Bezmála půl roku po odhalení nového VW Polo se představuje i jeho dostupnější a sportvoněji vyhlížející třídveřová verze.
Zatímco Volkswagen Polo páté generace, s nímž jsme se mohli seznámit již na autosalonu v Ženevě, přišel na náš trh již koncem května, s jeho třídveřovou variantou si Volkswagen dal poněkud načas a pro jeho představení zvolil až frankfurtské kongresové centrum.
Hned na úvod třeba konstatovat, že z hlediska konstrukčního se v podstatě nic nezměnilo, a tak si jen zrekapitulujme, to s čím už přišla pětidveřová varianta. Polo si tedy zachovalo stejné rozměry (3 970 mm x 1 682 mm x 1 485 mm) a stejný údaj zůstal i u informace o objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 280 litrů, s tím, že po sklopení zadních sedadel se může tento prcek pochlubit až objemem 952 l. Nevyplývá tedy z toho nic jiného, než že drobnými úpravami prošla pouze boční okna a pochopitelně došlo k prodloužení předních dveří a eliminaci těch zadních.
Z čistě estetického hlediska budí třídvěřové Polo trochu sportovnější a dynamičtější dojem než jeho praktičtější sourozenec, do vínku však dostal téměř to samé. Polo pro skromnější bude zpočátku k dispozici s jedním z šesti agregátů a na výběr bude již tradičně ze tří variant výbavy - Trendline, Comfortline a nejvyšší Highline.
Nabídka agregátů obsahuje i několik vcelku zajímavých novinek. Cenově nejdostupnějším agregátem bude dobře známý tříválec 1,2 (HTP) ve dvou výkonnostních verzích, se 44 kW a 51 kW. Chcete-li se tříválcům vyhnout, máte na výběr silnější 1,4l s výkonem 63 kW. Vrcholný agregát nabídky přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW je pak typickou ukázkou downsizingu, jenž právě Volkswagen ve značné míře prosazuje u mnoha svých modelů.
Pro příznivce dieselových agregátů je k dispozici prozatím 1,6 litrový čtyřválec s technologii vstřikování common-rail, který se ale dodává ve třech variantách a to s výkonem 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Bez zajímavosti jistě není to, že brzy do nabídky přibude i motor 1,2 TDi s výkonem 55 kW, jenž bude standardem u úsporné verze BlueMotion, přičemž právě tento vůz se bude vyznačovat až magickou kombinovanou spotřebou pod hranicí 3,5 l/100 km.
Třídveřová novinka, která se již začala vyrábět ve španělské Pamploně, se krátce po svém uvedení ve Frankfurtu dostane na většinu důležitých evropských trhů. U nás by prodeje měly odstartovat nejpozději koncem října.
VW Polo 3D