Možná si ještě pamatujete, jak se James Dyson chystal prorazit do světa aut  se svým vlastním elektromobilem . S výrobky společnosti Dyson jste se v automobilovém průmyslu předtím ještě nesetkali. Pokud ale disponujete dostatečným kapitálem, dost možná máte některý z produktů Dyson doma. Sunday Times - Twitter

Možná si ještě pamatujete, jak se James Dyson chystal prorazit do světa aut se svým vlastním elektromobilem. S výrobky společnosti Dyson jste se v automobilovém průmyslu předtím ještě nesetkali. Pokud ale disponujete dostatečným kapitálem, dost možná máte některý z produktů Dyson doma. | Sunday Times - Twitter

Sir James Dyson totiž vyrábí luxusní domácí spotřebiče s někdy až uměleckým designem a samozřejmě i odpovídající vysokou cenovkou. V roce 2017 se v Dysonu rozhodli, že postaví vlastní elektromobil. Vše začalo docela dobře. Do čela vývoje se dosadil bývalý  šéf značky Infiniti Roland Krueger  a první vozy se na trhu měly objevit v příštím roce

Sir James Dyson totiž vyrábí luxusní domácí spotřebiče s někdy až uměleckým designem a samozřejmě i odpovídající vysokou cenovkou. V roce 2017 se v Dysonu rozhodli, že postaví vlastní elektromobil. Vše začalo docela dobře. Do čela vývoje se dosadil bývalý šéf značky Infiniti Roland Krueger a první vozy se na trhu měly objevit v příštím roce

Zlom přišel na podzim minulého roku, kdy Dyson uvedl, že se jeho firmě sice podařilo vyrobit skvělý elektromobil, ale bohužel se vše nepodařilo optimalizovat tak, aby byl výsledný produkt ekonomicky výhodný. V Dysonu se tak vše vrátilo do starých kolejí a po touze po vlastním elektromobilu zůstal pouze prototyp a velká finanční díra.

Zlom přišel na podzim minulého roku, kdy Dyson uvedl, že se jeho firmě sice podařilo vyrobit skvělý elektromobil, ale bohužel se vše nepodařilo optimalizovat tak, aby byl výsledný produkt ekonomicky výhodný. V Dysonu se tak vše vrátilo do starých kolejí a po touze po vlastním elektromobilu zůstal pouze prototyp a velká finanční díra.

Původně bylo v plánu investovat do vývoje a výroby elektromobilu 3,2 miliardy liber. Částka zahrnovala i vystavení nové továrny v Singapuru. V jaké fázi se čerpání rozpočtu zastavilo není známé, nejbohatší Brit ale zveřejnil, kolik do vozu nasypal z vlastní kapsy. Britskému médiu Sunday Times sdělil, že ho vývoj elektromobilu stál v přepočtu 15,3 miliardy korun.

Původně bylo v plánu investovat do vývoje a výroby elektromobilu 3,2 miliardy liber. Částka zahrnovala i vystavení nové továrny v Singapuru. V jaké fázi se čerpání rozpočtu zastavilo není známé, nejbohatší Brit ale zveřejnil, kolik do vozu nasypal z vlastní kapsy. Britskému médiu Sunday Times sdělil, že ho vývoj elektromobilu stál v přepočtu 15,3 miliardy korun.

Částka vysavačového magnáta sice bolí, ale vzhledem k jeho majetku, který se odhaduje na 570 miliard korun, ho investice nesrazila na kolena. V byznysu ošlehaných rukách mu zůstal prototyp zvaný N526, pět metrů dlouhé SUV s hmotností 2,6 tuny. Dojezd vozu na jedno nabití má být až 1000 kilometrů.

Částka vysavačového magnáta sice bolí, ale vzhledem k jeho majetku, který se odhaduje na 570 miliard korun, ho investice nesrazila na kolena. V byznysu ošlehaných rukách mu zůstal prototyp zvaný N526, pět metrů dlouhé SUV s hmotností 2,6 tuny. Dojezd vozu na jedno nabití má být až 1000 kilometrů.

Vizualizace výrobny elektromobilů Dyson

Vizualizace výrobny elektromobilů Dyson

Vizualizace výrobny elektromobilů Dyson

Vizualizace výrobny elektromobilů Dyson

Vizualizace výrobny elektromobilů Dyson

Vizualizace výrobny elektromobilů Dyson

Sir James Dyson totiž vyrábí luxusní domácí spotřebiče s někdy až uměleckým designem a samozřejmě i odpovídající vysokou cenovkou. V roce 2017 se v Dysonu rozhodli, že postaví vlastní elektromobil. Vše začalo docela dobře. Do čela vývoje se dosadil bývalý  šéf značky Infiniti Roland Krueger  a první vozy se na trhu měly objevit v příštím roce
Zlom přišel na podzim minulého roku, kdy Dyson uvedl, že se jeho firmě sice podařilo vyrobit skvělý elektromobil, ale bohužel se vše nepodařilo optimalizovat tak, aby byl výsledný produkt ekonomicky výhodný. V Dysonu se tak vše vrátilo do starých kolejí a po touze po vlastním elektromobilu zůstal pouze prototyp a velká finanční díra.
Původně bylo v plánu investovat do vývoje a výroby elektromobilu 3,2 miliardy liber. Částka zahrnovala i vystavení nové továrny v Singapuru. V jaké fázi se čerpání rozpočtu zastavilo není známé, nejbohatší Brit ale zveřejnil, kolik do vozu nasypal z vlastní kapsy. Britskému médiu Sunday Times sdělil, že ho vývoj elektromobilu stál v přepočtu 15,3 miliardy korun.
Částka vysavačového magnáta sice bolí, ale vzhledem k jeho majetku, který se odhaduje na 570 miliard korun, ho investice nesrazila na kolena. V byznysu ošlehaných rukách mu zůstal prototyp zvaný N526, pět metrů dlouhé SUV s hmotností 2,6 tuny. Dojezd vozu na jedno nabití má být až 1000 kilometrů.
9
Fotogalerie

Kolik stojí vývoj pořádného elektroauta? Dost na to, aby to vzdal i nejbohatší Brit

Vývoj elektromobilu se vzhledem k dostupnosti většiny technologií může zdát jako hračka. Bohužel tomu tak není, na což narazil i nejbohatší Brit.

Možná si ještě pamatujete, jak se James Dyson chystal prorazit do světa aut se svým vlastním elektromobilem. S výrobky společnosti Dyson jste se v automobilovém průmyslu předtím ještě nesetkali. Pokud ale disponujete dostatečným kapitálem, dost možná máte některý z produktů Dyson doma.

Sir James Dyson totiž vyrábí luxusní domácí spotřebiče s někdy až uměleckým designem a samozřejmě i odpovídající vysokou cenovkou. V roce 2017 se v Dysonu rozhodli, že postaví vlastní elektromobil. Vše začalo docela dobře. Do čela vývoje se dosadil bývalý šéf značky Infiniti Roland Krueger a první vozy se na trhu měly objevit v příštím roce.

Zlom přišel na podzim minulého roku, kdy Dyson uvedl, že se jeho firmě sice podařilo vyrobit skvělý elektromobil, ale bohužel se vše nepodařilo optimalizovat tak, aby byl výsledný produkt ekonomicky výhodný. V Dysonu se tak vše vrátilo do starých kolejí a po touze po vlastním elektromobilu zůstal pouze prototyp a velká finanční díra.

Původně bylo v plánu investovat do vývoje a výroby elektromobilu 3,2 miliardy liber. Částka zahrnovala i stavbu nové továrny v Singapuru. V jaké fázi se čerpání rozpočtu zastavilo, není známo, nejbohatší Brit ale řekl, kolik do vozu nasypal z vlastní kapsy. Britskému médiu Sunday Times sdělil, že ho vývoj elektromobilu stál v přepočtu 15,3 miliardy korun.

Částka vysavačového magnáta sice bolí, ale vzhledem k jeho majetku, který se v přepočtu odhaduje na 570 miliard korun, ho investice nesrazila na kolena. V byznysu ošlehaných rukách mu zůstal prototyp zvaný N526, pět metrů dlouhé SUV s hmotností 2,6 tuny. Na jedno nabití má vůz urazit vzdálenost až 1000 kilometrů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud