Ford Kuga 2.0 TDCi jezdí výborně, pokud má v pořádku podvozek

Ford Kuga 2.0 TDCi jezdí výborně, pokud má v pořádku podvozek

Turbodiesel 2,0 l od PSA je ve Fordech spolehlivý a patří k tomu nejlepšímu, co se dá v této kategorii pořídit

Turbodiesel 2,0 l od PSA je ve Fordech spolehlivý a patří k tomu nejlepšímu, co se dá v této kategorii pořídit

Naftová Kuga tahaná hlavně ve městě bude brzy chtít vyměnit spojku a repasovat filtr pevných částic

Naftová Kuga tahaná hlavně ve městě bude brzy chtít vyměnit spojku a repasovat filtr pevných částic

Kia Sportage 2.0 CRDI je i velmi spolehlivá, aspoň co se mechaniky pohonu týká

Kia Sportage 2.0 CRDI je i velmi spolehlivá, aspoň co se mechaniky pohonu týká

Dvoulitrový turbodiesel netrpí na předčasné opotřebení komponent a díky velké olejové náplni snáší i opožděné výměny po 30 000 km

Dvoulitrový turbodiesel netrpí na předčasné opotřebení komponent a díky velké olejové náplni snáší i opožděné výměny po 30 000 km

S odolností podvozku a interiéru je to horší, ale to důležité funguje dobře a spolehlivě

S odolností podvozku a interiéru je to horší, ale to důležité funguje dobře a spolehlivě

Subaru Forester 2.0i se neztratí ani mimo asfalt a snese toho docela dost

Subaru Forester 2.0i se neztratí ani mimo asfalt a snese toho docela dost

Naftový Forester je potížista, takže nebrat. Naproti tomu s dvoulitrovou benzínovou atmosférou se chyba udělat nedá

Naftový Forester je potížista, takže nebrat. Naproti tomu s dvoulitrovou benzínovou atmosférou se chyba udělat nedá

Od roku 2011 navíc dvoulitr přešel v rámci faceliftu na novější typ se spolehlivými bezúdržbovými řetězovými rozvody a delším zdvihem

Od roku 2011 navíc dvoulitr přešel v rámci faceliftu na novější typ se spolehlivými bezúdržbovými řetězovými rozvody a delším zdvihem

Suzuki Grand Vitara 2.4 VVT má svými terénními vlastnostmi blíže k offroadu

Suzuki Grand Vitara 2.4 VVT má svými terénními vlastnostmi blíže k offroadu

Zatímco naftový motor 1.9 DDIS původem od Renaultu je továrnou na problémy, benzínové motory jsou prakticky bezproblémové

Zatímco naftový motor 1.9 DDIS původem od Renaultu je továrnou na problémy, benzínové motory jsou prakticky bezproblémové

Interiér sice krásy moc nepobral, ale je funkční

Interiér sice krásy moc nepobral, ale je funkční

Škoda Yeti 2.0 TDI je sázkou na jistotu, pokud se jedná o prověřené auto s jasným původem a servisní historií

Škoda Yeti 2.0 TDI je sázkou na jistotu, pokud se jedná o prověřené auto s jasným původem a servisní historií

Pohon všech kol Haldex potřebuje servis a výměnu náplně, takže na to pamatujte a každé tři roky ji nechte vyměnit

Pohon všech kol Haldex potřebuje servis a výměnu náplně, takže na to pamatujte a každé tři roky ji nechte vyměnit

Silně ojetým kusům se vyhněte. Některé motory musely zvládat na jednu náplň třeba padesátitisícovou roční porci kilometrů

Silně ojetým kusům se vyhněte. Některé motory musely zvládat na jednu náplň třeba padesátitisícovou roční porci kilometrů

Turbodiesel 2,0 l od PSA je ve Fordech spolehlivý a patří k tomu nejlepšímu, co se dá v této kategorii pořídit
Naftová Kuga tahaná hlavně ve městě bude brzy chtít vyměnit spojku a repasovat filtr pevných částic
Kia Sportage 2.0 CRDI je i velmi spolehlivá, aspoň co se mechaniky pohonu týká
Dvoulitrový turbodiesel netrpí na předčasné opotřebení komponent a díky velké olejové náplni snáší i opožděné výměny po 30 000 km
15
Fotogalerie

Pět nejlepších ojetých SUV, se kterými neuděláte chybu

Hledáte ojeté SUV? S těmito pěti prakticky nemůžete šlápnout vedle, jen musíte vybrat správný motor.

Kapitoly článku:


Zima je tady a najedou zase budou všichni akutně potřebovat na ty dvě pražské vločky čtyřkolku a hlavně SUV. Ale teď vážně, kategorie SUV je oblíbená a dá se pochopit, proč. Jenže který model si vlastně vybrat? Na trhu je jich plno, ale jen některé představují sázku na jistotu, zejména pokud se bavíme o dostupnějších ojetinách.

Pojďme si tedy představit pět právem oblíbených SUV, která ve správném provedení kombinují spolehlivost, komfort, kvalitní zpracování, dobré jízdní vlastnosti a aspoň nějaké schopnosti mimo asfalt.

Ford Kuga 2.0 TDCI

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost tohoto SUV připomínají spíše hatchback, ale ty nejsou jedinou silnou stránkou tohoto povedeného auta. Dobrá je i spolehlivost – tedy pokud se někdo o auto pořádně staral a nebral ho jen jako spotřební zboží, které se o sebe postará samo a pak se vyhodí. I sebespolehlivější motor potřebuje pravidelné výměny oleje.

Ford-Kuga_2008_1600x1200_wallpaper_04.jpgFord-Kuga_2008_1600x1200_wallpaper_11.jpgFord-Kuga_2008_1600x1200_wallpaper_19.jpg
Kuga jezdí výborně, pokud má v pořádku podvozek. Naftový dvoulitr je spolehlivý, pružný a úsporný. Na rozdíl od S-Maxu nebo Mondea ale Kugu nekoupíte bez filtru pevných částic. Občas zlobí jeho senzor nebo samotný filtr

Turbodiesel 2,0 l od PSA je ve Fordech spolehlivý a patří k tomu nejlepšímu, co se dá v této kategorii pořídit. Je poměrně tichý, kultivovaný a má příjemný průběh výkonu (na rozdíl od trochu „schodovité“ verze 2,2 l). Vnitřnosti motoru jsou velmi trvanlivé a kdo si pohlídá výměnu řemenových rozvodů a včas mění olej, nemá se prakticky čeho bát. Je ale potřeba pamatovat na to, jak se k dieselu chovat, tedy postupně ohřívat a hlavně dochlazovat.

Problémy se vstřikovači charakteristické pro starší provedení motoru TDCI jsou minulostí, ale občasné potíže se startováním nebo EGR ventilem s prohořelým chladičem spalin se objevit mohou. Naftová Kuga tahaná hlavně ve městě bude brzy chtít vyměnit spojku a repasovat filtr pevných částic. To ale není taková finanční katastrofa jako u konkurence (napříkald DPF na jinak solidní Hondu CR-V stojí sto tisíc. Ano, sto tisíc korun!).

Kia Sportage 2.0 CRDI

Poslední generace korejského SUV má tu přednost, že si dala automobilka záležet na jeho vývoji, aby se mohlo rovnat jízdními vlastnostmi i dojmem kvality evropské konkurenci. Sázka na sedmiletou záruku má na jednu stranu pomoci zpomalit pokles hodnoty ojetiny (to se daří, Sportage bývá v bazarech docela drahá), na stranu druhou je známkou toho, že si Kia věří. A má proč, protože v tomhle SUV ještě nenajdete komponenty s tzv. programovanou životností.

Kia-Sportage_2014_1600x1200_wallpaper_2c.jpgKia-Sportage_2014_1600x1200_wallpaper_43.jpgKia-Sportage_2014_1600x1200_wallpaper_6e.jpg
Kia postavila vážně dobré auto. A je dokonce i velmi spolehlivé, aspoň co se mechaniky pohonu týká. S odolností podvozku a interiéru je to horší, ale to důležité funguje dobře a spolehlivě. Za Sportage v záruce ale dáte stejně peněz jako za ojeté BMW X5 3.0d

Například je to vidět na dvoulitrovém turbodieselu, který je při dodržování pravidelného servisu velice spolehlivý. Netrpí na předčasné opotřebení svých komponent a díky velké olejové náplni snáší i opožděné výměny po 30 000 km, jakkoli je samozřejmě lepší (zejména u ojetého auta) měnit olej nejpozději po 15 až 20 000 km.

Vydrží i systém pohonu všech kol, podvozek si poradí s rozbitou českou silnicí a když nechcete řadit, automat vás odmění také velkou spolehlivostí (nezapomeňte ale aspoň jednou za čtyři roky vyměnit olejovou náplň). Naftovému motoru vadí jen časté studené popojíždění, které odnáší filtr pevných částic a zalepující se EGR ventil. Ten ale stačí vyčistit a většinou je po problému (motor se totiž přepíná do nouzového režimu).

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud