Ani Fiat se nevyhýbá elektrifikaci. Italská značka nyní uvádí mild-hybridní motorizace pro modely 500 a Panda.
Fiat rovněž zahajuje elektrifikaci svých modelů, a přestože další generace městského hatchbacku 500 už čeká plně elektrická verze, dosavadní model nyní společně s Pandou dostává mild-hybridní motor pod kapotu. Nový litrový tříválec s 12V startér-generátorem a malou Li-Ion baterií nahradí v nabídce čtyřválcovou dvanáctistovku FIRE o síle 69 koní (50,7 kW) a 102 N.m.
Mild-hybridní motorizace pro 500 a Pandu zajistí výkon 70 koní (51,5 kW) a točivý moment 92 N.m. Podle Fiatu nová jednotka z rodiny motorů Firefly produkuje až o 30 % méně emisí CO₂, při vyřazení na neutrál se poté umí motor v rychlosti pod 30 km/h úplně vypnout, aby dále šetřil palivo, přičemž zmíněná baterie zajišťuje napájení všech ostatních systémů a je dobíjena při brzdění a zpomalování.
S novou mild-hybridní jednotkou uvádí Fiat i novou šestistupňovou manuální převodovku, která nejenže vylepšuje spotřebu v mimoměstském provozu, ale také je umístěna o 45 mm níže, tudíž nepatrně snižuje těžiště vozu a podle Fiatu vylepšuje jízdní vlastnosti obou modelů. Přesná čísla spotřeby paliva mild-hybridní 500 a Pandy však zatím automobilka nezmiňuje.
Oba modely budou s touto motorizací odlišeny dodatečnými logy „Hybrid“ na zádi a B sloupcích, do nabídky se dostává i nový zelený odstín lakování karoserie Dewdrop Green a novým stylem se novinky prezentují i vevnitř. Fiat chce rovněž uvést zaváděcí edici modelů, která bude vynikat speciálním čalouněním z recyklovaných plastů.
V Evropě se začne Fiat 500 Hybrid prodávat od letošního února, zatímco Panda Hybrid přijede o měsíc později v březnu. O uvedení a cenách na českém trhu budeme ještě informovat.