Divize Audi Sport vzala sportovní balíček pro svá ostrá RS opravdu vážně. Na kosmetiku se nezapomnělo, ale hlavní roli hraje funkčnost.
Tovární tuning pro RS 4 Avant a RS 5 ve verzích Coupé a Sportback bude dostupný od července – samozřejmě bude nutné objednat si jej už z výroby. A máme pocit, že po něm sáhne prakticky každý nový majitel, protože výčet změn i jejich kalibr jsou extrémně působivé. Hlavní hvězdou je příplatkové odpružení RS Sport Suspension Pro, které zákazníci z továrny dostanou se snížením o 10 milimetrů oproti klasickému RS. Manuálně ho mohou snížit o další centimetr, dále si mohou hrát s tlumiči nastavitelnými ve třech směrech. Jízdním vlastnostem prospějí také tužší stabilizátory.
V rámci paketu Competition dostávají RS modely také řízení s pevně daným poměrem 1:13,1. Vylepšením prošel diferenciál quattro, který nyní posílá více síly na zadní kola. Nový software převodovky v kombinaci s balíčkem urychluje změny stupňů a zároveň nabízí větší rozdíly mezi jízdními režimy. Úpravou prošlo i programování ABS, které společně s keramickými kotouči RS a pneumatikami Pirelli P Zero Corsa zkracuje brzdnou dráhu při zpomalení ze 100 km/h až o dva metry. Se všemi těmito úpravami je RS 4 Avant na stovce za 3,9 sekundy (zlepšení o 0,2 s) a RS 5 již za 3,8 sekundy (o 0,1 s dříve, než bez paketu). Maximální rychlost obou modelů činí 290 km/h.
Z hlediska stylu paket Competition nabídne například obložení s klavírovým lakem na bocích sedadel nebo příplatkové čalounění z materiálů Dinamica a Pearl Nappa pro sportovní sedadla. Znaky automobilky a nápisy na karoserii jsou leskle černé, nový je tmavý lak Sebring Black a aby toho nebylo málo, dostupná jsou kola v rovněž temné barvě Phantom Black. K verzi Competition je dále možné doobjednat karbonový paket s kryty zrcátek, nástavci prahů, zadním difuzorem a bočními lištami.