Aby automobilka dokázala, že to s čísly tohoto vozu myslí opravdu vážně, uspořádala sprint na 400 metrů, kde se varianta GT postavila proti vysoce výkonným vozům různých značek. Zdroj: Kia

Aby automobilka dokázala, že to s čísly tohoto vozu myslí opravdu vážně, uspořádala sprint na 400 metrů, kde se varianta GT postavila proti vysoce výkonným vozům různých značek. | Zdroj: Kia

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné. Zdroj: Kia

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné. | Zdroj: Kia

Sourozenec  Ioniqu 5 od Hyundaie  je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě. Zdroj: Kia

Sourozenec Ioniqu 5 od Hyundaie je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě. | Zdroj: Kia

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže). Zdroj: Kia

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže). | Zdroj: Kia

V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy. Zdroj: Kia

V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy. | Zdroj: Kia

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči. Zdroj: Kia

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči. | Zdroj: Kia

Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví). Zdroj: Kia

Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví). | Zdroj: Kia

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla)... Zdroj: Kia

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla)... | Zdroj: Kia

...asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent. Zdroj: Kia

...asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent. | Zdroj: Kia

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí. Zdroj: Kia

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí. | Zdroj: Kia

S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km. Zdroj: Kia

S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km. | Zdroj: Kia

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m... Zdroj: Kia

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m... | Zdroj: Kia

...ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h. Zdroj: Kia

...ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h. | Zdroj: Kia

Stejně jako Ioniq 5 využívá EV6 architekturu s napětím 800 V pro rychlé nabíjení (stejně jako Porsche Taycan), přirozeně ale podporuje i nabíjecí infrastruktury s nižším napětím 400 V. V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry. Zdroj: Kia

Stejně jako Ioniq 5 využívá EV6 architekturu s napětím 800 V pro rychlé nabíjení (stejně jako Porsche Taycan), přirozeně ale podporuje i nabíjecí infrastruktury s nižším napětím 400 V. V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry. | Zdroj: Kia

Kia zatím uvádí, že u DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut (u všech verzí). Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií). Zdroj: Kia

Kia zatím uvádí, že u DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut (u všech verzí). Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií). | Zdroj: Kia

I tady se přitom objevuje funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení. Zdroj: Kia

I tady se přitom objevuje funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení. | Zdroj: Kia

Auto tak poslouží doslova jako pojízdná nabíječka. Nakonec Kia zmiňuje, že pokud je baterie nabitá alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg Zdroj: Kia

Auto tak poslouží doslova jako pojízdná nabíječka. Nakonec Kia zmiňuje, že pokud je baterie nabitá alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg | Zdroj: Kia

Na vybrané světové trhy zamíří Kia EV6 v druhé polovině letošního roku. Na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace. Více informací ještě určitě přineseme. Zdroj: Kia

Na vybrané světové trhy zamíří Kia EV6 v druhé polovině letošního roku. Na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace. Více informací ještě určitě přineseme. | Zdroj: Kia

 Zdroj: Kia

| Zdroj: Kia

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné. Zdroj: Kia
Sourozenec  Ioniqu 5 od Hyundaie  je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě. Zdroj: Kia
Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže). Zdroj: Kia
V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy. Zdroj: Kia
19
Fotogalerie

Kia EV6 porazila ve sprintu Porsche 911 i Lamborghini Urus. Ani tak nevyhrála

Je obdivuhodné, kolik výkonu dokážou i konvenční výrobci ze svých elektroaut vymačkat. Krásnou demonstrací je video od Kie, která svůj nový elektromobil EV6 postavila proti luxusním sporťákům.

Kia již odhalila technické podrobnosti o svém novém elektromobilu EV6. Nelze si tak nevšimnout nejsilnější verze GT, která díky dvojici elektromotorů dosahuje výkonu 430 kW (585 koní) a točivého momentu 740 N.m. Akceleraci z 0 na 100 km/h tak zvládne za 3,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 260 km/h.

Aby automobilka dokázala, že to s čísly tohoto vozu myslí opravdu vážně, uspořádala sprint na 400 metrů, kde se varianta GT postavila proti vysoce výkonným vozům různých značek. Konkrétně jde o Ferrari California T, Porsche 911 Targa 4, McLaren 570S, Mercedes-AMG GT a Lamborghini Urus.

Automobilka ve spotu sice soupeřící vozy označuje jako světově nejrychlejší supersporty, ale většina z nich ve skutečnosti nejsou supersporty a rozhodně nejsou ani nejrychlejšími vozy v nabídce. Na cílové čáře tak nechala kia ve zpětném zrcátku Porsche, Ferrari, Lamborghini i Mercedes-AMG.

Jediný, kdo dokázal elektromobil o jednu délku auta porazit, byl McLaren 570S. Výsledek se však dal více než předpokládat. Třeba Porsche 911 Targa 4 je v podstatě základní model s odnímatelnou střechou, který má oproti EV6 deficit celých 200 koní. McLaren 570S je sice také slabší, konkrétně o 15 koní, ale zde vyhrála aerodynamika a lehkost.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud