Model Polestar 1 je vystavěný na modulární platformě SPA od Volva

Model Polestar 1 je vystavěný na modulární platformě SPA od Volva

První hybridní model značky je zároveň i poslední. Další vozy už budou čistě na elektřinu

První hybridní model značky je zároveň i poslední. Další vozy už budou čistě na elektřinu

V případě nutnosti servisu si můžete pronájout náhradní vozidlo z nabídky Volva a Polestaru

V případě nutnosti servisu si můžete pronájout náhradní vozidlo z nabídky Volva a Polestaru

Zajímavostí je také využití chytrého telefonu jako digitálního klíče

Zajímavostí je také využití chytrého telefonu jako digitálního klíče

V nich se potenciální zákazníci budou moci seznámit s produkty

V nich se potenciální zákazníci budou moci seznámit s produkty

Automobilka ale bude mít také tradiční showroomy. Po celém světě vyroste síť autosalonů Polestar Space

Automobilka ale bude mít také tradiční showroomy. Po celém světě vyroste síť autosalonů Polestar Space

Polestar 1 rozhodně nezapře švédské kořeny

Polestar 1 rozhodně nezapře švédské kořeny

Čistě na elektřinu ujede až 150 kilometrů

Čistě na elektřinu ujede až 150 kilometrů

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil

Čtyřmístné hybridní kupé se dvěma dveřmi nabídne výkon 600 koňských sil

Pod nízkou hmotnost vozu se podepsala karbonová karoserie

Pod nízkou hmotnost vozu se podepsala karbonová karoserie

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

Polestar 1 Polestar

Polestar 1 | Polestar

24
Fotogalerie

Polestar 1 ladil formu za polárním kruhem. Jezdit jej uvidíme už v Goodwoodu!

Mělo jich vzniknout jen 500. O hybridní kupé je však takový zájem, že už krátce po představení Volvo evidovalo přes 6000 objednávek, přestože v pohybu uvidíme tento vůz poprvé až letos v Goodwoodu.

Volvo právě před rokem osamostatnilo značku Polestar, jejíž úkolem má být v příštích letech vývoj a výroba vysokovýkonných elektromobilů. Než se tak stane a ve snaze přilákat první klientelu, Švédové loni na podzim postavili hybridní kupé Polestar 1, které stylisticky vychází ze studie nazvané Concept Coupe z roku 2013.

Novinka bude vyráběna v Číně, bude stát na přepracované platformě SPA a její karoserie má být téměř kompletně z karbonu. Tudíž asi nepřekvapí ani cenovka v přepočtu skoro 4,0 milionu korun. Mimochodem, Polestar již nyní bere objednávky, akorát musíte složit zálohu ve výši necelých 65 tisíc korun.

Konstrukční podrobnosti pohonu nejsou prozatím příliš známe. Víme však, že Volvo i do svých největších modelů montuje maximálně přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, takže nepředpokládáme, že by První Polárka měla dostat něco jiného, potažmo větší víceválcový motor.

Co tento stroj bude mít navíc, jsou tři elektromotory, přičemž celkový kombinovaný výkon činí 600 koní a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 1000 Nm. Samozřejmostí budou dodatečně montované balíčky akumulátorů umístěné uprostřed a v zadní části auta, zatímco akční rádius čistě na elektřinu má být podle starší metodiky NEDC 150 kilometrů.

Tohle všechno vypadá na papíře vcelku zajímavě. Především tedy asi pro těch šest tisíc zájemců, kteří už o vůz projevili zájem, přestože až dosud Polestar 1 neviděli v akci, ale pouze na fotografiích či autosalonech. Jestli jízdní záběry něco změní a dále navýší hlad potenciální klientely, můžeme jen hádat, každopádně první videosnímek kamuflované testovací muly je na světě.

Aby lidé od Volva, respektive Polestaru ukázali, že se „1“ nezalekne ani chladného počasí, vyrazili s ní na testovací dráhu do Švédska za Severní polární kruh. Tam ji pak při pětadvaceti stupních pod nulou prohnali rychlostmi kolem 200 km/h a nezapomněli ani na dokumentaci, takže se můžete podívat na oficiální videosnímek, jak to tam zhruba probíhalo.

Pokud byste chtěli Jedničku vidět co nejdříve v akci naživo, ani to není nemožné. Volvo a Polestar již oficiálně oznámily, že novinka předvede své svaly na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který startuje 12. července.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud