Korejská značka již detailněji představuje elektrický crossover, který u ní odstartuje novou éru v elektromobilitě.
Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné. Sourozenec Ioniqu 5 od Hyundaie je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě.
Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže). V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy.
Kia EV6: Rozměry a objemy kufrů |
Délka [mm] |
4680 |
Šířka [mm] |
1880 |
Výška [mm] |
1550 |
Rozvor [mm] |
2900 |
Objem kufru vzadu [l] |
520/1300 |
Objem kufru vpředu [l] |
52 (2WD)/20 (AWD) |
Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči. Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví).
Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla), asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent.
Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí. S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km.
Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h.
Kia EV6: Varianty pohonných ústrojí |
Varianta |
EV6/EV6 GT-Line |
EV6 GT |
Kapacita akumulátorů [kWh] |
58 |
77,4 |
77,4 |
Pohon |
2WD(AWD) |
2WD(AWD) |
AWD |
Maximální výkon [kW] |
125(173) |
168(239) |
430 |
Maximální točivý moment [N.m] |
350(605) |
350(605) |
740 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
-(6,2) |
-(5,2) |
3,5 |
Maximální rychlost [km/h] |
- |
- |
260 |
Maximální dojezd [km] (WLTP) |
- |
510 |
- |
Stejně jako Ioniq 5 využívá EV6 architekturu s napětím 800 V pro rychlé nabíjení (stejně jako Porsche Taycan), přirozeně ale podporuje i nabíjecí infrastruktury s nižším napětím 400 V. V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry. Kia zatím uvádí, že u DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut (u všech verzí). Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).
I tady se přitom objevuje funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení. Auto tak poslouží doslova jako pojízdná nabíječka. Nakonec Kia zmiňuje, že pokud je baterie nabitá alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg
Na vybrané světové trhy zamíří Kia EV6 v druhé polovině letošního roku. Na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace. Více informací ještě určitě přineseme.