Na autosalonu v Los Angeles se mimo jiné na stánku Toyoty předvedla i lehce modernizovaná verze Priusu. Známý hybrid dostane vůbec poprvé i pohon všech kol.
Když přehlédneme trochu pozměněný přední nárazník, světlomety a zadní svítilny, modernizace Priusu se týká hlavně nové techniky. Poprvé totiž Toyota začne nabízet Prius také s možností pohonu všech kol, jehož systém nazývá Hybrid AWD-i.
Pohon zadní nápravy je vyřešen dodatečným elektromotorem na zadní nápravě, který dále rozšiřuje standardní hybridní ústrojí s osmnáctistovkou pod kapotou. V závislosti na jízdních podmínkách se poté bude pohon zadní nápravy automaticky připojovat. Standardně zadní elektromotor pomůže při rozjezdech, ale také v případě detekce snížené trakce kol, a to až do rychlosti 70 km/h.
Toyota zmiňuje, že dodatečný elektromotor a jeho nově vyvinutá baterie nijak zvlášť nezmenší vnitřní prostor Priusu a objem kufru. Nového lithium-iontovového modulu se ostatně dočkala i standardní verze modelu s pohonem pouze přední nápravy. Více podrobností o vylepšeních ale automobilka zatím neuvádí.
Několik změn je k nalezení i v interiéru. Na palubní desce byla částečně změněna grafika přístrojového panelu, úpravou prošel volant, dotykový infotainment displej by měl nyní reagovat rychleji a také se zvětšila přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu. Ve standardní výbavě se nově objeví funkce automatického brzdění s detekcí chodců, asistent jízdy v pruhu, automatické stmívání dálkových světel a rovněž adaptivní tempomat.
Od evropské specifikace Priusu se mohou některé změny lišit, zmiňovaného pohonu všech kol bychom se však měli dočkat i my na starém kontinentu. V Evropě se modernizovaný Prius oficiálně představí 18. ledna 2019 na autosalonu v Bruselu.