16
Fotogalerie

Kia Magentis 2,0 CVVT, levný prostor (test)

Chcete si dopřát velký vůz střední třídy s dobrou výbavou, svěžím designem a komfortními vlastnostmi. Co takhle zkusit korejskou klasiku Kia Magentis...

Kapitoly článku:


Moderní design, moderní technologie, slušná výbava a hlavně výborná cena je hlavní zbrani nové generace Magentise. Vůz střední třídy má sice nelehké postavení vůči tradičním zástupcům tohoto segmentu, ale proti nim přináší řadu výhod, za které by se nemusely stydět ani ty nejprestižnější automobilky v Evropě.

Zda je pokrok vůči minulé generaci opravdu znatelný a zda má Magentis šanci na dobré prodeje zkusíme odhalit v našem testu. K němu jsme získali Magentis s dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem s častováním ventilů CVVT v nejvyšší výbavě EX+. 

Exteriér

Zcela nový vzhled přinesl Magentis ve své nove generaci. Typické korejské tvary nyní vystřídaly nové, více „evropské“, které si na nic nehrají. Usedlejší karosérie klasického sedanu nepřináší výraznější emoce. To není ovšem na škodu, protože tento sedan je zaměřen na jiné zákazníky, než na ty, kteří hledají sportovní vyžití nejen za volantem, ale i při pohledu.  

DSC_9453.jpg DSC_9461.jpg DSC_9427.jpg

Magentis může s konkurencí směle bojovat i v rozměrech. Vnější rozměry, ale hlavně rozvor staví tento vůz do horní poloviny dnešní střední třídy. Na délku měří 4 735 mm, na šířku 1 805 mm, na výšku 1 480 mm a rozvor má hodnotu 2 720 mm. 

DSC_9429.jpg DSC_9465.jpg

Přední světlomety jsou pojaty na dnešní dobu mírně netradičně a jejich zaoblení v rozích přední části vozu nesou odkaz minulých generací korejských vozů. Celkově pak působí Magentis zepředu moderně, ale typickému zaškatulkování se nevyhne. Identita je prostě okamžitě jasná. 

DSC_9432.jpg DSC_9434.jpg DSC_9435.jpg

Také zadní světla nejdou v duchu poslední módy a jak použité materiály tak tvarování jsou přísně konzervativní. Na druhou stranu právě zadní světlomety přinesly vozu dávku důstojnosti. Magentis totiž v reálu vypadá skvěle při pohledu zezadu, nebo zboku a mohutnost je dána právě touto části.

DSC_9472.jpg DSC_9473.jpg

Tvarování víka zavazadeníku jakožto typického sedanu, do boku protažené zadní světla a zadní nárazník přidávají na oné mohutnosti. Dle mého názoru je zadní partie nejlépe sladěnou části karosérie. Škoda, že přední část jde svou vlastní cestou.

DSC_9468.jpg DSC_9470.jpg

Opět platí, že detaily tvoří celek a přestože je Magentis ve svých vnějších tvarech poměrně jednoduchý vůz, který nehýří extravagancí a snahou návrháře ukázat světu, že umí kreslit, je to designově klidné a čisté auto. Konzervativnější řidiči si zde určitě přijdou na své.

DSC_9441.jpg DSC_9442.jpg DSC_9444.jpg 

DSC_9437.jpg DSC_9458.jpg DSC_9440.jpg 

Interiér 

Konzervativní tvary exteriéru se u Magentise přenášejí i do kabiny. Zde najdete tvary, které sice nepůsobí jednolitě a palubní deska se může pyšnit rozmanitými tvary, přesto vše působí moc usedle. Použité materiály odpovídají cenové relaci tohoto vozu. Nejsou ani příliš laciné, ani příliš bohaté. Tvrdé plasty s dobrou povrchovou úpravou zde střídají měkčené materiály na správných místech.

DSC_9527.jpg DSC_9529.jpg  

Nevím, zda si v dnešní době umím vůbec představit korejské auto bez klasických digitálních hodin. Ty jsou asi doživotní a nedílnou součástí. Jednoduché tvarování a materiály najdete nejen na středovém panelu. Kia také v dnešní době nabízí v základní výbavě pouze přípravu pro autorádio a za příplatek vám do automobilu přidá i autorádio. To ovšem není integrované, což přináší výhody i nevýhody.

DSC_9530.jpg DSC_9502.jpg DSC_9532.jpg 

Velmi zdařilý je dekorační materiál, kterým jsou některé části interiéru potaženy. Vroubkovaná stříbrno-černá dekorace výborně oživila jinak konzervativní interiér. 

DSC_9533.jpg DSC_9508.jpg

Velmi povedený je panel přístrojů. Netypické provedení s velmi zajímavým podsvětlením působí sice jako by zde nepatřil, ale celkovou konzervatičnost to alespoň na okamžitě zmírní. Přístroje jsou velmi dobře čitelné i za silného slunce a to i přesto, že se nachází pod čirým plexi, které umí sluneční paprsky odrazit přímo do očí.

DSC_9539.jpg DSC_9499.jpg DSC_9500.jpg DSC_9501.jpg

Vnější zrcátka a okna se ovládají na madle dveří a nádrž si otevřete také na čalounění dveří. Ostatní ovládače pak najdete na palubní desce vlevo od volantu. 

DSC_9491.jpg DSC_9492.jpg DSC_9498.jpg

Testovaný vůz dostal v příplatkové výbavě kožené čalounění, které ani v horkých dnech neobtěžovalo. Velmi dobře tvarované sedačky si v tomto provedení nesou jeden malý nedostatek. Kůže, kterou jsou čalouněny je velmi hladká a pokud se posadíte v klasickém oblečení budete v nich klouzat. Nepomůže ani boční vedení, protože to klouže stejně. Pokud tedy pojedete ostřejším tempem v zatáčkách budete si muset trochu pomáhat v udržení dobré polohy. Druhým drobnějším nedostatkem byla délka sedáku. Ten by mohl být o pár centimetrů delší, při své výšce 188 cm totiž neposkytoval dostatečnou podporu. 

DSC_9540.jpg DSC_9541.jpg DSC_9542.jpg 

DSC_9495.jpg

Obdobná je situace i na zadních sedačkách, které vykazují stejné přednosti a nedostatky jako ty přední. Při ostřejší jízdě budete mírně klouzat, ale získáte za to pohodlnou jízdu v komfortních sedačkách. Pokud budete cestovat pouze ve čtyřech, můžete využít středovou loketní opěrku s držákem na nápoje.

DSC_9516.jpg DSC_9517.jpg DSC_9519.jpg  

DSC_9522.jpg DSC_9523.jpg DSC_9524.jpg 

DSC_9525.jpg DSC_9526.jpg

Úložných a odkládacích schránek je v Magentisu průměrné množství a všechny najdete na klasických místech. Středový panel, loketní opěrka, přední schránka před spolujezdcem a pár dalších pojmou drobnosti. 

DSC_9505.jpg DSC_9506.jpg DSC_9507.jpg  DSC_9509.jpg DSC_9510.jpg DSC_9512.jpg   DSC_9534.jpg DSC_9536.jpg DSC_9546.jpg DSC_9547.jpg DSC_9548.jpg DSC_9549.jpg

I když se to z fotografií nemusí zdát, interiér Magentise je velmi komfortní a veškeré ovládání je přátelské, intuitivní a ergonomické. Poloha za volantem, naladění tvrdosti sedaček ale i další prvky přispívají k dobrému pocitu. Přestože není Magentis vybaven nejmodernějšími technologiemi je interiér velmi příjemný a útulný.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud