A je to tady. Značka Toyota představuje svůj nový otevřený koncept Toyota FT86 Open předznamenávající zřejmě již docela brzký nástup sériového provedení.
Kapitoly článku:
Podle některých trpí nedostatkem výkonu, podle jiných je to mimořádně řidičsky zábavné auto pro milovníky jednoduché techniky a klasické koncepce. Takové je kupé Toyota GT86, jež se může již brzy dočkat otevřeného provedení. Jeho předznamenáním se stane již za několik dní studie Toyota FT86 Open Concept, a to na autosalonu v Ženevě, kde má dle tvrzení Toyoty hlavně ověřovat reakce veřejnosti.
Toyota FT86 Open Concept
Po zhlédnutí připojených snímků vám ale bude jasné, že spíše než o studii jde jen o jakési předprodukční provedení, jak to ostatně dělají v poslední době také třeba u VW. První snímek studie FT86 Open jsme vám přinesli již před několika týdny, teď ale již můžeme být konkrétnější. A možná vás napadne to samé co nás: Toyota FT86 Open je čímsi jako moderní interpretací konkurenčního modelu Mazda MX-5…
Studie Toyota FT86 Open si zachovává uspořádání sedadel 2+2 a oproti výchozímu kupé vyniká hlavně vícevrstvou, na tomto prototypu modře zbarvenou skládací plátěnou střechou se zadním skleněným oknem. Střecha po sklopení beze zbytku zmizí za opěradly zadních sedadel, což dle tvrzení výrobce nemá mít výraznější vliv na prostor pro cestující vzadu ani na rozměry zavazadelníku.
Interiér studie byl přečalouněn a jistě by oslovil ty, kterým nejsou útroby standardního kupé GT86 dost dobré
Tento koncept vyniká specificky upraveným interiérem s novým koženým čalouněním v kombinaci tmavě modré a bílé, stehování je provedeno kontrastní žlutou nití. A právě pohled do interiéru studie FT86 Open v pozorovateli vzbudí jednoduchou otázku: proč Toyota něco takového nenabízí v rámci příplatkové výbavy pro standardní kupé Toyota GT86, na jehož interiér se snáší kritika pro jeho laciný dojem…?
Po mechanické stránce se nic nezměnilo a Toyota neuvádí ani prostředky, jimiž se jí podařilo sanovat nedostatek tuhosti skeletu po odstranění pevné střechy. Motor, převodovka, závěsy kol i základní vnější rozměry byly zachovány.