Inženýři ladičské firmy Heron se podívali pod sukni Golfu GT a z přeplňované benzínové jedna-čtyřky vydolovali úžasných 154 kW (210 k).
Výrobci pohonných jednotek se poslední dobou snaží snižovat objemy při zachování nebo zvýšení maximálního výkonu. Jednou takovou technologickou perlou je motor 1,4 TSI z automobilky Volkswagen, kde tento malý agregát díky kombinaci přeplňování kompresorem a turbodmychadlem disponuje výkonem 125 kW (170 k).
Německá ladičská firma Heron, dřívější Digi-Tec Automobiltechnik, je na trhu už 15 let a celou dobu se specializuje na zvyšování výkonu pohonných jednotek. Inženýři u čtyřválce z regálů koncernu Volkswagen zvýšili u turbodmychadla plnící tlak, optimalizovali sání a vstřikování, přepracovali výfukový systém a přeprogramovali řídící jednotku. Ve výsledku mohou zákazníkům nabídnout dva stupně výkonu: 140 kW (190 k) a silnější verzi s 154 kW (210 k) v 6 600 ot/min.
Golf GT s 210 koníky pod kapotou zvládne sprint za 7,0 s, což je o 0,6 s méně, než má sériový vůz, a dokonce o -0,2 s porazí i dvoulitrový Golf GTI. Nejvyšší rychlost je 245 km/h. Heron dále udává, že kombinovaná spotřeba činí 9,7 l na 100 km. Zvýšenému výkonu bylo přizpůsobeno i nastavení podvozku. Golf GT dostal i nové odpružení a pro lepší adhezi a trakci se v blatnících objevila 19palcová kola s ráfky O-Z.
Tip: Přečtěte si náš redakční test vozu Volkswagen Golf GT se zmiňovaným motorem 1.4 TSI (125 kW).
Heron Golf GT