Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche

Porsche Macan III | Zdroj: Porsche

Porsche má ve svém portfoliu prozatím dva elektrické modely -  Taycan  a jeho vesnického bráchu  Taycan Cross Turismo . Zdroj: Porsche

Porsche má ve svém portfoliu prozatím dva elektrické modely - Taycan a jeho vesnického bráchu Taycan Cross Turismo. | Zdroj: Porsche

Jako třetí model nás čeká elektrické Porsche Macan, s jehož vývojem nyní značka pořádně pohnula a po sérii testů na domácí trati vyrazila s maskovanými prototypy do ulic na testy v běžných podmínkách. Zdroj: Porsche

Jako třetí model nás čeká elektrické Porsche Macan, s jehož vývojem nyní značka pořádně pohnula a po sérii testů na domácí trati vyrazila s maskovanými prototypy do ulic na testy v běžných podmínkách. | Zdroj: Porsche

Na silnicích po celém světě nyní prototypy najedou celkem tři miliony kilometrů.  Zdroj: Porsche

Na silnicích po celém světě nyní prototypy najedou celkem tři miliony kilometrů.  | Zdroj: Porsche

Další nemalou nálož kilometrů pak už za sebou mají na počítačových simulátorech. Digitálních elektrických macanů vzniklo celkem dvacet a zkoušela se na nich především aerodynamika. Zdroj: Porsche

Další nemalou nálož kilometrů pak už za sebou mají na počítačových simulátorech. Digitálních elektrických macanů vzniklo celkem dvacet a zkoušela se na nich především aerodynamika. | Zdroj: Porsche

Porsche Macan EV bude prvním vozem značky na platformě PPE a na silnicích ho uvidíme v roce 2023. Elektřina však u nového modelu nebude jedinou volbou. Zdroj: Porsche

Porsche Macan EV bude prvním vozem značky na platformě PPE a na silnicích ho uvidíme v roce 2023. Elektřina však u nového modelu nebude jedinou volbou. | Zdroj: Porsche

Automobilka umožní zákazníkům pořídit si i standardní spalovací variantu. Ta se ostatně pořád prodává více než slušně. Zdroj: Porsche

Automobilka umožní zákazníkům pořídit si i standardní spalovací variantu. Ta se ostatně pořád prodává více než slušně. | Zdroj: Porsche

Loni to byl na českém trhu dle statistik SDA druhý nejprodávanější model značky, i když mu na krk dýchala  911  ve verzi kupé. Zdroj: Porsche

Loni to byl na českém trhu dle statistik SDA druhý nejprodávanější model značky, i když mu na krk dýchala 911 ve verzi kupé. | Zdroj: Porsche

Porsche Macan III Zdroj: Porsche
Porsche Macan III Zdroj: Porsche
Porsche Macan III Zdroj: Porsche
Porsche Macan III Zdroj: Porsche
24
Fotogalerie

Spalovacímu Macanu nezbývá mnoho života. Porsche vyhlíží konec už za tři roky

Otázkou zůstává, jak silně přechod na elektrické ústrojí zasáhne prodeje Macanu.

O příchodu čistě elektrické verze Porsche Macan už dobře víme. Přímo od vedení automobilky teď nicméně přichází informace o osudu současné spalovací varianty populárního SUV. Přestože je Macan druhým nejprodávanějším modelem Porsche (hned za Cayenne), už nyní Porsche vyhlíží jeho nevyhnutelný konec.

Macanu se spalovacím motorem nedává Porsche dlouhý život. Na otázku, kdy Macan přejde již výhradně na elektrický pohon, odpověděl britskému Autocaru vedoucí produktové řady Porsche Sebastian Staiger následovně: „V tuto chvíli ještě nepadlo konečné rozhodnutí, ale předpokládáme, že k tomu dojde v roce 2024.“

Důvody ukončení spalovacího Macanu nemusíme hledat daleko. Staiger dodal, že legislativa má na životnost modelu jasný dopad, kdy jsou „emisní normy dalším limitujícím faktorem“. S chystanou normou Euro 7 v roce 2025 tak bude spalovací Macan nejspíše dalším autem, které bude muset z trhu, respektive z nabídky Porsche ustoupit své čistě elektrické verzi.

Jak už víme, elektrický Macan se předvede už příští rok a vyráběn bude tedy souběžně se spalovací verzí až do jejího ukončení. SUV na baterky už bylo zachyceno při testování a jako první bude využívat novou platformu vyvíjenou ze spolupráce Porsche a Audi (sdílená technika s chystaným Audi Q6 e-tron).

A než se elektrický Macan objeví, Porsche ještě nedávno uvedlo modernizaci současného Macanu. Zda se ale populární SUV dočká ještě dalších vylepšení do své smrti, to teprve uvidíme. Mnoho času však modelu, který dnes seženete jako vrcholné GTS s twin-turbo V6, očividně nezbývá.

Galerie doplněna o testovací prototypy elektrického Porsche Macan.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud