31
Fotogalerie

Mercedes-Benz SL: facelift oficiálně

Před pár dny jsme vám představili první údaje o blížícím se faceliftu Mercedesu SL. Nyní máme všechny oficiální informace a snímky.

Model SL je v nabídce automobilky Mercedes-Benz již od padesátých let uplynulého století, kdy verze 190 SL působila jako otevřené provedení slavného Gullwingu, jež se vyznačovalo prostorovým rámem a vzhůru výklopnými dveřmi.

Mercedes - Benz Gullwing 1954.jpgMercedes - Benz SL500.jpgMercedes 190 SL 1954.jpg

Poslední generace rovněž na trhu není žádným nováčkem, přesněji se na něm pohybuje od roku 2001, v současné podobě se ale prodává necelé tři roky, a tak je inovace vcelku překvapivá. Zákazníků pro luxusní a drahý Mercedes SL ale zkrátka není nekonečný počet, a tak se zřejmě vyplatí přijít s novou tvář již dříve. Ta by měla vydržet až do roku 2011, kdy má přijít zcela nová generace.

Pokud se občas setkáme s decentním faceliftem, který toho mnoho nezměnil, pak u SL musíme říci, že je opravdu radikální. Nový SL se minimálně změnil pouze ve své zadní partii (dostal jen nový nárazník a jiné koncovky výfuků), na přídi se ale projevily velké novoty. Model přišel o typické zdvojené oválné světlomety a maska nabyla na dravosti. Řada milovníků stuttgartských vozů nese poněkud nelibě snižování počtu lamel na „grilu”, pravdou však je, že současná verze s jedinou mohutnou lamelou napříč masky do značné míry odkazuje na původní 190SL z roku 1957. Výdechy na předních blatnících, odvádějící ohřátý vzduch z motoru, potom jasně odkazují na původní Gullwing z roku 1954.

00042009mbslclass.jpg00052009mbslclass.jpg00062009mbslclass.jpg 

Na opačné straně vozu sice nejsou změny tak výrazné, ale i zde jsou vidět okamžitě. Světlomety zůstaly, jen se změnilo uspořádání, změnil se decentně nárazník a přibyly nové koncovky výfuku.

Interiér dostal především nový tříramenný volant a upravený přístrojový štít. K čalounění lze volit ze dvou druhů kůže, na výběr je pět obkladů z hliníku nebo dřeva a pět barevných odstínů. Standardní výbavou je komunikační systém Command s displejem o úhlopříčce 6,5". Jeho součástí jsou například changer na CD a DVD, dvojitý tuner, přehrávač filmů na DVD, slot na kartu SD nebo technologie Bluetooth pro bezdrátové propojení telefonu s vestavěnou hands-free sadou. Systém Command rovněž umožňuje hlasové ovládání řady palubních funkcí včetně navigace, telefonu či rádia. Za příplatek je audiosoustava Harman Kardon Logic 7, používaná i ve mercedesech řady S.  

Do palety výbav přibyly například vytápění hlavových opěrek Airscarf, převzaté z menšího SLK, aktivní řízení (s proměnným účinkem i převodem) nebo vnější osvětlení s bi-xenonovými výbojkami a proměnnou funkčností v závislosti na aktuálních provozních podmínkách, jež údajně mají ve své účinnosti stále navrch nad technologií LED. Modely SL500 a SL600 mají ve standardní výbavě nový stabilizační systém ABC, jenž kromě běžných funkcí úpravuje v reálném čase nastavení pérování. Sériovou výbavou je modernizované bezklíčové ovládání a startování a dálkové otevírání víka zavazadlového prostoru. Vrcholný typ SL600 se od svých levnějších variant liší znaky V12 na opěradlech, volantu a sloupcích. Zvenčí jej bezpečně poznáte podle osmnáctipalcových ráfků s deseti zdvojenými příčkami na každém kole.

Po stránce techniky se odehrály také zajímavé změny. Novinkou v porovnání se současným „eselkem“ bude základní model v podobě šestiválce SL280 s výkonem 231 koní. Vůz s ním z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,8 s a v průměru si řekne o 9,4 llitru na 100 km. Jinak se toho v nabídce pohonných jednotek mnoho nezměnilo. Šestiválec SL350 s výkonem 316 koní byl upraven s ohledem na rychlejší reakci na pokyn od plynového pedálu a jeho maximální otáčky činí 7 200 ot./min. Díky nárůstu maximálního výkonu o 16% se zkrátila doba akcelerace modernizovaného vozu z klidu na 100 km/h o 0,4 s na 6,2 s. Na 100 km jízdy přitom Mercedes SL350 spotřebuje průměrně 9,9 l benzínu, což je hodnota takřka o půl litru nižší než byla u jeho předchůdce.

Vrcholem standardní nabídky jsou verze SL500 (388 k) a SL600 (517 k). Všechny pohonné jednotky přitom byly optimalizovány s ohledem na snížení spotřeby benzínu. Komu se však i tyto vozy budou zdát příliš krotké, bude mít možnost objednat si některou z variant AMG. V rámci tohoto programu se bude zrušen ostrý model SL 55 AMG, který bude nahrazen modelem SL 63 AMG. Současná přeplňovaná verze tak bude nahrazena atmosférickou o stejném výkonu. Model SL 65 AMG pak zůstane beze změn.

Facelift se „osobně” představí na prestižním autosalonu v Ženevě, na evropských showroomech bude k dispozici od 5. dubna.

00002009mbslclass.jpg00012009mbslclass.jpg00022009mbslclass.jpg
00082009mbslclass.jpg00102009mbslclass.jpg00112009mbslclass.jpg00142009mbslclass.jpg
00122009mbslclass.jpg00132009mbslclass.jpg102421_1280.jpg
102401_1280.jpg102371_1280.jpg00172009mbslclass.jpg
00152009mbslclass.jpg00162009mbslclass.jpg00182009mbslclass.jpg
07.jpg 08.jpg 09.jpg
10.jpg 11.jpg 12.jpg
13.jpg 14.jpg 15.jpg
Mercedes-Benz SL po faceliftu

 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud