Japonská automobilka  Subaru  představila v roce 2018 svou vizi na příští desetiletí (STEP), kdy se rozhodla více šlapat do kvality výroby, sportovnosti, SUV a zvyšovat počty subaristů po celém světě včetně Evropy. 

Japonská automobilka Subaru představila v roce 2018 svou vizi na příští desetiletí (STEP), kdy se rozhodla více šlapat do kvality výroby, sportovnosti, SUV a zvyšovat počty subaristů po celém světě včetně Evropy. 

Aktuálně tak informuje o tom, jaké praktické kroky učinila k naplnění těchto plánů. Foto: Subaru

Aktuálně tak informuje o tom, jaké praktické kroky učinila k naplnění těchto plánů. | Foto: Subaru

Na zlepšení kvality je vyčleněno 150 miliard jenů, tedy v přepočtu 28,5 miliard korun. Subaru totiž mimo jiné plánuje postavit zcela novou závod, který se bude zabývat pouze kontrolou kvality.  Foto: Subaru

Na zlepšení kvality je vyčleněno 150 miliard jenů, tedy v přepočtu 28,5 miliard korun. Subaru totiž mimo jiné plánuje postavit zcela novou závod, který se bude zabývat pouze kontrolou kvality.  | Foto: Subaru

Dalším důležitým pilířem je bezpečnost. Subaru od roku 2030 nechce figurovat v žádném žebříčku smrtelných nehod na silnicích. Foto: Subaru

Dalším důležitým pilířem je bezpečnost. Subaru od roku 2030 nechce figurovat v žádném žebříčku smrtelných nehod na silnicích. | Foto: Subaru

Ke splnění tohoto plánu neustále vylepšuje soubor asistenčních systémů Eyesight a zakládá si na dobrém výhledu z auta, extra pevné karoserii či výborné ovladatelnosti za každé situace. Foto: Subaru

Ke splnění tohoto plánu neustále vylepšuje soubor asistenčních systémů Eyesight a zakládá si na dobrém výhledu z auta, extra pevné karoserii či výborné ovladatelnosti za každé situace. | Foto: Subaru

V tomto ohledu se automobilce mimořádně daří. V roce 2017 bylo takových obětí v Japonsku osm, zatímco o dva roky později už jen tři.

V tomto ohledu se automobilce mimořádně daří. V roce 2017 bylo takových obětí v Japonsku osm, zatímco o dva roky později už jen tři.

Ve velkém se pak samozřejmě musí myslet i na elektrifikaci. Ta je rozdělena do třech etap. V roce 2025 bude celá modelová řada elektrifikovaná.

Ve velkém se pak samozřejmě musí myslet i na elektrifikaci. Ta je rozdělena do třech etap. V roce 2025 bude celá modelová řada elektrifikovaná.

Do roku 2030 by mělo 40 % vyrobených vozů mít buď čistě elektrický pohon, nebo některou z forem hybridního pohonu.

Do roku 2030 by mělo 40 % vyrobených vozů mít buď čistě elektrický pohon, nebo některou z forem hybridního pohonu.

Zatímco tedy některé značky slibují od roku 2030 čistou elektromobilitu, Subaru to prostě vidí jinak. Do roku 2050 se mají pak za celý životní cyklus vozů snížit emise oproti roku 2010 o 90 %.

Zatímco tedy některé značky slibují od roku 2030 čistou elektromobilitu, Subaru to prostě vidí jinak. Do roku 2050 se mají pak za celý životní cyklus vozů snížit emise oproti roku 2010 o 90 %.

První SUV elektromobil s označením  Solterra  (s technikou  Toyoty bZ4x ) uvede automobilka na trh v příštím roce. Toto SUV s pohonem všech kol bude pro automobilku klíčové.

První SUV elektromobil s označením Solterra (s technikou Toyoty bZ4x) uvede automobilka na trh v příštím roce. Toto SUV s pohonem všech kol bude pro automobilku klíčové.

Musí totiž svým zákazníkům, kteří patří celosvětově k těm nejvěrnějším, dokázat své schopnosti i přes absenci klasické techniky.

Musí totiž svým zákazníkům, kteří patří celosvětově k těm nejvěrnějším, dokázat své schopnosti i přes absenci klasické techniky.

Toyota bz4x/ Do roku 2025 plánuje Toyota uvedení celkem sedmi elektrických modelů rodiny bZ. Produkce sériové verze bZ4X bude probíhat v Japonsku a v Číně.

Toyota bz4x/ Do roku 2025 plánuje Toyota uvedení celkem sedmi elektrických modelů rodiny bZ. Produkce sériové verze bZ4X bude probíhat v Japonsku a v Číně.

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

Aktuálně tak informuje o tom, jaké praktické kroky učinila k naplnění těchto plánů. Foto: Subaru
Na zlepšení kvality je vyčleněno 150 miliard jenů, tedy v přepočtu 28,5 miliard korun. Subaru totiž mimo jiné plánuje postavit zcela novou závod, který se bude zabývat pouze kontrolou kvality.  Foto: Subaru
Dalším důležitým pilířem je bezpečnost. Subaru od roku 2030 nechce figurovat v žádném žebříčku smrtelných nehod na silnicích. Foto: Subaru
Ke splnění tohoto plánu neustále vylepšuje soubor asistenčních systémů Eyesight a zakládá si na dobrém výhledu z auta, extra pevné karoserii či výborné ovladatelnosti za každé situace. Foto: Subaru
16
Fotogalerie

Subaru potvrzuje své budoucí plány. K řadě ostatních značek se přidat nechystá

Subaru si vždy šlo svou vlastní cestou. Aktuálně se chce zaměřit především na bezpečnost a kvalitu. Elektromobily do své nabídky aplikuje pozvolna.

Japonská automobilka Subaru představila v roce 2018 svou vizi na příští desetiletí (STEP), kdy se rozhodla více šlapat do kvality výroby, sportovnosti, SUV a zvyšovat počty subaristů po celém světě včetně Evropy. Aktuálně tak informuje o tom, jaké praktické kroky učinila k naplnění těchto plánů.

Na zlepšení kvality je vyčleněno 150 miliard jenů, tedy v přepočtu 28,5 miliard korun. Subaru totiž mimo jiné plánuje postavit zcela novou závod, který se bude zabývat pouze kontrolou kvality. Dalším důležitým pilířem je bezpečnost. Subaru od roku 2030 nechce figurovat v žádném žebříčku smrtelných nehod na silnicích.

Ke splnění tohoto plánu neustále vylepšuje soubor asistenčních systémů Eyesight a zakládá si na dobrém výhledu z auta, extra pevné karoserii či výborné ovladatelnosti za každé situace. V tomto ohledu se automobilce mimořádně daří. V roce 2017 bylo v Japonsku osm obětí na silnicích za přítomnosti Subaru, zatímco o dva roky později už jen tři.

Ve velkém se pak samozřejmě musí myslet i na elektrifikaci. Ta je rozdělena do třech etap. V roce 2025 bude celá modelová řada elektrifikovaná. Do roku 2030 by mělo 40 % vyrobených vozů mít buď čistě elektrický pohon, nebo některou z forem hybridního pohonu. Zatímco tedy některé značky slibují od roku 2030 čistou elektromobilitu, Subaru to prostě vidí jinak. Do roku 2050 se mají pak za celý životní cyklus vozů snížit emise oproti roku 2010 o 90 %.

První SUV elektromobil s označením Solterra (s technikou Toyoty bZ4x) uvede automobilka na trh v příštím roce. Toto SUV s pohonem všech kol bude pro automobilku klíčové. Musí totiž svým zákazníkům, kteří patří celosvětově k těm nejvěrnějším, dokázat své schopnosti i přes absenci klasické techniky.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud