Italská rodinka složená ze sedanu a SUV prošla omlazením. Pořád mají platformu Giorgio a slibují výjimečné řidičské zážitky.
Alfa Romeo Giulia se vyrábí od roku 2016 a do dnešního dne se dočkala dvou vylepšení, nyní však přišla řada na plnohodnotný facelift. Ve své nejnovější podobě by měla být dostupná zákazníkům již na začátku příštího roku. Designové změny jsou jasné už na první pohled, zepředu najdete nové LED světlomety inspirované novým SUV Tonale. Vzadu je pak nová grafika svítilen s krytem s kouřovým efektem.
Přesuňme se do interiéru, kde je nutné dát sbohem analogovému přístrojovému štítu a přivítat digitální řešení na displeji o rozměru 12,3 palce. Displej má tři různá zobrazení - Evolved, Relax a Heritage.Rozvržení palubní desky nicméně zůstává stejné a auto si ponechává i ovládací prvky pomocí tlačítek včetně otočného ovladače pro infotainment.
I nadále pak zůstávají pod volantem velká hliníková pádla pro možnost manuálního řazení osmistupňové automatické převodovky. Motor je zatím jen jeden a jde o již známý přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 koní), který má všechen výkon výhradně pro zadní nápravu. Ta může být vybavena mechanickým samosvorným diferenciálem.
Zatím nemáme žádné zprávy o 2,2litrovém dieselu. Očekává se ale, že faceliftem si zanedlouho projde i verze Quadrifoglio s 2,9litrovým šestiválcem. Zůstávají výbavy Sprint a Veloce, přidává se k nim Competizione. Pojí se k ní šedivý lak na fotkách, červeně lakované třmeny, audiosystém Harman Kardon nebo adaptivní tlumiče.
V podstatě jedna ku jedné můžete přenést novinky také na sesterské SUV Stelvio, které se sedanem sdílí platformu Giorgio. U Stelvia nicméně můžeme očekávat i zmíněný 2,2litrový diesel, který bude stejně jako benzinový motor pohánět všechna čtyři kola. Ve verzi Competizione bude mít 21palcová kola.