Downsizing si připíše další dobyté území. Malé sportovní modely Porsche se vzdají atmosféricky plněných šestiválců.
Letité spekulace získávají konkrétní obrysy. Porsche vyvíjí nový motor pro kupé Cayman a roadster Boxster. Půjde opět o „boxer“, tedy motor s protiběžnými písty, ty ale budou už jenom čtyři.
Německý Auto Bild uvádí, že nová jednotka by si mohla najít cestu před zadní nápravy obou modelů už při faceliftu v roce 2015. Základní a rychlejší verze se nebudou lišit zdvihovým objemem, ale velikostí použitého twin-scroll turbodmychadla. Vrcholná varianta má dosahovat výkonu vysoko přes 300 koní. Hodnota zdvihového objemu zůstává obestřena tajemstvím, ale určitě bude nižžší než 2,7 l, což je objem dnešního základního šestiválce.
Důvod změny je stejný jako ve všech podobných případech: neustále zpřísňování limitů CO2 ze strany Evropské unie.
Čtyřválcové boxery dnes vyrábí automobilka Subaru. Ani pro Porsche ale nebudou úplnou novinkou. Motor této koncepce totiž poháněl už první sériový model značky, Porsche 356. Čtyřválce, tentokrát řadové, pracovaly i pod předními kapotami modelů 924, 944 a 968.