Škoda Slavia je druhým modelem postaveným v rámci nové strategie na indickém trhu. Takto se připravuje na tamní cesty.
Značka Škoda se pomalu chystá na debut dalšího modelu pro indický trh. Po crossoveru Kushaq tak přichází na řadu sedan Slavia. Projekt vznikl v rámci vize INDIA 2.0, do nějž byla investována miliarda eur. Volkswagen a Škoda totiž chtějí na tamním trhu získat do roku 2025 pětiprocentní tržní podíl.
Auto stojí na platformě MQB-A0 IN a nyní již máme potvrzené motory. Základem modelu Slavia bude přeplňovaný tříválec 1.0 TSI naladěný na 85 kW (115 koní) a dále bude k dispozici čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Oba motory známe i z našich trhů, ale jejich indické verze jsou samozřejmě upravené pro spalování tamního méně kvalitního paliva.
Oba motory se spoléhají na šestistupňovou manuální převodovku. Za příplatek je ale k mání pro litrový motor šestistupňový automat a pro patnáctistovku sedmistupňový automat DSG. Slavia má 4541 mm na délku, 1752 mm na šířku a 1487 mm na výšku. To vše při rozvoru náprav 2651 mm. Mezi další klíčové prvky řadí značka i bohatou bezpečnostní výbavu s až šesti airbagy.
V nejnovějším videu můžeme nový model vidět konečně v akci. Stále má ale maskování, jehož design je výsledkem vypsané designérské soutěže, kterou vyhrál Shreyas Karambelkar. Škodu zaujalo spojení teplých indických barev s prvky českých studených barev odkazujících na sklářství a kubismus.