Stinger byl k dostání s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, naftovou 2.2 nebo ve své vrcholné formě s přeplňovaným zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,3 litru o výkonu 269 kW (367 k) a s točivým momentem 510 Nm. Zdroj: Kia

Stinger byl k dostání s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, naftovou 2.2 nebo ve své vrcholné formě s přeplňovaným zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,3 litru o výkonu 269 kW (367 k) a s točivým momentem 510 Nm. | Zdroj: Kia

I když nešlo o žiletkově ostré sportovní náčiní (hlavně díky hmotnosti ke dvěma tunám), svezení mělo jiskru a s cenou do 1,5 milionu korun byl Singer skvělou hodnotou za vaše peníze. Zdroj: Kia

I když nešlo o žiletkově ostré sportovní náčiní (hlavně díky hmotnosti ke dvěma tunám), svezení mělo jiskru a s cenou do 1,5 milionu korun byl Singer skvělou hodnotou za vaše peníze. | Zdroj: Kia

Nyní ale přišel čas rozloučit se. Automobilka na českém trhu ukončí příjem objednávek ke konci letošního roku. Zdroj: Kia

Nyní ale přišel čas rozloučit se. Automobilka na českém trhu ukončí příjem objednávek ke konci letošního roku. | Zdroj: Kia

Roli imagemakera převezme zbrusu nová elektrická Kia EV6 v nejvýkonnějším provedení GT. Ta má od spuštění prodeje v říjnu letošního roku již 50 objednávek, Stingerů se za celý letošek zatím prodalo 28, vloni šlo o 27 kusů a předloni 17. Zdroj: Kia

Roli imagemakera převezme zbrusu nová elektrická Kia EV6 v nejvýkonnějším provedení GT. Ta má od spuštění prodeje v říjnu letošního roku již 50 objednávek, Stingerů se za celý letošek zatím prodalo 28, vloni šlo o 27 kusů a předloni 17. | Zdroj: Kia

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI | Foto: Samuel Mareček

I když nešlo o žiletkově ostré sportovní náčiní (hlavně díky hmotnosti ke dvěma tunám), svezení mělo jiskru a s cenou do 1,5 milionu korun byl Singer skvělou hodnotou za vaše peníze. Zdroj: Kia
Nyní ale přišel čas rozloučit se. Automobilka na českém trhu ukončí příjem objednávek ke konci letošního roku. Zdroj: Kia
Roli imagemakera převezme zbrusu nová elektrická Kia EV6 v nejvýkonnějším provedení GT. Ta má od spuštění prodeje v říjnu letošního roku již 50 objednávek, Stingerů se za celý letošek zatím prodalo 28, vloni šlo o 27 kusů a předloni 17. Zdroj: Kia
TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI Foto: Samuel Mareček
33
Fotogalerie

Skvělá Kia Stinger se loučí s naším trhem. V Česku se jí prodaly desítky, objednávky na náhradu se už hrnou

Rozlučte se s fešáckým sedanem s pořádným motorem. Budoucnost korejského výkonu patří voltům a ampérům.

Kia Stinger měla premiéru v roce 2017 na autosalonu v Detroitu. Téměř pětimetrový sedan zaujal ostrými tvary a zajímavým výběrem motorů. K mání byl s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, naftovou 2.2 nebo ve své vrcholné formě s přeplňovaným zážehovým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,3 litru o výkonu 269 kW (367 k) a s točivým momentem 510 Nm, kombinovaným s pohonem všech kol.

I když nešlo o žiletkově ostré sportovní náčiní (hlavně kvůli hmotnosti blížící se dvěma tunám), svezení mělo jiskru a s cenou do 1,5 milionu byl Singer skvělou hodnotou za vaše peníze. Nyní přišel čas rozloučit se. Kia na českém trhu ukončí příjem objednávek ke konci letošního roku a roli imagemakera převezme zbrusu nová elektrická Kia EV6 v nejvýkonnějším provedení GT.

EV6 GT má od spuštění prodeje v říjnu letošního roku již 50 objednávek, Stingerů se za celý letošek zatím prodalo 28, vloni šlo o 27 kusů a předloni 17. Pro zajímavost, Singer je momentálně stále ještě v ceníku za 1.479.980 Kč, EV6 GT startuje na 1.780.980 Kč.

První kusy silného elektromobilu dorazí k tuzemským zákazníkům v prvním čtvrtletí roku 2023. Srovnání klíčových parametrů původní a aktuální vlajkové lodi značky Kia najdete v tabulce:

Kia Stinger GT vs. Kia EV6 GT: Srovnání parametrů
Model Kia Stinger 3.3 V6 4x4 Kia EV6 GT
Výkon [kW/k] 269/367 430/585 k
Točivý moment [Nm] 510 740
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,4 3,5
Max. rychlost [km/h] 270 260
Hmotnost [kg] 1909 2125
Základní cena [Kč] 1.479.980 1.780.980

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud