39
Fotogalerie

BMW X5 Flash Evo M od Hamannu: až 670 koní

Porce 555 koní (406 kW) je pro běžného smrtelníka zpravidla dostatečnou. Ne tak pro pány od Hamannu.

Proto na sériovém BMW X5 M zapracovali a své dílko nazvali Flash Evo M. Vyznačuje se agresivním bodykitem, ale též silnějším motorem, vylepšenými závěsy kol a výkonnějšími brzdami. Stranou zájmu nezůstal ani interiér vozu, který může být vyveden v řadě exkluzivních verzí. Hned při prvním pohledu si všimneme nového předního nárazníku, jenž může být podle přání zákazníka opatřen dvěmi, nebo čtyřmi pásy svítilen LED pro denní svícení, kapoty motoru vyrobené z uhlíkových kompozitů a osazené dodatečnými ventilačními otvory i prahových obkladů opticky propojujících rozšíření výřezů blatníků. Konstruktéři od Hamannu odstranili původní výfukovou soustavu a nahradili ji novým systémem s párem koncovek kruhového průřezu umístěných uprostřed difuzoru v zadním nárazníku.

BMW X5 M Flash Evo Hamann 24.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 26.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 25.jpg

Abychom byli při výčtu modifikací exteriéru kompletní, zmiňme ještě nový zadní nárazník a dodatečné křídlo nad zadním oknem (opět z uhlíkových kompozitů), který má ve vyšších rychlostech zlepšovat přítlak na zadní nápravě. K dispozici jsou sady nových litých ráfků s průměrem 22, nebo 23, Hamann doporučuje ty větší, jež podle jeho slov vozu propůjčují „skutečně sportovní vzhled“.

Co se výkonů týče, Hamann vyvinul dvě modifikační sady, přičemž ta základní zahrnuje nový program řídicí jednotky a deaktivaci omezovače rychlosti a navyšuje parametry přeplňovaného osmiválce na 610 koní (447 kW) a 780 Nm. Pro náročnější zákazníky je připravena také silnější verze, jež se navíc vyznačuje novým výfukem se speciálními katalyzátory, výkonem 670 koní (490 kW) a točivým momentem 950 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 5 650 ot./min. Podle Hamannu tento vůz dosáhne rychlosti 300 km/h. K blesku tedy skutečně nemá daleko...

BMW X5 M Flash Evo Hamann 04.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 05.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 06.jpg

Tužší pérování snížilo světlou výšku BMW X5 M o 30 mm a o náležité zpomalení se starají mohutné ventilované kotouče s průměrem 405 mm vpředu a 340 mm vzadu v kombinaci s šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny. Uvnitř vozu si všimneme hlavně nového tachometru s cejchováním do 320 km/h, k mání je široká škála provedení s rozmanitými materiály od prvotřídní kůže přes Alcantaru až po obklady z uhlíkových kompozitů. Prahy zdobí obklady s prosvětlenými logy Hamannu a pedály jsou z hliníku.

BMW X5 M Flash Evo Hamann 01.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 02.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 03.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 07.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 08.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 09.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 10.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 11.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 12.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 13.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 14.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 15.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 16.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 17.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 19.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 20.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 21.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 22.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 23.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 27.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 28.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 29.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 30.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 31.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 32.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 33.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 34.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 35.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 36.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 37.jpg
BMW X5 M Flash Evo Hamann 38.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 39.jpg BMW X5 M Flash Evo Hamann 40.jpg
dfetBMW X5 M Flash Evo Hamann 24.jpg
Hamann BMW X5 Flash Evo M

BMW X5

S prvním BMW X5 přepsalo BMW pravidla hry a nastavilo standard luxusních SUV. V roce 2018 přišla na trh už čtvrtá generace. Oproti předchozím verzím je větší a má asistent jízdy v koloně, startování mobilním telefonem aj.

Ceny, data, motory • Test BMW X5 (G05) • Plug-in hybrid • Test BMW X5 M50d 

Doporučujeme

Články odjinud