Porsche uspořádalo rozloučení s minulou generací 991 sportovního modelu 911. Ta se vyráběla od roku 2012 a skončila teprve nedávno. Vlajkovou lodí této řady byla vedle okruhových nástrojů  série GT  retro edice Speedster, se kterou Porsche vzpomínalo na modely z doby, kdy byl svět ještě černobílý. RM Sotheby´s

Porsche uspořádalo rozloučení s minulou generací 991 sportovního modelu 911. Ta se vyráběla od roku 2012 a skončila teprve nedávno. Vlajkovou lodí této řady byla vedle okruhových nástrojů série GT retro edice Speedster, se kterou Porsche vzpomínalo na modely z doby, kdy byl svět ještě černobílý. | RM Sotheby´s

 Nový Speedster  byl také posledním vozem generace 991, který sjel z výrobní linky. Je to jeden z 1948 vyrobených kusů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky od Ferryho Porsche na trh). Speedster technicky vychází z modelu 911 GT3.  RM Sotheby´s

Nový Speedster byl také posledním vozem generace 991, který sjel z výrobní linky. Je to jeden z 1948 vyrobených kusů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky od Ferryho Porsche na trh). Speedster technicky vychází z modelu 911 GT3.  | RM Sotheby´s

Jeho atmosférický plochý šestiválec byl však vyladěn o deset koní na výsledných 375 kW (510 koní). Je výhradně spojený se šestistupňovou manuální převodovkou a maximálně může jet až 310 km/h. RM Sotheby´s

Jeho atmosférický plochý šestiválec byl však vyladěn o deset koní na výsledných 375 kW (510 koní). Je výhradně spojený se šestistupňovou manuální převodovkou a maximálně může jet až 310 km/h. | RM Sotheby´s

Tento poslední kousek unikátního vozu šel do aukce a výtěžek putoval na boj proti novému koronaviru COVID-19. Aukční síň RM Sotheby´s očekávala finální částku lehce nad tři sta tisíc dolarů. Poslední úder kladívkem byl ale až u částky 550.000 dolarů (14.000.000 Kč). Nový majitel si ale nezískal jen auto, ale i celý balíček doplňků. RM Sotheby´s

Tento poslední kousek unikátního vozu šel do aukce a výtěžek putoval na boj proti novému koronaviru COVID-19. Aukční síň RM Sotheby´s očekávala finální částku lehce nad tři sta tisíc dolarů. Poslední úder kladívkem byl ale až u částky 550.000 dolarů (14.000.000 Kč). Nový majitel si ale nezískal jen auto, ale i celý balíček doplňků. | RM Sotheby´s

Předně jde o speciální hodinky, které ladí s vozem. V době uvedení vozu na trh šlo o příplatkovou položku v hodnotě přes 250 tisíc korun. Dále ho Porsche provede vývojovým centrem a užije si také testování na závodním okruhu, kterým ho provedou šéfové vývoje modelu 911 a série GT.  RM Sotheby´s

Předně jde o speciální hodinky, které ladí s vozem. V době uvedení vozu na trh šlo o příplatkovou položku v hodnotě přes 250 tisíc korun. Dále ho Porsche provede vývojovým centrem a užije si také testování na závodním okruhu, kterým ho provedou šéfové vývoje modelu 911 a série GT.  | RM Sotheby´s

Třešničkou na dortu je pak kniha mapující výrobní proces tohoto posledního vozu řady 991. RM Sotheby´s

Třešničkou na dortu je pak kniha mapující výrobní proces tohoto posledního vozu řady 991. | RM Sotheby´s

Není pochyb o tom, že z Porsche 911 Speedster bude jednou ceněná klasika. Tento poslední kousek pak bude mít (společně s prvním) přirozeně cenu největší. RM Sotheby´s

Není pochyb o tom, že z Porsche 911 Speedster bude jednou ceněná klasika. Tento poslední kousek pak bude mít (společně s prvním) přirozeně cenu největší. | RM Sotheby´s

Když Porsche přišlo s modelem na trh, chtělo za něj necelých sedm milionů korun. Už teď jsou některé ojeté exempláře na prodej za částku o milion vyšší. Potenciál růstu je taky přirozeně vysoký. RM Sotheby´s

Když Porsche přišlo s modelem na trh, chtělo za něj necelých sedm milionů korun. Už teď jsou některé ojeté exempláře na prodej za částku o milion vyšší. Potenciál růstu je taky přirozeně vysoký. | RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 RM Sotheby´s

| RM Sotheby´s

 Nový Speedster  byl také posledním vozem generace 991, který sjel z výrobní linky. Je to jeden z 1948 vyrobených kusů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky od Ferryho Porsche na trh). Speedster technicky vychází z modelu 911 GT3.  RM Sotheby´s
Jeho atmosférický plochý šestiválec byl však vyladěn o deset koní na výsledných 375 kW (510 koní). Je výhradně spojený se šestistupňovou manuální převodovkou a maximálně může jet až 310 km/h. RM Sotheby´s
Tento poslední kousek unikátního vozu šel do aukce a výtěžek putoval na boj proti novému koronaviru COVID-19. Aukční síň RM Sotheby´s očekávala finální částku lehce nad tři sta tisíc dolarů. Poslední úder kladívkem byl ale až u částky 550.000 dolarů (14.000.000 Kč). Nový majitel si ale nezískal jen auto, ale i celý balíček doplňků. RM Sotheby´s
Předně jde o speciální hodinky, které ladí s vozem. V době uvedení vozu na trh šlo o příplatkovou položku v hodnotě přes 250 tisíc korun. Dále ho Porsche provede vývojovým centrem a užije si také testování na závodním okruhu, kterým ho provedou šéfové vývoje modelu 911 a série GT.  RM Sotheby´s
54
Fotogalerie

Prohlédněte si poslední Porsche 991. Částka z dražby pomůže proti koronaviru

Porsche uspořádalo aukci posledního kousku odchozí generace sportovního modelu 911. Nový majitel dostal k autu i padnoucí hodinky.

Porsche uspořádalo rozloučení s minulou generací 991 sportovního modelu 911. Ta se vyráběla od roku 2012 a skončila teprve nedávno. Vlajkovou lodí této řady byla vedle okruhových nástrojů série GT retro edice Speedster, se kterou Porsche vzpomínalo na modely z doby, kdy byl svět ještě černobílý.

Právě novodobý Speedster byl posledním vozem generace 991, který sjel z výrobní linky. Byl to jeden z 1948 vyrobených kusů (odkaz na rok uvedení prvního modelu značky od Ferryho Porsche na trh). Speedster technicky vychází z modelu 911 GT3. Jeho atmosférický plochý šestiválec byl však vyladěn o deset koní na výsledných 375 kW (510 koní). Je výhradně spojený se šestistupňovou manuální převodovkou a jede až 310 km/h.

Tento poslední kousek unikátního vozu šel do aukce a výtěžek putoval na boj proti novému koronaviru COVID-19. Aukční síň RM Sotheby's očekávala finální částku lehce nad tři sta tisíc dolarů. Poslední úder virtuálním kladívkem byl ale až u částky 550.000 dolarů (14.000.000 Kč). Porsche pak samo o sobě přispělo tou samou částkou z vlastní kapsy. Celkově tak na boj proti koronaviru šlo přes milion dolarů.

Nový majitel však nezískal jen auto, ale i celý balíček doplňků. Předně jde o speciální hodinky, které ladí s vozem. V době uvedení vozu na trh šlo o příplatkovou položku v hodnotě přes 250 tisíc korun. Dále ho Porsche provede vývojovým centrem a užije si také testování na závodním okruhu, kterým ho provedou šéfové vývoje modelu 911 a série GT. Třešničkou na dortu je pak kniha mapující výrobní proces tohoto posledního vozu řady 991.

Není pochyb o tom, že z Porsche 911 Speedster bude jednou ceněná klasika. Tento poslední kousek pak bude mít (společně s prvním) přirozeně cenu největší. Když Porsche přišlo s modelem na trh, chtělo za něj necelých sedm milionů korun. Už teď jsou některé ojeté exempláře na prodej za částku o milion vyšší. Potenciál růstu je tak přirozeně vysoký.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud