10
Fotogalerie

Mini dostalo nový základní motor a také nejsilnější diesel

Nabídka pohonných jednotek pro nové Mini se rozšiřuje o základní vstupní tříválec 1,2 l a také o vrcholný dvoulitrový diesel o výkonu 170 koní. Do ceníku se tak zařadí nové verze Mini One First a Mini Cooper SD.

Základní benzínový tříválec o objemu 1,2 l používá přímé vstřikování paliva a přeplňování twin-scroll turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, kterému u BMW říkají TwinPower Turbo.

P90152362_highRes.jpgP90152361_highRes.jpgP90152365_highRes.jpg
Barva „British racing green“, bílá střecha a pruhy nemohou chybět

Tříválec posílá na přední kola skromný výkon 75 koní (55 kW pro fanatiky do jednotek soustavy SI), ale točivý moment 150 Nm od 1400 ot./min. zní mnohem slibněji. I tak ale bude akcelerace na stovku trvat 12,8 sekundy. Normovaná spotřeba dosahuje hodnot 5,0 - 5,2 l/100 km.

Na druhé straně nabídky je nový nejsilnější diesel. Mini Cooper SD používá upravený dvoulitr známý třeba z BMW 320d. V malém hatchbacku posílá přes šestistupňovou převodovku na přední kola 170 koní a 360 Nm od 1500 ot./min.

Stovku zvládne naftové Mini za 7,3 sekundy (s automatem za 7,2 s) a prý umí jezdit jen za čtyři litry na 100 km, tedy aspoň podle normovaného evropského cyklu měření spotřeby.

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud