Je možná nějaká prevence? Samozřejmě! Jelikož už jste řidičem znalým tuto problematiku, dokážete odhadnout mrtvé úhly okolních vozů a pokusit se v nich jet pouze po nejnutnější dobu.

Je možná nějaká prevence? Samozřejmě! Jelikož už jste řidičem znalým tuto problematiku, dokážete odhadnout mrtvé úhly okolních vozů a pokusit se v nich jet pouze po nejnutnější dobu.

Tady musí design trochu ustoupit funkčnosti. Doporučuje se volit větší skla, protože úzká mohou zmenšit zorné pole a případně nutit řidiče při pohledu na přístrojový štít sklánět hlavu.

Tady musí design trochu ustoupit funkčnosti. Doporučuje se volit větší skla, protože úzká mohou zmenšit zorné pole a případně nutit řidiče při pohledu na přístrojový štít sklánět hlavu.

Začít můžeme už ráno, zkuste si nařídit budík alespoň o půl hodiny dříve.

Začít můžeme už ráno, zkuste si nařídit budík alespoň o půl hodiny dříve.

Nejhorší je, když se začne vystupovat z auta až v rámci slovní nebo dokonce fyzické konfrontace.

Nejhorší je, když se začne vystupovat z auta až v rámci slovní nebo dokonce fyzické konfrontace.

Stojící vozy totiž představují nečekanou hrozbu pro ostatní účastníky.

Stojící vozy totiž představují nečekanou hrozbu pro ostatní účastníky.

Ano, přímý pohled je spolehlivý, ale tři sekundy, kdy se řidič nedívá dopředu, mohou mít fatální dopad.

Ano, přímý pohled je spolehlivý, ale tři sekundy, kdy se řidič nedívá dopředu, mohou mít fatální dopad.

Je možná nějaká prevence? Samozřejmě! Jelikož už jste řidičem znalým tuto problematiku, dokážete odhadnout mrtvé úhly okolních vozů a pokusit se v nich jet pouze po nejnutnější dobu.
43
Fotogalerie

Alfy Romeo Giulia a Stelvio mají po faceliftu. Dostaly světlomety à la Tonale a digitální přístrojovku

Italská rodinka složená ze sedanu a SUV prošla omlazením. Pořád mají platformu Giorgio a slibují výjimečné řidičské zážitky.

Alfa Romeo Giulia se vyrábí od roku 2016 a do dnešního dne se dočkala dvou vylepšení, nyní však přišla řada na plnohodnotný facelift. Ve své nejnovější podobě by měla být dostupná zákazníkům již na začátku příštího roku. Designové změny jsou jasné už na první pohled, zepředu najdete nové LED světlomety inspirované novým SUV Tonale. Vzadu je pak nová grafika svítilen s krytem s kouřovým efektem.

Přesuňme se do interiéru, kde je nutné dát sbohem analogovému přístrojovému štítu a přivítat digitální řešení na displeji o rozměru 12,3 palce. Displej má tři různá zobrazení - Evolved, Relax a Heritage.Rozvržení palubní desky nicméně zůstává stejné a auto si ponechává i ovládací prvky pomocí tlačítek včetně otočného ovladače pro infotainment.

I nadále pak zůstávají pod volantem velká hliníková pádla pro možnost manuálního řazení osmistupňové automatické převodovky. Motor je zatím jen jeden a jde o již známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 koní), který má všechen výkon výhradně pro zadní nápravu. Ta může být vybavena mechanickým samosvorným diferenciálem.

Zatím nemáme žádné zprávy o 2,2litrovém dieselu. Očekává se ale, že faceliftem si zanedlouho projde i verze Quadrifoglio s 2,9litrovým šestiválcem. Zůstávají výbavy Sprint a Veloce, přidává se k nim Competizione. Pojí se k ní šedivý lak na fotkách, červeně lakované třmeny, audiosystém Harman Kardon nebo adaptivní tlumiče.

V podstatě jedna ku jedné můžete přenést novinky také na sesterské SUV Stelvio, které se sedanem sdílí platformu Giorgio. U Stelvia nicméně můžeme očekávat i zmíněný 2,2litrový diesel, který bude stejně jako benzinový motor pohánět všechna čtyři kola. Ve verzi Competizione bude mít 21palcová kola.

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud