Tesla do svých vozů zavádí novou funkci, která automaticky detekuje případnou závadu na vozidle a rovněž dopředu objedná požadované díly k opravě v servisu.
Žádné shánění dílů na vlastní pěst a obvolávání servisů, Tesla nyní do svých posledních vozů zavádí novou funkci, která má majitelům zase o něco ušetřit čas a námahu. Pokud totiž dojde na elektromobilu k nějakému mechanickému problému, systém vozu závadu automaticky detekuje a ke všemu předem zajistí objednávku nutných dílů ve vašem oblíbeném servisu.
S novou funkcí se již na sociální síti Reddit pochlubil jeden z majitelů Tesly Model 3, na jehož obrazovce infotainmentu se objevila zpráva o detekci problému na jednom ze systémů vozu a oznámením, že „náhradní díl byl předem objednán ve vámi preferovaném servisním středisku Tesla. Použijte prosím svou mobilní aplikaci Tesla nebo svůj účet a naplánujte si prohlídku v servisu“.
Nová funkce podle Tesly umožňuje automaticky detekovat stav určitých komponentů vozu, případně upozornit na jejich výměnu a dopředu zajistit objednávku potřebného dílů ještě před domluvou servisní prohlídky.
Elon Musk, šéf kalifornské automobilky, dříve uvedl, že zlepšení kvality servisních služeb Tesly v Severní Americe je na jeho listu nejvyšších priorit. Lze tedy očekávat, že tato nejnovější funkce bude zatím v provozu jen na americkém trhu.
Nutno ovšem podotknout, že majitelé Tesel budou moci předběžnou objednávku dílů sami zrušit, pokud nebudou zmíněný problém považovat za natolik závažný. Automobilka si je vědoma, že nejrychlejší možná oprava nemusí být pro majitele pokaždé zcela nejvhodnější s ohledem na jejich situaci.