Občas se nám i u našeho vlastního auta může klidně stát, že při příjezdu na čerpací stanici zaváháme a nevíme, kde máme víčko nádrže. Pokud auta střídáme, je riziko ještě větší. Foto: David Rajdl

Občas se nám i u našeho vlastního auta může klidně stát, že při příjezdu na čerpací stanici zaváháme a nevíme, kde máme víčko nádrže. Pokud auta střídáme, je riziko ještě větší. | Foto: David Rajdl

Pokud se tak ke správnému stojanu netrefíme, čeká nás potupné couvání, což by se na čerpacích stanicích stejně dělat nemělo, nebo tahání hadice přes auto, kdy zase hrozí poškrábání laku. Zdroj: Pixabay

Pokud se tak ke správnému stojanu netrefíme, čeká nás potupné couvání, což by se na čerpacích stanicích stejně dělat nemělo, nebo tahání hadice přes auto, kdy zase hrozí poškrábání laku. | Zdroj: Pixabay

Naštěstí existuje jednoduchá pomůcka, jak z toho ven. Drtivá většina automobilů vám totiž odpověď vystavuje přímo na očích. Všimněte si u ukazatele paliva piktogramu čerpacího stojanu, ve většině případů u něj bývá šipka, která ukazuje buď doleva, nebo doprava. Foto: Petr Homolka

Naštěstí existuje jednoduchá pomůcka, jak z toho ven. Drtivá většina automobilů vám totiž odpověď vystavuje přímo na očích. Všimněte si u ukazatele paliva piktogramu čerpacího stojanu, ve většině případů u něj bývá šipka, která ukazuje buď doleva, nebo doprava. | Foto: Petr Homolka

Právě na té straně víčko nádrže najdete. Pokud u piktogramu šipka není, bude víčko na té straně, na které má symbol stanice hadici. Foto: David Rajdl

Právě na té straně víčko nádrže najdete. Pokud u piktogramu šipka není, bude víčko na té straně, na které má symbol stanice hadici. | Foto: David Rajdl

Proč tomu tak je? Historicky je to dané umístěním na trhu. Dříve byly totiž čerpací stanice se stojany jen na jednu stranu, a tou byla ta, ve které byl váš jízdní pruh. Foto: Petr Homolka

Proč tomu tak je? Historicky je to dané umístěním na trhu. Dříve byly totiž čerpací stanice se stojany jen na jednu stranu, a tou byla ta, ve které byl váš jízdní pruh. | Foto: Petr Homolka

My Evropané jsme tedy zvyklí na tankování na pravé straně auta, zatímco třeba Japonci jsou zvyklí na levou stranu. Dnes je to dané nejen trhem, ale také umístěním nádrže. Foto: Petr Homolka

My Evropané jsme tedy zvyklí na tankování na pravé straně auta, zatímco třeba Japonci jsou zvyklí na levou stranu. Dnes je to dané nejen trhem, ale také umístěním nádrže. | Foto: Petr Homolka

Nemusí jít ale jen o nádrž, třeba Peugeot 508 plug-in hybrid má šipku jak u ukazatele nádrže, tak i u vstupu pro kabel pro nabíjení, takže k nabíjecímu stojanu zajedete vždy správně. Zdroj: Pixabay

Nemusí jít ale jen o nádrž, třeba Peugeot 508 plug-in hybrid má šipku jak u ukazatele nádrže, tak i u vstupu pro kabel pro nabíjení, takže k nabíjecímu stojanu zajedete vždy správně. | Zdroj: Pixabay

U elektromobilů a plug-in hybridů ale toto značení není pravidlem. Zdroj: Pixabay

U elektromobilů a plug-in hybridů ale toto značení není pravidlem. | Zdroj: Pixabay

 Zdroj: Pixabay

| Zdroj: Pixabay

 Zdroj: Pixabay

| Zdroj: Pixabay

 Zdroj: Pixabay

| Zdroj: Pixabay

 Zdroj: Pixabay

| Zdroj: Pixabay

 Zdroj: Pixabay

| Zdroj: Pixabay

Čtyřicetikorunovou hranici překonávají Itálie a (41,10 Kč/l) a Řecko (40,95 Kč/l). Nejlevněji natankujete v Bulharsku (27,85 Kč/l), které bude v následujících měsících pro našince více v kurzu díky letním dovoleným. Průměrné ceny paliv po jednotlivých krajích České republiky najdete v přiložené tabulce. Zdroj: Pixabay

Čtyřicetikorunovou hranici překonávají Itálie a (41,10 Kč/l) a Řecko (40,95 Kč/l). Nejlevněji natankujete v Bulharsku (27,85 Kč/l), které bude v následujících měsících pro našince více v kurzu díky letním dovoleným. Průměrné ceny paliv po jednotlivých krajích České republiky najdete v přiložené tabulce. | Zdroj: Pixabay

Plzeň: už v období společnosti Chema byl jako logo používán stylizovaný okřídlený kůň. Zdroj: Pixabay

Plzeň: už v období společnosti Chema byl jako logo používán stylizovaný okřídlený kůň. | Zdroj: Pixabay

Evidence čerpacích stanic u nás se začala dělat kolem roku 2005 Zdroj: Pixabay

Evidence čerpacích stanic u nás se začala dělat kolem roku 2005 | Zdroj: Pixabay

Pokud se tak ke správnému stojanu netrefíme, čeká nás potupné couvání, což by se na čerpacích stanicích stejně dělat nemělo, nebo tahání hadice přes auto, kdy zase hrozí poškrábání laku. Zdroj: Pixabay
Naštěstí existuje jednoduchá pomůcka, jak z toho ven. Drtivá většina automobilů vám totiž odpověď vystavuje přímo na očích. Všimněte si u ukazatele paliva piktogramu čerpacího stojanu, ve většině případů u něj bývá šipka, která ukazuje buď doleva, nebo doprava. Foto: Petr Homolka
Právě na té straně víčko nádrže najdete. Pokud u piktogramu šipka není, bude víčko na té straně, na které má symbol stanice hadici. Foto: David Rajdl
Proč tomu tak je? Historicky je to dané umístěním na trhu. Dříve byly totiž čerpací stanice se stojany jen na jednu stranu, a tou byla ta, ve které byl váš jízdní pruh. Foto: Petr Homolka
16
Fotogalerie

Spousta řidičů neví, co znamená malá šipka u palivoměru auta. Přitom může usnadnit život

Pokud střídáte automobily, nemusí pro vás být snadné zajet ke stojanu na čerpací stanici vždy správně. Teď už ale budete mít vždy jasno.

Občas se nám i u našeho vlastního auta může klidně stát, že při příjezdu na čerpací stanici zaváháme a nevíme, kde máme víčko nádrže. Pokud auta střídáme, je riziko ještě větší. Pokud se tak ke správnému stojanu netrefíme, čeká nás potupné couvání, což by se na čerpacích stanicích stejně dělat nemělo, nebo tahání hadice přes auto, kdy zase hrozí poškrábání laku.

Naštěstí existuje jednoduchá pomůcka, jak z toho ven. Drtivá většina automobilů vám totiž odpověď vystavuje přímo na očích. Všimněte si u ukazatele paliva piktogramu čerpacího stojanu, ve většině případů u něj bývá šipka, která ukazuje buď doleva, nebo doprava. Právě na té straně víčko nádrže najdete. Pokud u piktogramu šipka není, bude víčko na té straně, na které má symbol stanice hadici.

Proč tomu tak je? Historicky je to dané umístěním na trhu. Dříve byly totiž čerpací stanice se stojany jen na jednu stranu, a tou byla ta, ve které byl váš jízdní pruh. My Evropané jsme tedy zvyklí na tankování na pravé straně auta, zatímco třeba Japonci jsou zvyklí na levou stranu. Dnes je to dané nejen trhem, ale také umístěním nádrže.

Nemusí jít ale jen o nádrž, třeba Peugeot 508 plug-in hybrid má šipku jak u ukazatele nádrže, tak i u vstupu pro kabel pro nabíjení, takže k nabíjecímu stojanu zajedete vždy správně. U elektromobilů a plug-in hybridů ale toto značení není pravidlem.

Doporučujeme

Články odjinud