Může být Jaguar E-Type ještě hezčí? Na tuto otázku se pokusila před pár lety odpovědět britská dílna Eagle a odpovědí bylo jednoznačné ano. Jejich odvážný projekt britského restomodu vyústil v několik modelů, mezi kterými se blýskl hlavně Speedster, který se do povědomí širší veřejnosti dostal díky úžasné reportáži v motoristickém magazínu  Top Gear.  Eagle

Může být Jaguar E-Type ještě hezčí? Na tuto otázku se pokusila před pár lety odpovědět britská dílna Eagle a odpovědí bylo jednoznačné ano. Jejich odvážný projekt britského restomodu vyústil v několik modelů, mezi kterými se blýskl hlavně Speedster, který se do povědomí širší veřejnosti dostal díky úžasné reportáži v motoristickém magazínu Top Gear. | Eagle

Stejně jako u Alfy Romeo Disco Volante, jsou vozy Eagle spíše ztělesněním vášně a nikoli konzumním produktem, který si může dovolit každý. I proto jsou na nich velmi vysoké cenovky a dovolit si takový restomod tak může jen opravdový nadšenec s úspěšným byznysem za zády. Eagle

Stejně jako u Alfy Romeo Disco Volante, jsou vozy Eagle spíše ztělesněním vášně a nikoli konzumním produktem, který si může dovolit každý. I proto jsou na nich velmi vysoké cenovky a dovolit si takový restomod tak může jen opravdový nadšenec s úspěšným byznysem za zády. | Eagle

Nejnovějším modelem původně renovátorské dílny Eagle je model Lightweight GT, který se inspiroval závodním E-Typem z 60. let. Výrobce tento vůz označuje jako chybějící kousek historie značky Jaguar a na jednom kousku stráví 8000 hodin ruční práce. Celý projekt vznikl na popud zákazníka, který se výrobce před třemi lety dotázal na jeho ultimátní vizi původního vozu Lightweight, kterého bylo vyrobeno jen 12 kusů. Eagle

Nejnovějším modelem původně renovátorské dílny Eagle je model Lightweight GT, který se inspiroval závodním E-Typem z 60. let. Výrobce tento vůz označuje jako chybějící kousek historie značky Jaguar a na jednom kousku stráví 8000 hodin ruční práce. Celý projekt vznikl na popud zákazníka, který se výrobce před třemi lety dotázal na jeho ultimátní vizi původního vozu Lightweight, kterého bylo vyrobeno jen 12 kusů. | Eagle

V porovnání s předchozími modely (Speedster, Low Drag GT a Spyder GT) se k Lightweight muselo přistupovat jinak, protože originální model byl opravdovým závodním autem. Začalo se kompletním odstrojením Jaguaru E-Type (první série) a všechny panely karoserie se vyměnili za moderní hliníkové. Jenom tvarování karoserie zabralo 2500 hodin. Střecha je nyní nižší a blatníky širší, aby se do nich nacpala 16palcová kola v původním designu. Eagle

V porovnání s předchozími modely (Speedster, Low Drag GT a Spyder GT) se k Lightweight muselo přistupovat jinak, protože originální model byl opravdovým závodním autem. Začalo se kompletním odstrojením Jaguaru E-Type (první série) a všechny panely karoserie se vyměnili za moderní hliníkové. Jenom tvarování karoserie zabralo 2500 hodin. Střecha je nyní nižší a blatníky širší, aby se do nich nacpala 16palcová kola v původním designu. | Eagle

Pod kapotu se dostal přepracovaný motor XK, který mimochodem  Jaguar začal nyní opět vyrábět , v nejaktuálnější hliníkové evoluci výrobny Eagle se třemi karburátory Weber a o objemu 4,7 litru. V 5750 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 380 koní a ve 4000 otáčkách produkuje 508 N.m točivého momentu. Dynamické parametry výrobce nezveřejňuje. Eagle

Pod kapotu se dostal přepracovaný motor XK, který mimochodem Jaguar začal nyní opět vyrábět, v nejaktuálnější hliníkové evoluci výrobny Eagle se třemi karburátory Weber a o objemu 4,7 litru. V 5750 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 380 koní a ve 4000 otáčkách produkuje 508 N.m točivého momentu. Dynamické parametry výrobce nezveřejňuje. | Eagle

Díky lehkým materiálům a technologii 3D tisku pro vybrané komponenty se podařilo udržet suchou hmotnost vozu na rozumných 1017 kilogramech. Závodní duch se možná promítl do motoru, karoserie i podvozku, ale v kabině jde o luxusní grand tourer s hromadou kůže a spoustou hliníkových detailů včetně hlavice řadící páky manuální převodovky. Eagle

Díky lehkým materiálům a technologii 3D tisku pro vybrané komponenty se podařilo udržet suchou hmotnost vozu na rozumných 1017 kilogramech. Závodní duch se možná promítl do motoru, karoserie i podvozku, ale v kabině jde o luxusní grand tourer s hromadou kůže a spoustou hliníkových detailů včetně hlavice řadící páky manuální převodovky. | Eagle

Cenu za tento skvost jsme bohužel nedohledali. Britský novinář Henry Catchpole se ovšem nechal slyšet, že jde o šestimístnou sumu. Pochopitelně v librách. Eagle Lightweight GT tedy opravdu není pro každého. Pro někoho, kdo si koupí  extrémní supersport , aby se s ním ploužil po Monaku, ale také není. Na Eagle je potřeba mít  styl a kapitál . Takových lidí je málo, ale právě díky nim takové krásné vozy existují. Eagle

Cenu za tento skvost jsme bohužel nedohledali. Britský novinář Henry Catchpole se ovšem nechal slyšet, že jde o šestimístnou sumu. Pochopitelně v librách. Eagle Lightweight GT tedy opravdu není pro každého. Pro někoho, kdo si koupí extrémní supersport, aby se s ním ploužil po Monaku, ale také není. Na Eagle je potřeba mít styl a kapitál. Takových lidí je málo, ale právě díky nim takové krásné vozy existují. | Eagle

Stejně jako u Alfy Romeo Disco Volante, jsou vozy Eagle spíše ztělesněním vášně a nikoli konzumním produktem, který si může dovolit každý. I proto jsou na nich velmi vysoké cenovky a dovolit si takový restomod tak může jen opravdový nadšenec s úspěšným byznysem za zády. Eagle
Nejnovějším modelem původně renovátorské dílny Eagle je model Lightweight GT, který se inspiroval závodním E-Typem z 60. let. Výrobce tento vůz označuje jako chybějící kousek historie značky Jaguar a na jednom kousku stráví 8000 hodin ruční práce. Celý projekt vznikl na popud zákazníka, který se výrobce před třemi lety dotázal na jeho ultimátní vizi původního vozu Lightweight, kterého bylo vyrobeno jen 12 kusů. Eagle
V porovnání s předchozími modely (Speedster, Low Drag GT a Spyder GT) se k Lightweight muselo přistupovat jinak, protože originální model byl opravdovým závodním autem. Začalo se kompletním odstrojením Jaguaru E-Type (první série) a všechny panely karoserie se vyměnili za moderní hliníkové. Jenom tvarování karoserie zabralo 2500 hodin. Střecha je nyní nižší a blatníky širší, aby se do nich nacpala 16palcová kola v původním designu. Eagle
Pod kapotu se dostal přepracovaný motor XK, který mimochodem  Jaguar začal nyní opět vyrábět , v nejaktuálnější hliníkové evoluci výrobny Eagle se třemi karburátory Weber a o objemu 4,7 litru. V 5750 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 380 koní a ve 4000 otáčkách produkuje 508 N.m točivého momentu. Dynamické parametry výrobce nezveřejňuje. Eagle
7
Fotogalerie

Eagle Lightweight GT je odpověď na tu nejtěžší otázku. Není ale pro každého

Prvotřídní restomody jsou pohlazením na duši pro všechny, kteří ještě věří v tradiční motorismus. Poslední výkřik od dílny Eagle však jen dokazuje, že stále žijeme v normálním světě.

Může být Jaguar E-Type ještě hezčí? Na tuto otázku se pokusila před pár lety odpovědět britská dílna Eagle. Jejich odvážný projekt britského restomodu vyústil v několik modelů, mezi kterými se blýskl hlavně Speedster, který se do povědomí širší veřejnosti dostal díky úžasné reportáži v motoristickém magazínu Top Gear. Ano, E-Type skutečně může být ještě hezčí.

Stejně jako u Alfy Romeo Disco Volante jsou vozy Eagle spíše ztělesněním vášně a nikoli konzumními produkty, který si může dovolit každý. I proto jsou u nich velmi vysoké cenovky a dovolit si takový restomod může jen opravdový nadšenec s úspěšným byznysem za zády.

Nejnovějším modelem původně renovátorské dílny Eagle je model Lightweight GT, který se inspiroval závodním E-Typem z 60. let. Výrobce tento vůz označuje jako chybějící kousek historie značky Jaguar a na jednom kousku stráví 8000 hodin ruční práce. Celý projekt vznikl na popud zákazníka, který se výrobce před třemi lety dotázal na jeho vizi původního vozu Lightweight, kterého bylo vyrobeno jen 12 kusů.

V porovnání s předchozími modely (Speedster, Low Drag GT a Spyder GT) se k verzi Lightweight muselo přistupovat jinak, protože originální model byl opravdovým závodním autem. Začalo se kompletním odstrojením Jaguaru E-Type (první série) a všechny panely karoserie se vyměnili za moderní hliníkové. Jenom tvarování karoserie zabralo 2500 hodin. Střecha je nyní nižší a blatníky širší, aby se do nich nacpala 16palcová kola v původním designu.

Pod kapotu se dostal přepracovaný motor XK, který mimochodem Jaguar začal nyní opět vyrábět, v nejaktuálnější hliníkové evoluci výrobny Eagle se třemi karburátory Weber a o objemu 4,7 litru. V 5750 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 380 koní a ve 4000 otáčkách produkuje 508 N.m točivého momentu. Z 0 na 100 km/h vůz akceleruje pod pět vteřin a dosahuje maximální rychlosti přes 270 km/h.

Díky lehkým materiálům a technologii 3D tisku pro vybrané komponenty se podařilo udržet suchou hmotnost vozu na rozumných 1017 kilogramech. Závodní duch se možná promítl do motoru, karoserie i podvozku, ale v kabině jde o luxusní grand tourer s hromadou kůže a spoustou hliníkových detailů včetně hlavice řadící páky manuální převodovky.

Cenu za tento skvost jsme bohužel nedohledali. Britský novinář Henry Catchpole se ovšem nechal slyšet, že jde o šestimístnou sumu. Pochopitelně v librách. Eagle Lightweight GT tedy opravdu není pro každého. Pro někoho, kdo si koupí extrémní supersport, aby se s ním ploužil po Monaku, ale také není. Na Eagle je potřeba mít styl a kapitál. Takových lidí je málo, ale právě díky nim takové krásné vozy existují.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud