25
Fotogalerie

Subaru Legacy: koncept nové generace je venku

Studie nové generace sedanu Subaru Legacy se představila na detroitském autosalonu. A určitě stojí za to říci si o ní více.

Na nové Legacy čekají fanoušci v Evropě jak na smilování, ale co naplat, stěžejním trhem pro něj zůstává USA. Sériové Legacy, na některých trzích značené Liberty, se v přesnějších konturách představí již během letošního roku a bude to jistě ostře sledovaná novinka, protože Subaru nepatří ke značkám se zrovna příliš rozsáhlým portfoliem modelů. První informace o něm jsme vám přinesli na tomto místě.

Legacy Concept je osazeno šestiválcem s objemem 3,6 l a, světe div se, protiběžným uspořádáním „boxer“ a „symetrickým“ pohonem všech kol. Mezi další prvky, typické pro značku Subaru, patří maska chladiče a rozšířené lemy blatníků. Soudě dle studie, nové Legacy stane na delším rozvoru, z něhož budou těžit především cestující. Malé klínky na prvních sloupcích nesou zpětné kamery, nahrazující konvenční vnější zpětná zrcátka. Charakteristická podélná křivka prochází hranou na předních blatnících, v oblouku pokračuje nad bočními dveřmi a sklouzává přes zadní blatníky až do žlábků podél výklopného víka zavazadlového prostoru. Vzhledem k výrazně skloněnému zadnímu oknu se však můžeme obávat omezeného vstupu do zavazadelníku, ale v Evropě bude jistě k nejprodávanějším opět patřit kombík.

Interiér studie je uspořádán pro pohodlné cestování čtyř pasažérů a zahrnuje sérii dotykových obrazovek, kamer a sadu nových, alternativních materiálů. Středová konzole nese velký displej, který modifikuje v současnosti použivanou soustavu sdružující ovládací a kontrolní prvky různých palubních systémů. Zábavní systém je soustředěn nejen v této konzoli, ale také v hlavových opěrkách předních sedadel. Ovladače jsou u studie vesměs dotykové, volant nese na své vodorovné příčce velkoplošné spínače, zajišťovací brzda je elektronická a tvarování komfortních sedadel bez zdůraznění bočního vedení je pak ryze americké. 

Představení nové generace bude oslavou rovných dvou dekád existence jména Legacy, což lze jistě považovat již za slušný „odkaz“. Model Legacy byl představen v roce 1989 a do současnosti sjelo z linek továren Gunma (Japonsko) a Indiana (USA) celkem 3,6 milionů vozů tohoto typu. Značka Subaru je díky průběžným změnám designu svých vozů, zvláště v případě modelu Impreza, známa jako producent aut, která buď milujete, nebo nesnášíte. Nové Legacy však bude podle všeho tvarováno podstatně konvenčnějším způsobem, což odpovídá jiné povaze zákazníků typu Legacy. Bude na něj tedy jistě navazovat, krom pokrokových elektromechanických prvků se ale můžeme těšit na hranatější reflektory, rozevláté blatníky a celkově ostřeji řezané kontury.  

Legacy 01.jpg Legacy 02.jpg Legacy 03.jpg
Legacy 04.jpg Legacy 05.jpg Legacy 06.jpg Legacy 25.jpg
Legacy 07.jpg Legacy 08.jpg Legacy 09.jpg
Legacy 10.jpg Legacy 11.jpg Legacy 12.jpg
Legacy 13.jpg Legacy 14.jpg Legacy 15.jpg
Legacy 16.jpg Legacy 17.jpg Legacy 18.jpg
Legacy 19.jpg Legacy 20.jpg Legacy 21.jpg
Legacy 22.jpg Legacy 23.jpg Legacy 24.jpg
Subaru Legacy Concept

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud