50
Fotogalerie

Peugeot 407 Coupé 3,0 V6: klidná riviéra (test)

Nahradit elegantní coupé 406 novým modelem není jednoduchá práce. Přesto se o to pokusili. Jaké je coupé s benzínovým V6?

Kapitoly článku:


Není to tak dávno, co jsme vám přinesli test nové generace francouzského coupé, které je odvozeno od sedanu střední třídy. Pro milovníky vůně benzínu nyní přichází na řadu benzínový šestiválec, který přenáší svých 210 koní na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.

Nebudeme se tedy věnovat vozu do nejmenšího detailu, protože vše podstatné bylo řečeno již v minulém testu. Zaměříme se tedy na specifika benzínové verze a spojení francouzského šarmu s šestiválcovým barytonem.

Tip: přečtěte si náš velký test Peugeotu 407 Coupé s naftovým motorem 2,7 V6 HDi

Elegantní křivky a detaily

Již první snímky Peugeotu 407 Coupé přinesly rozporuplné reakce veřejnosti. Tou hlavní byl odkaz na nepřekonatelnou eleganci Pininfarinova modelu 406. Právě srovnání s minulou generací přináší řadu diskusí bez jasného konce. Jedni nový Peugeot chválí a druzí se s ním neumí smířit.

Někdy je lepší netočit druhý díl a nechat etalon v klidu vyšumět. Z historie můžeme vidět, že navázat na zdařilé modely je velkým oříškem. Opel Astra Coupé také svou eleganci nenavázal na kultovní Calibru a Peugeot 407 Coupé to rovněž nebude mít lehké. Zda ovšem francouzské coupé naváže na svého předka ukáže až čas.

DSC_1249.jpgDSC_1360.jpgDSC_1310.jpg

DSC_1460.jpgDSC_1486.jpg

Výraznou dominantou vozu jsou, mimo velký nasávací otvor, i velké přední světlomety. Z čelního pohledu je vidět pouze úzký trojúhelníkový tvar, který právě s "francouzským úsměvem" v dolní části nárazníků vytváří dojem obličeje.

DSC_1268.jpgDSC_1502.jpgDSC_1297.jpg

Již minulá generace coupé odvozeného od sedanu střední třídy hrálo na city různými detaily. Mezi ty nejzdařilejší u čtyřistasedmičky patří bezesporu tvarování a světlometů. 

DSC_1344.jpgDSC_1334.jpgDSC_1496.jpg

Velký důraz je kladen i na linie vozu, které se snaží být maximálně uhlazené. Žádná křivka neruší celkový dojem a pohledy z různých úhlů vzbuzují potřebné emoce. Sportovnímu nádechu pomáhá i umístění plnícího otvoru pro benzín. Ten je po vzoru sportovních vozu posazen poměrně vysoko v zaoblené části zadního blatníku. 

DSC_1337.jpgDSC_1508.jpgDSC_1354.jpg

Na rozdíl od naftové verze jsou koncovky výfuku u benzinového šestiválce opravdové. Dvojitá koncovka plní svůj účel a emise putují přímo za auto...

DSC_1500.jpgDSC_1507.jpgDSC_1346.jpg

DSC_1333.jpg

Pokud hodláte jezdit s Coupé často ve městě, rezervujte si ve svém okolí alespoň dvě parkovací místa. Po otevření opravdu velkých, bezrámových, dveří zaberete svému okolí nejeden parkovací "flek". Právě velké dveře vás budou občas zlobit. Nastupování na přední místa, natož na zadní, totiž vyžaduje poměrně velký úhel otevření a ne vždy je místa nazbyt. Tak to ovšem u dvou a třídvéřových vozů bývá...

DSC_1363.jpgDSC_1365.jpgDSC_1366.jpg 

DSC_1369.jpgDSC_1370.jpg

Nevýhodou 407 Coupe je mírná nefotogeničnost. Najít správný úhel je pro objektiv velkým oříškem. Reálná podoba tohoto vozu totiž výrazně překonává jakékoli snímky a setkání tváří v tvář okamžitě rozproudí krev v žilách každého motoristy. Mohutnost a přitom elegance, velké rozměry a přitom jemnost v každém detailu. 407 Coupe je prostě vozem, který vzbuzuje extrémní pozornost okolí a to svým nezaměnitelným vzhledem a svými tvary. Pro mne je odpověď na otázku, zda je tento vůz správným nástupcem 406 Coupé jasná. Ano, pokud měl vzniknout nástupce, je dobře, že vypadá takto.

Kožené orgie

Peugeot 407 Coupé je vozem, který má ve střední třídě nabídnout nadstandardní luxus. Vše, co lze najít v interiéru má umocňovat tyto pocity.

Základ ovšem mírně degraduje palubní deska. Na pohled velmi honosná a bohatá, ovšem při bližším pohledu přejde smích i toho největšího milovníka tlačítek a čudlíků. Středový panel, který mj. obsahuje barevný LCD panel pro palubní počítač, nastavení funkci a navigaci,je doslova pokryt nejrůznějšími tlačítky. Drobná tlačítka, jejich hustota a množství pak při jízdě značně komplikují ovládaní vozu. Zrak se tak musí velmi často směřovat v tyto končiny, což bezpečnosti jízdy a komfortu moc nepřidá. 

DSC_1417.jpgDSC_1426.jpgDSC_1404.jpg

DSC_1436.jpgDSC_1385.jpg

Střídmější je pak přístrojový panel s klasickým uspořádáním jednotlivých ukazatelů. Velmi přínosný je i ukazatel teploty oleje. 

DSC_1410.jpgDSC_1411.jpgDSC_1394.jpg    

Kůži lze najít na všech možných i nemožných místech. Tmavému čalounění pak výborně kontrastují dekorace z leštěného - asi - hliníku. Za pozornost stojí i audio systém od společnosti JBL, který byl speciálně upraven pro akustické prostřední nového Coupé. Zvuk vestavěné aparatury je famózní. Přestože je prostředí interiéru vozů velmi specifické a vyladit audio systém pro kvalitní poslech není jednoduché, patří ten v Peugeotu k tomu nejlepšímu co lze v dané třídě a nejen v ní najít.

DSC_1391.jpg DSC_1393.jpgDSC_1385.jpg

Již v minulém testu jsme si pochvalovali kožené, větrané, sedačky. Ty nabízí opravdový komfort a luxus jízdy. Excelentní tvarování a čalounění, spolu s optimální tvrdostí jsou určeny pro pravé labužníky dlouhých jízd. Pevně věřím tomu, že ani tisíc kilometrů za volantem nijak neunaví záda a krční páteř. Zde by si mohli výrobci jiných vozů přijít pro školení, jak se sedačky mají dělat.

Přestože lze na trhu najít velmi často vozy kategorie 2+2, jen zřídka nabídnou zadní místa dostatek prostoru pro dospělé osoby. Coupé je na jakési hraně. Zadní sedačky jsou mírně utopené a díky jejich sklonu se do nich usadí i opravdu vysoká osoba. Místa pro nohy je zde až nezvykle dost a pokud se tedy chystáte na dlouhý výlet ve čtyřech, nebude nikdo příliš strádat.

DSC_1372.jpgDSC_1373.jpgDSC_1383.jpg 

DSC_1384.jpgDSC_1427.jpgDSC_1387.jpg

Byť není francouzské coupé rodinným vozem, úložné prostory a schránky se vždy hodí. Elegantní sporťák jich má tak akorát.

DSC_1398.jpgDSC_1399.jpgDSC_1412.jpg 

DSC_1413.jpgDSC_1414.jpgDSC_1415.jpg

Zcela okrajovým údajem u coupé je velikost zavazadelníku. Jaguar na to u svého modelu XK jde cestou výklopné zádě, Peugeot po vzoru jiných vozů a předchozího modelu zpřístupňuje zavazadelník pouze přes malý otvor. Kufr je pochopitelně velmi plytký a trpí na vysokou nakládací hranou. Zadní opěradla jsou sice sklopná, ovšem úhel, který svírá s podlahou kufru stejně neumožní odvést žádná větší zavazadla. Golfové hole, lyže a pár drobností se však do auta vejdou.

DSC_1382.jpgDSC_1376.jpgDSC_1379.jpg 

DSC_1380.jpgDSC_1381.jpg

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud