Informací o nové generaci BMW X4 bylo v posledních dnech čím dál více. Nyní už víme všechno potřebné díky oficiálnímu odhalení.
Druhá generace BMW X4 je v podstatě „kupé“ verzí modelu X3, jehož poslední vydání jsme v minulosti otestovali v jak ve vznětové, tak nejsilnější benzinové verzi. Ve srovnání s předchůdcem shodila novinka 50 kilogramů a BMW rovněž hovoří o nejúčinnější aerodynamice, kterou vyjadřuje součinitelem odporu vzduchu Cx=30.
Vůz na délku měří 4752 milimetrů, což je o 81 milimetrů více než u předchůdce, narostl také rozvor náprav (2864 mm, o 54 mm více), do šířky přibylo 37 milimetrů (1918 mm) a z výšky naopak ubyly tři milimetry (1612 mm). Stejně jako u X3 BMW slibuje rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Výsledkem úpravy rozměrů jsou vyváženější proporce, vůz už nepůsobí úzce a vysoce jako první generace. Zadní cestující mají o 27 milimetrů více místa pro nohy, zavazadelník disponuje základní objemem 525 litrů (+25 litrů) a po sklopení zadních opěradel dostanete 1430 litrů (+30 litrů).
Interiér, respektive přístrojová deska, se od BMW X3 neliší. Středobodem přístrojovky je volně stojící displej infotainmentu (v základu 6,5 palce, maximálně 10,25 palce), nechybí ani ovládání gesty nebo head-up displej s rozlišením 800x400. Ve standardu najdete například tempomat či systém rozpoznávání chodců s brzdnou funkcí.
Zvolit však můžete i tempomat adaptivní (do rychlosti 210 km/h), sledování slepého úhlu nebo udržování v jízdním pruhu. Povedený je i 360stupňový parkovací systém. BMW nezapomíná ani na personalizaci. Tu „základní“ představují linie xLine, M Sport X a M Sport, vyšší úroveň zastupují exkluzivní prvky výbavy z programu BMW Individual.
BMW X4 druhé generace - technická data zážehových motorů |
Motor |
xDrive20i |
xDrive30i |
M40i |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
1998 |
2998 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
135/5000-6500 |
185/5200-6500 |
265/5500 |
Točivý moment [N.m/min] |
290/-1350-4250 |
350/1450-4800 |
500/1520-4800 |
Maximální rychlost [km/h] |
215 |
240 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,3 |
6,3 |
4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
7,1 |
7,2 |
9,0 |
*spotřeba podle WLTP |
Nabídka agregátů zahrnuje tři zážehové a tři vznětové verze. V prvním případě se bavíme o čtyřválcích xDrive20i (135 kW, 290 N.m,) a xDrive30i (185 kW, 350 N.m), šestiválec zastupuje sportovní verze M40i, která se začne vyrábět v srpnu letošního roku (265 kW, 500 N.m).
Turbodiesely xDrive20d a xDrive25d mají 140, respektive 170 kW, vznětový šestiválec xDrive30d má 195 kW a 620 N.m (výroba od srpna). Novinkou je verze M40d, která parametry šestiválcového turbodieselu posouvá na 240 kW a 680 N.m.
Verze M Performance (M40i a M40d) mají ve standardní výbavě variabilní řízení a tužší podvozek M Sport. Kola mohou mít až 21 palců, brzdy M Sport s větším brzdovým válcem slibují větší cit při sešlápnutí pedálu. Zajímavé jsou dynamické parametry – akcelerace 0-100 km/h zážehové a vznětové verze se liší o pouhou desetinu sekund (4,8 vs. 4,9 sekundy).
BMW X4 druhé generace - technická data vznětových motorů |
Motor |
xDrive20d |
xDrive25d |
xDrive30d |
M40d |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
1995 |
2993 |
2993 |
Válce/ventily |
4.4 |
4.4 |
6.4 |
6.4 |
Největší výkon [kW/min] |
140/4000 |
170/4400 |
195/4000 |
240/4400 |
Točivý moment [N.m/min] |
400/1750-2500 |
500/2000 |
620/2000-2500 |
680/1750-2750 |
Maximální rychlost [km/h] |
213 |
230 |
240 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,0 |
6,8 |
5,8 |
4,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,4 |
5,5 |
5,9 |
6,4 |
*spotřeba podle WLTP |