13
Fotogalerie

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na kolech. Kde kdo si při pohledu na výbavu dnešních luxusních sedanů pomyslí, jestli už toho není příliš. Právě na tuto notu hraje šéf vývoje výkonných vozů Hyundai, Albert Biermann.

V rozhovoru pro Drive se nechal slyšet, že německé automobilky jako BMW či Mercedes-Benz utrácí velké sumy peněz a času za technologie, které vlastně nikdo nepotřebuje.

"Zaprvé, je to všechno marketing. Většina těchto věcí tu je pro média, která nové technologie šíří coby senzaci. Tyhle značky tím ukazují jakýsi stupeň technologické vyspělosti. Jenže jsou vůbec reálnému zákazníkovi k něčemu, koupí si to?" vysvětluje Biermann s tím, že za hloupé považuje například skenování vozovky před autem, díky kterému se upravuje odezva odpružení.

Biermann, coby bývalý šéfinženýr divize BMW M, také vysvětluje své tvrzení na příkladu nové vlajkové lodi Genesis G90. Ta nedisponuje vzduchovým odpružením a navíc používá těžší ocelové šasi. "I přesto dokáže porazit ve vyhýbacím manévru pro Consumer Reports třídu S. Bez těchto technologií jsme téměř porazili i řadu 7 od BMW," dodává.

Biermann dále vysvětluje, že částečně se soustředí na jednodušší technologie proto, aby zvýšili dlouhodobou spolehlivost svých luxusních modelů. 

Prohlédněte si fotogalerii Genesis G90:

Genesis-G90-1.jpgGenesis-G90-2.jpgGenesis-G90-3.jpg

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud