Volkswagen připravuje na příští rok představení zcela nového modelu. Půjde o malé kupé s legendárním názvem Scirocco.
Již za rok a půl bude ve výrobě nový sportovní model automobilky Volkswagen - Scirocco. Do doby, než bude představena produkční verze, si musíme vystačit s koncepty, které budou zvyšovat zájem a zvědavost.
Nyní přichází první z nich s názvem IROC. Pokud vám nic neříká, stačí si z názvu Scirocco vzít pouze kořen slova IROC a jméno je na světě. S odkazem na původní model z minulého století je koncept lakován do výrazně zelené barvy, která byla v nabídce u první generace.
Koncept měří na délku 4 240 mm, na šířku 1 800 mm a na výšku 1 400 mm. Rozvor má hodnotu 2 680 mm. Z rozměru je tedy jasné, že Scirocco nebude zrovna malým kupátkem a hlavně - koncept je zbaven nevzhledných a nepraktických převisů. Zavazadlový prostor pak nabídne až 300 litrů.
Za zmínku také stojí pohonná jednotka konceptu. Volkswagen vybavil IROC známým motorem 1,4 TSI, tedy čtyřválcem, který spojuje kompresor a turbodmychadlo. Motor je však vyladěn na 155 kW (210 k), což je oproti dnešním 135 kW (170 k) pořádný nárůst. Lze tedy předpokládat, že podobně vyladěný motor se v budoucnu objeví i v produkčních vozech. O přenos výkonu se pak stará převodovka DSG.
Tip: test Golfu GT se čtyřválcem 1,4 TSI o výkonu 135 kW (170 k) si můžete přečíst zde
Design modelu je na jednu stranu líbivý a podtrhuje sportovní ambice vozu, na druhou stranu nepřináší žádné zásadní novum - inspirace některými dřívějšími koncepty koncernu, jako např. Audi Shooting Brake, je zjevná.
Na světlo světa se mimo koncept dostaly i první bližší informace o finální verzi Scirocca. To se bude vyrábět v produkci okolo 35 000 vozů ročně s cenou, která by měla být jen o 2 000 eur vyšší, než Golf ve stejné výbavě a se stejným motorem. Ovšem Scirocco nabídne nejen více sportovních vizuálních emocí, ale celý vůz bude daleko sportovněji naladěn.
Volkswagen ScIROCco