná atmosféra, přičemž nelze zmínit fakt, že Tatraplan patřil ve své době k vozům s nejnižším vnitřním hlukem díky dobrému odhlučnění kabiny.

Svou historii s českou Mototechnou tedy nabízený Tatraplan pokračuje i nyní při hledání nového majitele. Auto má originální starý technický průkaz, platné české doklady a onu doloženou minulost, která se u veteránů cení zlatem. A když mluvíme o zlatě…

Zatímco nedávno uvedená, vzácná Škoda 1000 MBX si u Mototechny Classic drží nadále cenovku pod dvěma miliony, za vypulírovaný Tatraplan chce prodejce přesně kulaté 2.000.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud